Roskilde festival ramt af Woke Virusen

03/07/2024 kl. 14:20 #21
#19 Det var jo dig, der specifikt sagde "på det sidste". Og hvis man bliver straffet for wokeness på aktiekursen, må markedet jo kunne lide de "Woke film de har spyttet ud her på det sidste" efter din logik.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I ain't got time to bleed
03/07/2024 kl. 14:36 #22
#19 Tesla peakede få måneder efter og er faldet 40% siden da. Det er meget forvirrende... straffer markedet wokeness eller ej?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 14:54 #23
Aktie markedet reagere på firmaets økonomiske performance og ikke på deres wokeness. Disney har klaret sig økonomisk elendigt på det seneste pga manglende interesse for deres woke content.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 14:55 #24
#22 Det er en meget stor påstand - hvilken dokumentation har du for den?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 15:24 #25
#22 Du "glemte" også at kommentere på hvordan en woke film som Barbie tjente kassen. Hvordan hænger det sammen med din "teori"?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 16:05 #26
Åh Gud hvor herre bevares. Knekker du er en hysterisk ANTI-woker der er Ligeså latterlig som Wokerne du brokker dig over, er du klar over det? Hvad har du imod kvindelige artister? Vil du have at vi skal blive et samfund ligesom Iran, Hvor man opdeler kvinder og mænd fuldstændig? De kvindelige artister kan sku også noget, hvis mand giver lidt plads til dem. Se bare på Taylor Swift. Min holdning er den, hvis det kan få folks pis i kog, (Anti-wokerne), Then WOKE all The Way Baby. ??
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 16:56 #27
Jeg syntes det dybt godnat, at bruge folks køn som parameter, når vi snakker musik Prøv at se statistikken for musikere i Danmark: https://www.dst.dk/da/Statistik/nyheder-analyser-publ/nyt/NytHtml?cid=52762 73% er mænd, kender ikke tallet for internationale musikere Hvis man insisterer på at have "ligestilling" på festivaler med danske musikere betyder det jo bare at hvis man er kvinde, så har man ca. 3 gange så gode muligheder som mænd har Uden for musik er der også mange arbejdssteder der også går meget op i at være repræsenteret med god del kvinder og farvede mennesker osv, for at se "korrekt" ud, med mindre tanke på kvalitet og kompetencer Uanset branche, så ender man bare med dårligere slutprodukt, når ting der egentlig er ligegyldige spiller en rolle
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 17:16 #28
Det er sjældent jeg er enig i ret meget af hvad Knekker skriver, men det virker ærlig talt som om der bliver gået efter personen og ikke bolden her. Man skal ikke grave ret dybt for at se at Disney ikke har success i øjeblikket, og at bruge Barbie filmen som et modargument er fjollet. Barbie filmen er et rent mesterværk ifht hvad Disney har produceret i lang tid, den har et fornuftigt skrevet script, godt skuespil, og så en ENORM mængde "fans" af brandet. Alene brandet er nok til at trække mange folk i bio for at se den. Men ligesom Oppenheimer, ville den nok ikke have rangeret lige så højt på listen af film der udkom samme år, hvis bare vi var gået 5 år tilbage i tiden, men det er en helt anden sag. Star Wars er ligesom Barbie et kæmpe brand, og det alene har i mange år trukket folk i bio for at se filmene, eller det har fået folk til at tegne et Disney+ abonnement. Desværre har Disney haft en nedadgående kruve når det gælder kvalitet i Star Wars. Mange af deres serier flopper totalt simpelthen fordi de har dårlige scripts, ofte dårlige skuespillere, og historier der som udgangspunkt ikke handler om "mytologien" i Star Wars universet, men istedet hvordan man kan mase så meget diversity ind som muligt, hvor "universet" kommer i anden række. Stiller man sig kritisk omkring en film eller serie produceret af Disney, er man automatisk en toxic fan, en homofob eller en kvindehader, selv hvis man argumenterer fornuftigt og overhovedet ikke nævner disse ting. Disney kommer da stadigvæk med nogle gode ting. Andor var fantastisk, men blev markedsført forbavsende lidt, og på det tidspunkt tror jeg allerede Star Wars fans var begyndt at gå død i det univers, så desværre var der ikke mange der så serien. Disney's seneste skud på stammen, The Acolyte, er en forfærdelig fiasko, og den serie er et godt eksempel på hvorfor talent og erfaring er vigtigere end sexualitet eller hudfarve. Den er tydeligvis produceret af folk som ikke er dygtige nok, skrevet af folk der ikke er