Skuespilleren har været lidt for frisk i det med en række undtagelser på de sociale medier, hun har bl.a. sammenlignet jødeforfølgelsen med nuværende nuværende politiske situation i USA, og er derfor blevet fyret af Lucasfilm og også af agenten som repræsenterede hende.
https://www.google.com/amp/s/deadline.com/2021/02/mandalorian-gina-carano-lucas-film-responds-to-controversial-statement-1234691898/amp/
https://www.google.com/amp/s/deadline.com/2021/02/the-mandalorian-actress-gina-carano-agency-uta-part-ways-in-wake-of-social-media-controversy-1234691964/amp/
Edit: titel
Fair nok man har en holdning, men man må da også tænke over hvilken konsekvens ens holdning kan have, hvis man vælger at dele den med hele verdenen xD
Såååå, mon de introducerer en ny karakter? :D
Som kendis i dag, så bør man bare konsekvent holde sig fra SoMe. Det er nok den nemmeste løsning, hvis man ikke vil have sin karriere spoleret på et eller andet tidspunkt.
#13 Tja, Kevin Hart mistede tjansen som Oscar-vært pga. nogle 10 år gamle tweets. Det var JOKES, som han i øvrigt (unødigt, imo) har undskyldt for gentagne gange efterfølgende. Men han skulle vel også bare have tænkt sig om...
Det eneste der er sikkert er vel aldrig at udtale sig om noget som helst - for du aner ikke hvornår grænsen igen-igen sættes ned for hvad folk føler sig krænket over. Og folk har ingen problemer med at dømme 10 års gamle udtalelser efter dagens niveau som nævnt ovenfor.
Jeg tænker det hele bliver lidt fattigere og kedeligere. Alle vil inden længe dække sig 100% ind, og aldrig sige noget som helst som kunne risikere at blive opfattet som kontroversielt - nu eller i fremtiden. Det efterlader ikke særligt meget.
Personligt synes jeg kun det er et problem når præsidenter m.m. siger noget latterligt, fordi de trods alt er leder for et lands borgere, dets tosser og dets militær. Men når almindelige mennesker, herunder kendiser, siger eller mener noget - så skal der satme meget til før jeg vil trække censur kortet.
Det er 1000 gange meget uhyggeligt at forestille sig en fremtid hvor man ikke længere frit må dele meninger og tanker.
Det er selvfølgelig totalt åndsvagt at dømme Kevin Hart på 10 år gamle Tweets...
Gina har altså lige Tweetet det og så synes jeg det er helt fair, at hun får sparket.
Der er markant forskel på at grave Tweets frem fra en anden tid og så slå ned på nutidige... Dog så var Holocaust sammenligninger altså heller velset for 10 år siden - så hun var nok også røget ud dengang.
#16 Jeg forholder mig i øvrigt ikke til, hvad hun har skrevet, eller hvornår hun har skrevet det. Min overordnede pointe er bare, at det er sikrest for de kendte at holde helt kæft på SoMe, hvis de ikke vil risikere at miste deres arbejde før eller siden.:)
Er der en som pædagogisk kan forklare det forfærdelige i hendes opslag?
Sådan helt alvorligt. Har lige læst om det på
Dr.dk og der er ingen forklaring. Det er måske helt indlysende for de fleste.