Ja-ja I unge, smukke mennesker. Jeg vil hellere tilbage til de gode gamle point & Click dage (♫Åh disse minder♪)
https://kungfucircus.itch.io/the-adventures-of-commander-shepard
Mass Effect LE fps skema
[postquote quote=15760]
Cute
Har aldrig spillet det. Hvilke andre spil kan det minde om? Er interesseret i at vide, om der er lignende spil, som jeg har spillet og godt kunne lide :)
#22 ME spillene er et godt mix af spil elementer, så kan ikke selv I hvert fald udpege en 1:1 sammenligning.
Det er jo et 'light' RPG spil med en del dialog a'la Fallout og The Witcher f.eks. Ikke så meget dialog med noget reel indflydelse på hisrorien, men underbygger eventyret fint og skaber relationer til spillets vigtige karakterer.
Derudover masser af squad combat. Ikke avanceret, men dog en stor fordel at sammensætte sit hold alsidigt og udnytte sine to hjælpere aktivt i kamp. Kamp systemet er cover baseret, som kendt i Gears of War og mange andre spil.
Der er også et exploration element, som giver adgang til en del ekstra timers underholdning og mere lore.
Dette svar blev ændret 5 år siden af Deadmeat.
Hvad synes i om prisen på 580,- På PS store... er det fair nok nu det er 3 hele spil?
Soundtracket er de 300kr værd hehe...
https://www.windowscentral.com/ea-releases-mass-effect-legendary-editions-performance-details
https://www.ea.com/games/mass-effect/mass-effect-legendary-edition/media
[postquote quote=15805]
Helt klart KotOR 1 Som i: Hvis du lige har spillet den og hopper direkte til Mass Effect (1) så er der godt nok mange paralleller i opbygning af historie mm.
Men gør vel ikke så meget, nu KotOR ikke ligefrem er det ringeste spil nogensinde?
Så er det landet på Steam, netop i gang med at downloade. Håber ikke deres Origin crap ødelægger den initielle oplevelse for meget.
Download er også I gang her. 100 Gb incoming :-)
I må smide nogen første indtryk lidt senere i aften. Jeg er lidt spændt på at høre om specielt ME1 har tålt tidens tand så godt.
#29 Min startede ud med at installere Origin, men har EA Desktop(som åbenbart er en erstatning af Origin) installeret som del af Gamepass, den opdager så min EA Desktop og får så en prompt om at logge på, herefter får jeg af vide at Origin ikke kan køre mens EA Desktop kører og omvendt...
Lukker EA desktop, starter spillet igen, men der er selvfølgelig en række baggrundsprocesser som ikke bliver lukket, så ind i task manageren og dræbe dem, herefter prøver den så at logge mig ind på Origin, og kommer med en eller anden spil tilknytningsfejl, men virker igen i anden omgang. Ikke ligefrem den bedste førstegangs oplevelse, håber de opdaterer den til at bruge EA Desktop ligesom fx Gamepass gør nu.
Kan være det også kun er et problem hvis man i forvejen har EA Desktop installeret, men fedt at de ikke har styr på det fra starten af :D
Ok, deres grafikindstillinger er godt nok sparsomme. Meget skuffende. Ikke engang en FOV slider, typisk. Men ellers kører det indtil videre fint.
Har spillet nogle timer idag og der var super.lige udover tilvæning til hotkey og styring. Men er også min debut med ME
Sådan skulle man kunne disable mouse acceleration i ME1:
Gå til local files/game/ME1/BioGame/Config/BIOEngine.ini
Sæt disse værdier på to settings:
UseMouseDampening=TRUE
Change it to UseMouseDampening=FALSE
Gem ændringerne, højreklik på filen og sæt den til skrivebeskyttet så spillet ikke ændrer det tilbage.
Så fik jeg også lige startet, lavet en profil og sagt hej til Joker.
Endte med Soldier class igen.... Måske lidt kedeligt men jeg er en sucker for en god assault rifle :-)
Spiller 1'eren for første gang nogensinde nu. Det føles ret gammelt. Overvejer at springe videre til det næste - eller det tredje.