Meget enig med Knekker hele vejen igennem.
Roskilde festival ramt af Woke Virusen
1. Omkring Disneys og andre store mediekoncerners flops, etc. Måske det slet ikke skyldes alt det her "wOkE" og andre tendenser i "Kulturkrigen" og mere har noget at gøre med at udbuddet af "mediemateriale" er ekspotentielt vokset over de senere år og der samtidig er sket nogle radikale skift i hvordan vi ikke bare forbruger men også producerer og formidler medier og hvilke type medier vi forbruger - og at det skift måske allerede var igang, men blev hyperaccelereret som en konsekvens af Covid nedlukningerne.
Vi lever i interessante tider, og der sker nogle gennemgribende samfundsforandringer ligenu, primært drevet af teknologiske skift og systemkriser - der er så omsiggribende at slutresultatet bliver fremmed og uigenkendeligt for vores forældres generation - især den kulturelle og adfærdsmæssige udkrystallisering af deher forandringer.
2. Omkring Roskilde - Det gir da fin mening med kønskvtering til større kulturelle arrangementer, den generelle talentmasse blandt kvider inden for alt det kreative fis er ikke mindre end hos mænd. Der er bare nogle uformelle strukturer, netværk og adfærd i spil der har sikret sig at den slags forbliver en overvejende pølsefest og de kvinder der så bliver båret frem, bliver således qua deres fuckability... Ikke at det ikke også kan ske med mænd, eg. boybands osv., men tendensen er noget mere i øjnefaldende generel hos dem der slæber rundt på en kusse.
Big ups til Roskilde
3- Meritter
Min egen holdning, for lige at afslutte det, er at det mest “diverse” du overhovedet kan gøre, er udelukkende at ansætte efter merit. Så vil det helt automatisk blive så diverse som muligt, for du vil få folk fra alle grupper. At der desværre er idioter som ikke vil ansætte bestemte grupper er ikke en undskyldning for er indføre noget som DEI, som teknisk set er racisme og diskrimination og det vil jeg absolute ikke støtte.Problemet har jo vist sig at være at, ansættelse pr. Merit langt hen af vejen kun eksisterer på papiret, især i de højere luftlag og at dem du betegner som "Idioter" forefindes i så højt et mandetal at de er tendens definerende. Når det forholder sig sådan, så er det helt i orden at man foretager en mængde institutionelle indgreb og bygger nogle systemer som afhjælper den problenmatik - når nu vi gerne ser at pølsefestens dage er talte på direktionsgangene. En hård 50% kvotering er måske nok en ret uelegant måde at gøre det på (anyways i langt de fleste situationer er talentmassen tilstede på den kvindelige banehalvdel, så det er ikke katastrofalt for ideen om ansættelser pr. merit), der findes andre måder; I den koncern jeg er ansat I, bliver alle ansøgninger renset for data der siger noget om ansøgerens køn, etnicitet eller religion - dermed undgår man den første frasortering. Desuden sørger man for/tilstræber at ansættelses udvalget er ret sammensat. Det er lidt mere elegant, og de fordrer mere et graduelt skift i tendens over tid, frem for et radikalt skift på kort tid. Begge metoder, og andre, har sin berettigelse i forskellige kontekster.
Dette svar blev ændret 2 år siden af Emilsa.
Men ifølge VxChemical, hvis man har en holdning der bunder i almindelig sund fornuft, så er man åbenbart rabiat.Jeg er sikker på at mange skidte personer synes da var sund fornuft når de skulle retfærdiggøre sig selv. Du er unuanceret og ser alt der ikke falder inden for din norm for skidt og bekymrende. Som jeg har skrevet flere gange så kan for meget woke sagtens være et problem. Men alle skal have liv st leve deres liv som de vil uden forfølgelse, og holdninger som dine fører til folk får tæsk i gaderne fordi de er anderledes.
"... når nu Disney selv indrømmer at deres produkter og politiske holdning, ikke stemmer overens med det flertallet af deres seer vil have, så tænker jeg at den del du stiller spørgsmåltegn ved, ikke længere er til diskussion."Ift. hvad Disney selv siger, skal du nok stadig spørge dig selv: Mon ikke de hellere vil give den melding end at sige åbent, at publikum bare ikke gider endnu en fesen live-action udgave af en klassisk tegnefilm? (Jeg har ikke læst den årsrapport, der refereres til, og Daily Mail er ikke en objektiv kilde.)
"... ting som skader samfundet, som vi foreksempel ser når køns kvoter trumfer den bedst kvalificeret person til jobbet."Rent logisk - som jeg jo ved, du er glad for :-) - er kvoter og "bedste person til jobbet" kun modsætninger, hvis man antager, at der ingen kvinder er i gruppen af bedst kvalificerede til et givet job. Findes der jobs, som kun mænd er kvalificerede til? Måske, men i erhvervslivet bredt set? Nej. Hvis man tværtimod virkelig ønsker at finde den bedste person til jobbet, vil man være interesseret i at se på så mange forskellige kandidater som muligt. Men det er ofte ikke det, der sker i praksis. Tendensen til at vælge kandidater, der minder om én selv i udseende, baggrund osv. er en helt reel ting. Det hedder affinity bias og du behøver ikke tage mit ord for det; tag Harvard Business Schools (som det vist er svært ikke at godkende som en seriøs kilde). Ligegyldigt om man synes diversitet er vigtigt eller ej, betyder affinity bias netop at man IKKE finder den bedste person til jobbet, med mindre man gør noget aktivt for at reducere det. For ellers finder man kun den bedste kandidat i en langt mindre pulje, ikke den bedste kandidat samlet set. Jeg synes egentlig også kvoter er et lidt uelegant værktøj, men det er en måde at sikre, at man får set på andre kandidater også.
