[quote quote=63201]
#13: Husk nu, det er en karakter hun fremturer med, for at få læsere og likes og jeg ved ikke hvad.[/quote]
Ah, ligesom karikaturen Adrew Tate? Ja der ligger sikkert også en rigtig kærlig empatisk person bag ved...
Kan godt høre at du ikke er god til at læse folk. Har du nogen sinde hørt folk sige: "min mavefornemmelse sagde at man ikke kunne stole på personen", uden at de viste hvorfor? Det bunder i at når vi lytter til folk for at vurdere om de taler sandt i det øjeblik at de snakker, så er vægten fordel cirka sådan her:
Blot 7% af de ord der kommer ud af deres mund.
39% tonen i hvordan ordene kommer ud.
De resterende 55% er kropssproget, hvordan står personen når de forsøger at overbevise dig om noget, kigger de væk/har svært med at holde øjn kontakt, eller gemmer de deres hænder bag ryggen mens de taler? osv. Kropsproget er meget tydeligt hos børn når de lyver, men efter som de bliver ældre, bliver de også bedre til at gemme det.
Og så kan du faktisk også læse rigtig meget ud fra folks øjne. Sat på en spids kan du f.eks. sige at psykopater har oftest et blankt tomt blik, hvorimod venlig og kærlige folk generelt har et meget mere varmt halv smilene blik.
Disse forklaringer er meget simplificeret, der findes bøger der går meget mere i detajler om emnet(Jeg kan anbefale bogen Body Language af Allan Pease, det er super spændende læsning som gør en meget bedre til at læse mennesker), men jeg formoder at du forstår min pointe.
Og så der også bare livserfaringen med de folk man til dagligt støder ind i, i den virkelige verden, når det så er sket nok gange igennem årtier, vil man ud fra bestemte træk kunne begynde at genkende karakter træk og dermed kategorisere folk uden du behøver at kende særlig meget til dem.
Jeg kan udmærket genkende den overfladiske instagram type som hende, de kendetegnes ved at de er enormt selvbeviste over hvordan deres liv og look portræres udadtil. Dette i sig selv kræver en hvis evne til at manipulere med folk og være helt okay med det, og det har hun iøvrigt også lige bevist med at plagiere andre folks anmeldelser og kommentar og forsøge at tage alt æren for det. Og så kan hun også rigtig godt lide alt den overfladiske opmærksomhed, og her bevæger vi os over i noget mere narcisistisk. Og så hjælper det bestemt heller ikke at hun laver disse lettere psykopat blikke på sine model photos som
#6 er inde på. Disse folk er oftes meget intelligente, men min erfaring siger blot at narcasistiske personer med psykopat look, oftest ikke er de mest jordnære og empatiske mennesker.
Der er selvfølgelig undtagelser i hele dette stykke, men læs nu lige hvad hun beskyldes for, koplet sammen med min analyse af hende. If it walks like a duck, quawks like a duct, then it's probably a duck.
Dette svar blev ændret 2 år siden af knekker.