dygtige nok, og sidst men bestemt ikke mindst, spillet af skuespillere som ikke er dygtige nok. Når du vælger folk ud fra deres sexualitet og hudfarve istedet for deres evner er det hvad du ender med. Hvis Roskilde festival, eller for den sags skyld Copenhell begynder at vælge ansatte, frivillige eller bands ud fra sexualitet, køn eller hudfarve istedet for evne eller markedsværdi på bands, vil det da helt sikkert have en indflydelse på produktet. Eksempelvis kan det have indflydelse på sikkerheden hvis man erstatter folk der har erfaring med at håndtere store folkemængder med folk som ikke har den nødvendige erfaring. Musikken vil ikke nødvendigvis vil være dårligere, det er jo subjektivt, men kigger man på det store billede vil det ikke kunne undgå at have indflydelse på produktet. Dermed ikke sagt at jeg tror Roskilde Festival eller Copenhell drejer nøglen om lige foreløbigt. Det virker som om nogle af jer stiller jer uenige i hvad Knekker skriver bare fordi det er Knekker der skriver det. At kalde det for det dårligste indlæg der nogensinde er skrevet (#12) på Rushers synes jeg virker mere som et angreb på manden end saglig argumentation omkring emnet, for argumentationen synes jeg egentlig ikke forholder sig til hvad Knekker skriver. Det handler jo ikke om at man stiller sig imod at der kommer flere kvinder på "scenen", men istedet at man stiller sig imod at der bliver valgt udfra de forkerte ting og det synes jeg også Knekker tydeligvis argumenterer for. At Knekker ville få langt mere saglig diskussion hvis han droppede de bombastiske udmeldinger om eksempelvis indoktrinering og konkurs, ville selvfølgelig hjælpe, men sådan er vi så forskellige. @Paybacktime - Disney's stock var sidste år på det laveste punk i næsten 10 år. De har haft nogle kæmpe økonomiske flops på brands som burde være umulige at floppe med, og det er ikke nogen hemmelighed hvorfor de er floppet. Det er alt sammen information som er let tilgængelig. Du er tydeligvis ikke fan af Knekker, men derfor er det vel stadig muligt at være objektiv istedet for at være uenig bare for at være uenig?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 18:05 #29
#27 Vi stiller os på bag benene fordi Knekker er rabiat. De fleste af os er jo faktisk enige i at noget kan blive for woke, men hvis man ikke mener at ligestilling er skidt og at alt hvad der lugter af rettigheder til folk på et LBTQIA+ spectrum skal undertrykkes så kan man ikke være enig med Knekker.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 18:05 #30
#27 Du skriver:
... det er ikke nogen hemmelighed hvorfor de er floppet. Det er alt sammen information som er let tilgængelig.
Måske det bare er dårlige film? Er det ikke en langt mere sandsynlig forklaring? Du fremhæver endda selv, at Barbie har markant højere kvalitet end Disneys film. Og hvis publikum virkelig bliver væk, fordi Disneys film er woke, burde det vel ikke være svært at dokumentere. Og det er ikke for meget forlangt at bede om den dokumentation, når man kommer med så drastisk og generaliseret en påstand. (Og med dokumentation mener jeg selvfølgelig uafhængige markedsundersøgelser og tilsvarende; ikke et link til en eller anden nutcases YouTube kanal.) At du føler, det er sådan, og dine venner føler, det er sådan, betyder ikke, at det er sådan. Hvis jeg har lært noget af Knekker, er det at man ikke tænker logisk, hvis man er for meget i følelsernes vold ^^ Og hvad angår Barbie er det er stadig en woke film, som klarede sig ekstremt godt, på trods af jeres påstand om at publikum vender ryggen til woke film.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 19:46 #31
Står ved det. Knekker har næsten aldrig ret, men her har fat i noget. Ulige input er dårligt, uanset om neutralt input giver ulige output. For hvem skal bestemme, hvor ulige inputtet er nødt til at være? Den magt bør ingen have
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 19:48 #32