Jeg synes egentlig også kvoter er et lidt uelegant værktøj, men det er en måde at sikre, at man får set på andre kandidater ogsåDet er en slags symptombehandlende nødløsning der ikke nødvendigvis addreserer det underliggende problem, og det kan misbruges som en slags checkboks virtuesignallering. Ikke at det ikke kan være nødvendigt, men det er mere en slags adhoc plumbering af hullet, der bør anvendes i sammenhæng med andre værktøjer. Så som annonymisering af jobansøgninger og mere specifikke kvoteringer af eksempelvis ansættelses udvalg.
Er der overhovedet noget belæg for at der har været en skævvridning, og at kvinder bliver sorteret fra pga deres køn ?
Nu er man så ovre i den anden grøft, der gør at mænd bliver sorteret fra pga de er hankøn, og det er så helt fint ?
Som jeg linkede til tidligere, så er 3/4 af danske musikere mænd Link
Woke er efter min mening akkurat ligså chauvinistisk som dem de skal forestille at kæmpe imod, og fundamentalt racistisk
[postquote quote=67556]
Nice trolling :D
[quote quote=67544]Ift. hvad Disney selv siger, skal du nok stadig spørge dig selv: Mon ikke de hellere vil give den melding end at sige åbent, at publikum bare ikke gider endnu en fesen live-action udgave af en klassisk tegnefilm?[/quote]
At du gider at gøre et forsøg på at komme ud af den. Men hey:
@knekker
Er Tv2 og DR så også blevet woke fordi de har en dame/pige/kvinde med i studiet som ekspert til fodbold?
[quote quote=67572]@knekker
Er Tv2 og DR så også blevet woke fordi de har en dame/pige/kvinde med i studiet som ekspert til fodbold?[/quote]
Er den brizilianske weather girl, også valgt fordi tv studiet er woke tror du? Jeg tror svaret ligger i noget mere simpelt, der hjælper på at holde seer tal.
[postquote quote=67574]
Så.. alle kvinder i tv branchen er ansat for at holde seertal, og ikke fordi de gør deres arbejde godt?
Nej, mange tv værter som godmorgen danmark og tv avisen, gør det ganske godt. Men når det kommer til et bestemt emne som fodboldt der af gode grunde er et mandsdomineret fag, hvor mange kvindelige fodbold trænere i Champions League kender du så f.eks. til? Det er rigtigt, ingen. Mænd er bygget fysisk og psykisk bedre til at forstå spillet på et langt højere niveau end kvinder. Det er ikke blot min "rabiate" mening, det er en kendsgerning, at der findes et hav af mænd som ville kunne varetage hendes job og bringe bedre analyser end hun nogen sinde ville kunne. Det er derfor min klare opfattelse at hun blev valgt ikke kun for sine tekniske analyser alene, men pga hun har patter og har en hvis forståelse for spillet, hvilket holder mandlige seers opmærksomhed = flere reklame penge til tv stationen.
Når det er sagt, hvis jeg ikke viste bedre, ville jeg tro Kenkari at din manglende anerkendelse af mig som person, gør dig langt mindre villig til at forstå hvad der bliver sagt fordi du tror det væreste om mig, hvilket resultere i at du faktisk gør dig selv simpel og uinteressant at føre en dialog med, som vi ser med din seneste kommmentar.
Dette svar blev ændret 2 år siden af knekker.
Så skidt da:
Er det her woke?
https://ekstrabladet.dk/underholdning/kultur/derfor-sagde-han-ja-vigtigt-med-en-moerk-mand-i-det-program/10292574
[postquote quote=67583]
Knekker har jo fuldstændig ret, istedetfor at modbevise Knekker, så går du bare efter manden.
[postquote quote=67586]
Jeg tænker at både mænd og kvinder kan være præcis lige gode til at analysere det - men at mængden af mænd som går op i fodbold er meget større end kvinder - og derved er sandsynligheden for at finde de bedste højere hos mænd end kvinder, alene grundet antal.
Dette gør sig i øvrigt gældende på mange områder - Fx. STEM udd. har gjort meget for at forsøge at tiltrække flere kvinder da det tidligere og til dels stadig er et meget mandsdomineret område.
[quote quote=67589]Jeg tænker at både mænd og kvinder kan være præcis lige gode til at analysere det – men at mængden af mænd som går op i fodbold er meget større end kvinder – og derved er sandsynligheden for at finde de bedste højere hos mænd end kvinder, alene grundet antal.[/quote]
Nu tager vi DR. Der har de to tidligere landsholdsspillere, uden en træner baggrund.
Så har vi Arnela Muminović, og hende kan du læse mere om Her Hvis ikke hun er kvalificeret, som kvinde, hvad kræver du så mere?
Ja, der er flere mænd der kloger sig, men bare lukker lort ud. Hvad fanden ved Bendtner om at kommentere fodbold
Og den der med at man tager en kvinde med, for at få flere reklamepenge. DR tjener ikke penge på reklamer, det må de ikke. Måske er hun taget med, fordi hun var det bedste bud.
Men, sådan kan woke gængere ikke tænke.
[quote quote=67585]Knekker har jo fuldstændig ret, istedetfor at modbevise Knekker, så går du bare efter manden.[/quote]
Hvordan har han ret? Hvorfor kan en kvinde ikke kommentere på fodbold? Kan en kvinde ikke vide lige så meget om fodbold som en mand kan?