#19 Jeg ved godt der findes noget alleredee, men de fleste steder, og det ser udmiddelbart også til at det gølder for virtualscape.dk, at de levere Room Scale VR. Ikke Free Roam VR. Der er en meget stor forskel. Jeg kan ikke læse mig til om de rent faktisk tilbyder Free Roam. Jeg er dog sikker på at hvis de gjorde at så ville de reklamere lidt mere med det. Jeg kan dog tage fejl. Det er ikke første gang det er sket.
Ville du spille Escape Room i VR hvis du kunne?
#20 Jeg ved ikke hvorfor Free Room skulle være bedre. Escape rooms er som regel små rum, du har ikke behov for ret meget bevægelse. Hvis det er et multi-rum, så kan software vel bare switche til det næste rum når man overskrider en barriere. Det lyder næsten som om du vil hen i en helt type oplevelse, og der får du et markedsføring problem.
#21 Med Free Roam er der ingen vertigo. Eller det er i hvert fald meget sjælden. Det er langt mere overbevisende hvis du fysisk kan gå rundt i det rum du er i end hvis du skal påvirke en stick. Der er altid skumle situationer med at få aligned sin direction med flick turn eller med portal flytning. Disse ting oplever man bare ikke i free roam. Free Roam fylder dog mere. Der kan vel sættes cirka 4 Room Scale stationer op på en 5x5m arena bane.
Om det er bedre kommer nok at på ens holdning. Der nogle ting free roam er bedre egnet til end room scale. For shit der skal ikke være meget fart på Room Scale movement før jeg blir meget køresyg.
#22 Jeg synes dit indlæg præciserer min pointe. Det er nørdet og hvordan du vil forklare forskellen for hr og fru danmark, er mig en gåde. De skal vel netop vide hvorfor de skal vælge dig fremfor virtualscape, og hvorfor din pris er dyrere ifht dem, da dit projekt optager 4 gange så meget plads. Kunne jo have været 4x højere indtjening eller 4x mindre husleje.
#23 Hr. og Fru. Danmark tager da ikke ud og leger med VR. De tager heller ikke i Escape Rooms.
Det der sker, eller kunne ske, er at nogle kommer forbi stedet eller ser en reklame på en bus og synes det ser spændende ud. De kender allerede til VR. De har muligvis et headset derhjemme eller har prøvet VR andre steder. De hopper ind for at prøve noget Free Roam VR og vælger at spille Laser Tag - Team Attack mode. De synes det er så fedt netop fordi det er anderledes end det de kan spille derhjemme med deres egne VR headsets. De kan bevæge sig rundt uden begrænsning og har det sjovt sammen og kan tage videre og få en øl og snakke om det de oplevede. De synes faktisk det er så fedt at de fortæller om det til alle deres andre VR venner og dem som har hørt at VR skulle være sjovt. Nu vil alle pludselig spille prøve at spille Free Roam VR.
#24 Som jeg skrev tidligere er du nok ude i oplevelser som ikke er escape room før nogen kan forstå forskellen. Jeg har forsøgt at argumentere udfra escape rooms... Laser tag kan der være en ide i fordi du kan lege quake og gå rundt med en rocket launcher. Men det skal dytme være en stor arena, og det bliver en økonomisk udfordring.
Edit: og hvordan man laver elevation, trapper og des lige, må være umuligt pga. risiko for reel skade. og så vil man nok vælge real-life laser tag fordi du mangler terræn.
Dette svar blev ændret 3 år siden af maestro.