#28 det er jo heller ikke et godt grundlag for en fornuftig diskussion. Men bare fordi knekker er rabiat, og det har du helt ret i, behøver det ikke betyde at hans argumenter ikke er korrekte. I lige netop det her tilfælde syntes jeg han har ret i noget af det han skriver, leveringen er bare ikke den bedste. Jeg skriver af samme årsag ikke ret tit her, fordi mange diskussioner ender ud i de samme få personer sidder og skændes med hinanden og det er fandme trættende. Denne tråd bærer tydeligt præg af at det ikke handler om emnet, men om personen. #29 Jeg skriver jo netop at det er dårlige film som folk ikke gider se, der er ikke noget måske over det. Disney har rigeligt med resourcer til at markedsføre deres film nok til at det burde hive folk i bio, så den eneste grund til at folk ikke dukker op må jo være at det er dårlige film. Det handler mere om hvorfor filmene er dårlige. Lige præcis når det gælder Star Wars, så har Disney formået at tage et univers som for mange betyder utroligt meget og så ødelægge det for at kunne sætte flueben i nogle kasser (DEI). Både ved at ansætte baseret på DEI, og ved at lave historier som skal fokusere på ting som har relation til vores samfund og ingen relation har til Star Wars, ofte er det historier som har LGBTQ elementer. Dermed ikke sagt at LGBTQ er skyld i det hele, men når en film indeholder elementer af LGBTQ virker det alt for nemt at skyde skylden på "toxic white males" når filmene får dårlige ratings. Vi har endda set artikler som beskylder "toxic white males" for potentielt dårlige ratings FØR filmen overhovedet er kommet ud. Samtidig har Disney gjort et kæmpe nummer ud af at interviews og markedsføring har haft specifik fokus på DEI, så det er jo ikke fordi de prøver at gemme hvor deres fokus ligger. Et af deres salgspunkter på The Acolyte var at det var "The most gay Star Wars ever". Hvis det er der deres fokus ligger og ikke på den gode historie, så vil jeg personligt ikke se det, og jeg er ikke den eneste, hvilket kan ses på seertallet og ratings. Det betyder ikke at jeg er homofob, det betyder at jeg føler mig sikker på at produktet er dårligt fordi det er lavet på et helt forkert grundlag. Hvis jeg ser promo materiale fra en film hvor det ikke handler om indholdet i filmen, men at folkene bag filmen er "diverse" og at historien er "diverse" eller at filmen har den første kvindelige dværg (Rings of Power), så orker jeg simpelthen ikke at se den. Det hjælper heller ikke at Disney for nyligt har sagt at de nogle gange specifikt ikke vil ansætte hvide mænd. Det vil helt sikkert betyde at mange hvide mænd principielt ikke længere vil se deres film. Så der har du et direkte eksempel på hvordan "wokeness" kan have indflydelse på indtjening. Det korte af det lange er, Disney er nået til et punkt hvor mange folk ikke gider se deres film eller serier, udelukkende fordi det er Disney. Det er et problem de selv har skabt, og det er ikke noget som bare "mig og mine venner" føler, det afspejles i deres markedsværdi, deres ratings og på det seneste har også mainstream news været efter dem. Barbie har som sagt et meget stærkt brand, og derfor havde den nemt ved at hive folk i bio. Mario filmen var også en kæmpe financiel success, igen på grund af dens brand. Begge film er i min optik ret middelmådige, (hvilket deres karakterer også afspejler), næsten udelukkende båret af deres brands. Begge film havde samme udgangspunkt som Star Wars - et godt brand. Og som vi kan se fra Star Wars, skal der ikke ret mange middelmådige eller dårlige film til at ødelægge et brand og så bliver folk væk.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 19:54 #33
#31 Du har med andre ord stadig ingen dokumentation for din påstand om at Disneys problemer skyldes wokeness. Det er noget du føler dig overbevist om er rigtigt. Det er to meget forskellige ting.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 19:57 #34
[quote quote=67383]Se på den på den her måde. Kvinder må ikke længere spille på instrumenter, hvor lang tid tror du der går før vi får nogle kvindelige artister.[/quote] Siden hvornår har nogen sagt at kvinder ikke må spille instrumenter? [quote quote=67441]#27 Vi stiller os på bag benene fordi Knekker er rabiat.[/quote] Nej, du stiller dig på bagbenen fordi du ikke er i stand til at læse og forstå. At du tror jeg er rabiat, viser hvor forvirret du er. [quote quote=67422]#22 Det er en meget stor påstand – hvilken dokumentation har du for den?[/quote] Err, synes du det er en meget stor påstand at aktie markedet reagere på firmaets økonomiske performance og ikke wokeness? Eller synes du at det er en stor påstand at kernefamilier vender Disney ryggen grundet deres intet sigende woke fortællinger? Svært at svare på, når nu du sløser med dit spørgsmål. [quote quote=67423]#22 Du “glemte” også at kommentere på hvordan en woke film som Barbie tjente kassen. Hvordan hænger det sammen med din “teori”?