#59 Det er bedre end de 36 grader i Aarhus i lørdags.
Sveder du?
[postquote quote=84201]
Standard dansk sommervejr. Ikke noget nyt under solen der
[postquote quote=84202]
Meget uenig :)
Jeg hader når det er så varmt som det er lige nu. Jeg kan ikke sove i min seng, fordi jeg svedeer så meget, så det hele krøller sammen, og når jeg så vender mig rundt, så klistrer lagenet til mig og følger med.
Lortevejr. Og fik vi det lorte skybrud de pralede med, på Amager? Nej, selvfølgeæilg ikke.
[postquote quote=84332]
Shhhh!!! Sov med et lagen, åbent vindue hele natten. Alt godt!
Mere varme!!
Tragedien er at jeg skal til vestjylland i næste uge ... De lover 15-17 grader ... SUUUK!!! ØØØØØØV!
Ja. Meget. Alt for meget…
[quote quote=84340]Shhhh!!! Sov med et lagen, åbent vindue hele natten. Alt godt![/quote]
Jeg bruger generelt hverken dyne eller noget, hele året. Det er lagnet jeg ligger på, der klistrer til mig, selvom jeg har åbne vinduer over alt. Jeg hader når det er varmt om natten når jeg skal sove. En 18 grader, og så er jeg glad.
Jeg sidder ved siden af min a/c . . . ^^'
Jeg har været så letsindig at være ude og forsøge mit et par timer med havearbejde, shizzle det var en varm omgang, selv et lang koldt bad og nu en ventilator ind i knolden, så er det bare ulideligt varmt.
Så læser jeg DR, og kommer til #68, og tænker WHY THE F... har jeg ikke sat min gamle mobile AC til. så nu har jeg lige brugt det sidste 15 min på at grave den frem, og få det sat til ud af vinduet i mit kontor.. og Nu begynder jeg at kunne mærke at den begynder at virke, temperaturen i mit kontor er i hvert fald begyndt at kravle ned.
Har dog helt glemt hvor meget sådan en fætter larmer..
Nå. De kloge påstår der kommer en skylle ind over landet fredag til lørdag, og at temperaturen så faldet. Det gør ikke noget, jeg skal tilbage på arbejde på mandag, og vil gerne have dwet ikke er super varmt når jeg skal gennem byen. Jeg hader metroen om sommeren
Her er tricket til næste hedebølge...
https://www.dagens.dk/livsstil/det-spanske-trick-gaar-verden-rundt-byt-din-aircondition-ud-med-en-vandflaske-og-se-magien-ske
#72 Jeg prøvede det en af de første dage med rigtig høje temperaturer, hvor jeg spændte en ½l flaske bag på min blæser, og det gav en svagt køligere temperatur. Men tænkte at der jo ikke kan være ret meget køl i sådan en ½l, og undersøgte nærmere, der er ikke i nærheden nok energi i det til at kunne køle et rum, men det virkede fint til at køle luften nogle grader i en periode indtil den var smeltet.
Vildt nok egentligt at tråden startede med frygten for de 29 grader tilbage i 2022 og nu 36 grader i 2026. Lad os håbe det ikke bliver værre i 2030.
#74 Nu nåede vi heldigvis ikke de 36 grader hvor jeg bor, men jeg havde det rigeligt varmt alligevel. Nu skal vi om en uges tid til Malta, og i øjeblikket ligger temperaturen på 39-42 grader, heldigvis ser det ud til at falde til omkring 35 grader når vi skal der ned. Om end jeg synes det plejer at være bedre temperatur mæssigt med den lidt tørre luft under sydens sol end den lidt mere fugtige danske varme.
Og den hedebølge der var over Frankrig og England, det var vilde temperaturer de nåede der. Mon ikke dem der producerer og installerer AC'er har kronede dage de næste mange år?
[quote quote=84510]Om end jeg synes det plejer at være bedre temperatur mæssigt med den lidt tørre luft under sydens sol end den lidt mere fugtige danske varme.[/quote]
https://imgur.com/gallery/DnNU4aV