Troede det min positive kommentar om Irma’s fantastiske Sigtebrød (det var det ihvertfald i 80-90’erne)… som havde overtrådt en obskur Rushers regel :P
Farvel Irma. Du vil ikke blive savnet, det samme kan siges om Super Brugsen, Kvickly osv.
Alt for dyrt og Damernes Magasin osv var passé for mange år siden.
Pis mand. Irma havde altid et bredt udvalg af gode lækre varer. Nu er man henvist til special butikker eller de store klamme Føtex og lignede som fordærver ens sjæl med deres lysstofrør og ekstreme mængde af crap crap og crap og lidt mere crap og så et udvalg hvor man kan få det man skal bruge.
I min tid da jeg boede på Christianshavn brugte vi verdens mindste Irma (mindre end de fleste kiosker) dejligt sted med de sødeste mennesker.
Folk på Østerbro i København er i oprør.
Selv kommer jeg da til at savne at have en Irma i nærheden til de særlige ting som ikke kan handles i discountbutikkerne.
Min kammerat har en kæreste, der hedder Irma. Da han engang havde købt øl i Irma, puffede han til mig og sagde: "Det var anden gang i dag, at jeg kom i Irma..." Tøhø!
Jeg har længere ikke en Irma tæt på, så daglig handel der er ikke pratisk. Og ja, for dyrt også.
Men stort ser altid når vi skulle lave noget særligt mad, så kørte vi forbi en efter lækre sager. Eller bare som en tur i sig selv. F.eks. altid om efteråret efter friske kantareller - men det er bare et eksempel. I huset har vi en længere liste over 'Irma klassikkere' (altså klassikkere for os) som vi bare må hente ind i mellem.
Og så kunne man handle der, uden kun at blive betjent af børn.
Klart det supermarked med mest sjæl. De andre har jo intet.
Jeg kommer til at savne Irma helt utroligt meget.