Tja, så behøver vi da ikke længere at se det hver fredag.?♂️
De sidste 2 afsnit var nok lidt bedre end de foregående, men det redder ikke sæsonen fra at være middelmådig i min optik.
Amazons Ring of Power
Har lige set sidste afsnit.
Overall medium bedømmelse med hældning til den fesne side. Mange ting jeg godt kan lide, men serien mangler dybde flere steder - dog vild med Elronds besøg hos dværgene.
Særligt det her sidste afsnit var dårligt for mig. Det virker meget forhastet efter min mening. Jeg håber virkelig at sæson to bruger mindst hele første afsnit til bare at samle op.
Jeg kommer ihvertfald ikke til spilde mere tid på den serie. Selv hvis jeg ignorere alle problemerne ang. lore, så er det stadigvæk ikke mere end en middelmådig serie.
Og at serien er lavet af to af JJ Abrams disciple… som kun kan lave historier efter “mysterybox” principet *gab*… har bestemt ikke hævet kvaliteten.
P.S.
Og hvis rygterne, om at der er 2+ år til næste sæson kommer… så har de fleste sgu nok glemt RoP.
Dette svar blev ændret 3 år siden af LiberNull.
Forstår slet ikke kritikken. Vi har været super godt underholdt og der er imo meget LOTR stemning over serien. Opbygningen er fin, skuespillerne mm. Sidste 2 episoder var især rigtig gode og her er i det mindste en husstand som glæder sig til næste sæson hvornår end den så kommer.
Jeg fik set sidste afsnit og vil give sæson 1 samlet 7/10 Var ganske godt underholdt. Der er plads til forbederinger og synes sidste afsnit var rushet, men glæder mig til sæson 2
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aNwKzKK_460svav1.mp4
Det er alligevel utroligt så mange distingverede og lærde Tolkien eksperter, der er dukket op online efter Rings of Power.
#172 Jeg synes du skal sige til hvis der er noget manden i videoen er forkert i.
Eller man kan bare gøre som elegante Holkerdanske, der poster et vredesudbrud som udelukkende går på at svine folk til, blot fordi han er uenig, uden at være i stand til at artikulere et argument der understøtter hvorfor han er uenig.
Det plejer jo at være sådan en diskussion iblandt vokse foregår, hvis man altså er interesseret i at debatere med henblik på bedre at forstå hinanden.
Dette svar blev ændret 3 år siden af knekker.
#173: Det kan da godt være at manden i videoen har ret i at der kun burde være hvide i serien (jeg ved så godt som intet om LotR's "lore" og kaster en lille smule op i munden hver gang nogen bruger det ord), men hvis man virkelig bruger det som et argument for at serien er dårlig, bør man måske overveje om man i virkeligheden ikke bare er racist.
Jeg var godt underholdt og har ingen problemer med hverken negre, skuespillet eller dialogen. (Det hjælper da også at Galadriel er lækker.)
#165 det at han er inspireret af historiske folkeslag behøver vel ikke betyde at han død og pine skal holde sig til de deres etnicitet. George R. R. Martin er jo også meget inspireret af historiske begivenheder i England. Der var, mig bekendt, heller ikke mange sorte mennesker i middelalderens England, men det har da ikke afholdt ham fra at have sorte mennesker med i diverse filmatiseringer af hans univers
[quote quote=48097]ør man måske overveje om man i virkeligheden ikke bare er racist[/quote]
Du har ret, lad os håbe næste Black Panther spilles af en hvid person, jeg kan love for at "appropriation of black culture" kortet vil blive skreget med fulde lunger.
Du rammer iøvrigt netop den målgruppe som manden i videoen taler om.
Man må ikke sige at man gerne så Amazone fokuserede mere på at fortælle en god historie samt være mere tro til tolkiens univers, frem for alt den politisk korrekt fis de har haft gang i, nej for så er man racist!
Dette svar blev ændret 3 år siden af knekker.
#176: Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med "rammer iøvrigt netop den målgruppe". Jeg mener ikke at man er racist hvis man ikke kan lide historien. Jeg mener at man er racist hvis man ikke kan lide historien fordi der er negre i den.
Jeg er i øvrigt ligeglad med Black Panther's hudfarve, men det er der da sikkert andre, der ikke er. Lige i det tilfælde ville det nok også være underligt hvis han var hvid. Med mindre, han var smurt ind i skosværte.