[/quote] Er Barbie woke? Hør hov, er din logik at fordi den har en ledende kvindelig karakter med nogle fjollede mandlige karakter, så tror du at jeg mener filmen automatisk er woke? Tror du også at jeg mener Alien serien er woke fordi den ledes af en stærk kvindelig karakter? Er det virkelig det du har forstået på alt det der blev sagt? PayBacktime, diskussioner er altid op af bakke med dig pga det niveua du sætter. Som andre også pointere, så får man fornemmelsen af at dit eneste formål er at agere rasmus-modsat i debatter, til sådan en grad er du er villig til at snakke vulapyk, ligesom vi så med din fuldstændige misfortolkning af hvordan det går med Disney aktien. Et emne du fik vist os at du tydeligvis intet aner om. "disney er oppe 10%, så det er ikke helt dårligt", ja ok, så siger vi det Paybacktime, lol. Da folk som FxChemical ligesom i Trump tråden skal have alt ting serveret på et sølvfad før de kan forstå hvad der bliver sagt, så de holder mund, så opsummerere jeg min pointe. Kvinder, LGTQ++, dværge, minoriteter osv, skal have samme rettigheder som os alle andre. Er du i stand til at følge mig så langt VxCheminal? Godt så, men de skal ikke have flere rettigheder end os andre. Folk skal ikke ansættes ud fra kvoter, men ud fra deres evner, så den person der hyres bliver valgt fordi de var den bedst kvalificeret til opgaven, og hvis det resultere i at det ene køn dominere området, så er det helt ok. Woke folk skal stoppe med at ødelægge eksisterende film franchises ved at tage noget vi holder nært fra vores barndom som mange Disney klassikere er eller Tolkien universet er, ved at lave woke fortolkninger af dem. De bør finde på deres egne orginale historier, men det ved de ikke sælger, og det er meget nemmere at tage noget eksisterende vellidt og ødelægge hele den franchise, som vi ser også ske med starwars.

Dette svar blev ændret 2 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 19:59 #35
#31 Jeg gav Knekker en lille smule ret i mit første indlæg til ham, men fordi jeg ikke var klar med fakkel og hø tyv og synes de alle skulle brændes på bålet fik jeg en sviner igen. Inside Out 2 tjener styrtende med penge, det er en disney film folk er ikke blevet væk fordi det er en disney film, så der røg nogle af jeres argumenter. Problemet er hvis it agenda er i højsæddet og det ikke er at fortælle en god historie. En fortælling kan sagtens have 100 LGBT ting ting med og være fed, men den er ikke fed på grund af det, Knekker mener jo at det ikke kan være godt hvis de er med.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 19:59 #36
#31 Jeg gav Knekker en lille smule ret i mit første indlæg til ham, men fordi jeg ikke var klar med fakkel og hø tyv og synes de alle skulle brændes på bålet fik jeg en sviner igen. Inside Out 2 tjener styrtende med penge, det er en disney film folk er ikke blevet væk fordi det er en disney film, så der røg nogle af jeres argumenter. Problemet er hvis it agenda er i højsæddet og det ikke er at fortælle en god historie. En fortælling kan sagtens have 100 LGBT ting ting med og være fed, men den er ikke fed på grund af det, Knekker mener jo at det ikke kan være godt hvis de er med.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 20:03 #37
Eller synes du at det er en stor påstand at kernefamilier vender Disney ryggen grundet deres intet sigende woke fortællinger?
Selcfølgelig dette (men det vidste du jo godt). Nu den "tvivl" er afklaret, kan du så fremlægge din dokumentation. Jeg venter spændt.
Er Barbie woke?
Ja den er da super woke og feministisk. Hvordan kan det så være, at den klarede sig så godt? Det venter jeg stadig på et godt svar på.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 20:11 #38
#30 At køn skulle komme foran kvalitet er Knekkers påstand, ikke noget Roskilde Festival udtaler. Skulle man ikke tage en objektiv vurdering af programmet før man konkluderer noget? Hvis kvaliteten stadig er der, har de jo så nået deres mål uden at gå på kompromis. Hvis kvaliteten falder, har de dummet sig.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 20:40 #39
#37 Selvfølgelig
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2024 kl. 20:40 #40
[quote quote=67451]Selcfølgelig dette (men det vidste du jo godt). Nu den “tvivl” er afklaret, kan du så fremlægge din dokumentation. Jeg venter spændt.[/quote] https://www.dailymail.co.uk/news/article-12236445/Woke-Disney-loses-900Million-recent-box-office-flops-liberal-agenda-turns-movie-goers.html Deres nedgang skyldes ikke alene high budget ligegyldige woke historier, det er også en kombination af andre ting som at de f.eks. ikke længere licencere deres marvel film til trejde part streaming services.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.