https://youtu.be/KzsODz_fdsY
Holy smokes. Amerikaneren slog verdensrekorden med et halvt sekund. Og tabte! Vanvittigt løb.
OL 202(1)0
Damn, også kæmpe drama på cykelbanen i 4000m forfølgelsesløb. Det lader dog til, at det danske hold er videre til finalen i morgen.
[postquote quote=21661]
Vudden' er man et kønt/smukt-tudefjæs? ..noget man/jeg kan lære?
#20 Det VAR underlaget..eller måske...mere Benjamin i venstre øjenkrog under opløbet. hold da helt ferie for en tid :-O
https://www.dr.dk/sporten/ol/hjalp-trampolineffekten-norges-naturstridige-verdensrekord-paa-vej
Det er helt fint de tager forskellige forbedrende tiltag så vi fortsat kan se nogen verdensrekorder. Ellers stopper det jo på et tidspunkt. Det vigtigste er bare at det er noget der kommer alle til gode. Og ikke et par Vaporfly-trampolin sko som kun dem der er sponsoreret af Nike løber i.
Damn, damn, damn... Det danske hold førte inden sidste omgang i forfølgelsesløbet, men de gik ned til sidst.:( Well, sølv er vel også en slags medalje.
Nå, i det mindste er der lidt klatring, man kan følge med i nu.
I kvindernes skateboarding (park) var vinderne 19, 12 og 13 år. 44 år tilsammen. Rune Glifberg, den danske deltager på herresiden, er 46 år.
Nå, Rune Glifberg væltede på alle 3 forsøg, så det blev en kort fornøjelse.
Karate Kata er i øvrigt en sær disciplin. Heldigvis starter Kumite vist snart.:) Edit: Nvm. Kumite er også skrald.
Og så er der finale i mændenes klatring her kl. 10:30. Det bliver fedt! Og det kan i øvrigt anbefales, hvis I vil prøve at se en af de nye olympiske sportsgrene.:)
Dette svar blev ændret 4 år siden af VampiricEye.
Bane cykling og håndbold. Det er hvad der skal ses i dag.
Hmm, det fucker lidt med mændenes klatrefinale, at 1 af de 8 er udgået med en skade (sprunget biceps i sidste disciplin i kval). Det undrer mig lidt, at nummer 9 ikke er kommet med i finalen i stedet.
Efter de første 2 discipliner, så er der 3 mand på 6 point og en på 7. Så det er meget tæt inden sidste disciplin, som starter om tre kvarters tid. Den første olympiske guldmedalje i klatring skal uddeles.:)
Så er første disciplin i kvindernes klatrefinale overstået. Det blev til en ny verdensrekord i speedklatring for kvinder på allersidste tur.:) Den blev slået af en polak, der var 1/100 af et sekund fra i kvalen.
Anden disciplin, bouldering, starter om en halv time.
Kvinder 400 m medaljeceremoni.
Der er altid to personer med til det fra IOC og verdensatletikforbundet.
Denne gang har de været smarte i Japan. Personen fra Atletikforbundet, der skal overrække blomsterne/bamserne er fra Saudi-Arabien.
Hvem siger ikke politik er med i det spil? :)
https://fitnessvolt.com/tracey-lambrechs-change-weight-retire-laurel-hubbard/
Kvindesport går en spændende fremtid i møde, så længe der ikke er nogen, der tør skride ind.
Måske skal jeg få min datter hooked på et instrument i stedet for på en sportsgren.?♂️
Til gengæld skal min søn bare blive middelgod til en sportsgren. Så har han altid mulighed for at blive en del af eliten, hvis han finder ud af, at han hellere vil være kvinde.:)
Det er så absurd. Fatter ikke at han får lov at ødelægge og underminere en sportsgren / konkurrence på den måde. Kan godt forstå hvis kvinderne blot trækker sig, eller finder en organisation at konkurrere i som ikke tillader sådan noget.
[postquote quote=21931]
Jeg kan huske en bryder, som var født mand, men efter et kønsskifte kæmpede mod kvinder, som ikke kunne matche hans fysik.
Sporet skal være inkluderende, men det her er jo direkte dumt.
Lige nøjagtig. Inklusion kan være en smuk tanke og en dejlig medmenneskelig tilgang i mange tilfælde. Jeg bryder mig dog ikke om inklusion når det bliver anvendt i en kontekst hvor målet om inklusion af et enkelt individ er til massiv ulempe for en stor gruppe. Tror mere det hænger sammen med en overdrevet politisk korrekthed, hvor diverse er bange for en shitstorm hvortil de fortsætter med galskaben.
Hva' SATAN! De tabte! De plejer ellers altid at vinde - når Jeg IKKE; ser/hører med :-(