Nå. Så er vi gået i gang. Curling er startet på HBO/Eurosport, og de er startet med Mixed round robin/indledende runde.
Er der noget I skal se? Der er f.eks. en ny idrætsgren med i år. De kalder den Ski Mountanering. Den går kort ud på, at man skal op af et bjerg, enten på ski så langt man kan, eller med ski over nakken, og så på ski ned igen.
Jeg skal hver fald se Speed skating short track, noget skiskydning, curling og så hvad jeg ellers lige falder over. Diverse Kælke ting siger mig ikke så meget.
Vinter OL i Cortina
Er der sneboldkamp og snemandsbygning? Ellers tror jeg, at jeg springer over.
Isædning er vel også en OK disciplin.
Elsker ski skydning.. super chill. og så måske ishockey:)
https://www.youtube.com/watch?v=1j362vuW5pg
Ski mountaineering er fedt. Det er lige noget for en gammel skibums som mig - skal jeg klart se. 😀
Havde jeg dog bare selv tiden og formen til stadig at få nogle højdemeter og pudder under skiene 😢
Langrend. De dygtigste har de højeste VO2 max målt nogensinde (kort sagt har de bedste lunger på tværs af alle sportsgrene i hele verden).
Det synes jeg er fascinerende. Nu når jeg er blevet tyk og grim, tilgængeld lige stoppet med at ryge.
Det er high-stakes:
[blockquote]Påståede penis-indsprøjtninger blandt skihoppere skal undersøges[/blockquote]
https://www.dr.dk/sporten/vinter-ol/paastaaede-penis-indsproejtninger-blandt-skihoppere-skal-undersoeges
Wow de pibe koncerter de blev rettet mod JD Vance da kameraet kom op ham efter USA kom ind ved åbningsceremonien!
[postquote quote=81361]
Meget smukt. Desværre er han nok vant til det og/eller ligeglad
Ellers et fedt vinter OL, indtil videre. Jeg nyder det sgu meget.
USA og Danmark tørner sammen på isen nu.
Efter 1 min. er vi foran med 1-0
Hold nu kæft hvor ville det være fedt hvis vi klasker USA
(Ved dog godt det er ret urealistisk)
Jeg så den på tysk TV her på de kanariske øer.
Er du vimmer nogle voldsparate amerikanere! De forsøgte konstant at slå på danskerne i alle nærkampe.
Til gengæld fik koreanerne klask i curling, kom så piger, hele vejen 🥳