Scenarie: USA angriber Grønland

17/01/2026 kl. 10:12 #21
[quote quote=80729]Man kan da håbe at republikanere gror nogle nosser og rejser sig op og impeacher den orange Retard![/quote] Det kommer ikke til at ske. Jeg er nået dertil, hvor jeg kun åbner avisen for, at se om den orange abe eller nogen af hans venner er kradset af.... Magter simpelthen ikke at høre mere fra den idiot og hans røvslikkere.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
17/01/2026 kl. 11:32 #22
#11 - Jeg er igang med at migrere til Proton mail, næste skridt er at flytte mit google cloud... Men jeg skal lige have noget harddisk plads - så jeg kan flytte alt det lort jeg har i skyen og lægge det op igen andet steds, Jeg tænker nu at jeg også sørger for at have alt på en fysisk kopi. Jeg overvejer den her telefon, af ren princip... Det er et linux system baseret på det gamle nokia smartphone OS før de skiftede til windows mobile https://commerce.jolla.com/
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
17/01/2026 kl. 17:43 #23
Lolol “Grønland er urforsvaret, derfor må vi eje det” “I forsvarer Grønland, hvad fanden bilder i jer ind… Handelskrig”
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
17/01/2026 kl. 19:06 #24
#21 Den telefon er også mægtig spændende. Du kan bare ikke få adgang til bank, MitID, mobilepay, nogle sociale medier, en ordentlig browser eller faktisk alt hvad du har på Android eller iPhone, medmindre du downloader dem som apk og der er meget få ting tilgængelige som apk og dem som er, er hullet som en si i forhold til sikkerhed
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
17/01/2026 kl. 19:31 #25
#23 - mon ikke der kommer nogle fixes på det. Anyways, man kan få sådan en fiks nøgle viser til mitid, jeg har i forvejen ingen mitid app… Gik ned på borgerservice og sagde jeg ikke kunne finde ud af det der edb og ingen smarttelefon havde
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
17/01/2026 kl. 19:34 #26
#24 De er godt på vej. Og jo mere Trump opfører sig dumt, jo mere tænker eu apps på alternativer. Jeg følger med i den der Jolla. Jeg har en OnePlus og der har kineserne raslet med savlen om at ville have adgang, ligesom ved Huawei
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
17/01/2026 kl. 21:51 #27
[postquote quote=80734] Der er også altid Fairphone, som er en hollandsk telefon.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
18/01/2026 kl. 07:37 #28
#26 Den kører også ren Android
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
18/01/2026 kl. 11:04 #29
Fint at Grønland endelig får noget seriøst europærisk militer tilstedeværelse der oppe, da det ikke kun er USA som er lun på Grønlands mineraler. Det sagt, så spiller i alle lige direkte ind i Trump's forhandlings strategi. Det er en kendt strategi fra Trump som han har haft meget success med igennem sin karriere, hvilket er altid først at smide en granat ind i forhandlingsrummet (true med det værst tænkelige) med intentionen at sætte modparten ud af balance , for derefter foreslå en forhandling der er meget mere spiseligt. Resultatet ender med at modparten er tilfreds med Trumps foreslag, da alternativet (granaten) var meget værre. Og derved får Trump en aftale der rækker længere i hans favør, end hvis han gik ind til forhandlingen uden først at true med overtage Grønland med magt. Man skal huske at Trump er en forretningsmand der elsker at lave en god handel, og som Brent Molnar nævner i sin blok (ham blomkål citere fra), så vil en krig med et EU land(der vil være en krigserklæring mod hele EU, være enorm dårlig forretning for USA. Derudover kan Trump ikke bare gå i krig med EU, uden først at få senatets støtte. Så jeg kan garantere jer for at det aldrig kommer til at ske. TLDR. Trump bluffer. Jeg tror desværre at der er langt større chance for at resultatet bliver at USA lander en aftale hvor de får langt mere adgang til Grønlands resourcer, end Danmark og Grønland ellers normalt ville ha' gået med til.

Dette svar blev ændret 6 måneder siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
18/01/2026 kl. 11:20 #30
Iøvrigt er alt hver der sker lige nu, faktisk rigtig sundt for EU. For vi har været alt alt for afhængig af USA's beskyttelse, hvilket har resulteret i vi har adskellige amerikanske militær baser spredt rundt i EU og endda med deres egen atom bomber placeret midt i europa(wtf?). Vi lader USA installere wire tabbing på alt vores internet, så de kan spionere alt hvad de lyster på europa og deres teknologi og know-how. Den almindelig EU borger er alt for afhængig af amerikansk software, dette har vi set for nyligt resultere i at en fransk dommer fik lukket sin private e-mail konto lukket af Microsoft fra order dikteret af Trump, fordi dommeren lavede en arrast ordre på den israeliske Primiere Minister Benjamin Netanyahu. Og fordi EU har følt sig alt for trygge i USA's hænder, så mister vi realiteten og i stedet begynder at finde løsninger på problemer der ikke rigtig eksisterede, hvilket kommer til udtryk i form af mærkelige ideologier så som extreme woke, introduktion af puberty blockers til børn, masse immigrering, alt sammmen der har taget fuldstændigt overhånd, fordi det var vigtig at være politisk korrekt, alt sammen noget der lyder godt på papiret, men bare slet ikke fungere i den virkelige verden, uden at udslette det samfund vi kender i dag. Så forhåbentlig, kan samfundet i EU begynde at bekymre sig om ting der faktisk har betydning for deres liv og hverdag. Nu vil USA lade EU flytte hjemmefra, så de endeligt kan mande sig op, så vi selv kan begynde at styre vores egen skæbne og derved blive en spiller på verdensplanen som der også har en hær der er klar til at forsvare os mod russerne (og USA), så vi kan få vores respekt og selvstændighed tilbage. Det kræver iøvrigt også at Tyskland stopper med at kastrere sig selv, fordi de stadig skammer sig over første og anden verdenskrig, hvorfor vi ser deres økonomi at ved at skrabe bunden, hvilket er et sørgeligt syn, når nu vi ved at de har potentiele (med hjælp fra resten af EU til at være en kæmpe spiller på verdenskortet)

Dette svar blev ændret 6 måneder siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
18/01/2026 kl. 11:59 #31
[quote quote=80754]Derudover kan Trump ikke bare gå i krig med EU, uden først at få senatets støtte[/quote] En lille rettelse, realistisk set kan han godt gå i krig, men videre finanseringen og annekteringen kræver kongressens godkendelse.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
18/01/2026 kl. 13:40 #32
Nu har Tyskland uden varsel trukket sine soldater hjem i dag, hvis de folder pga. Trumps toldkrig, så er løbet kørt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
18/01/2026 kl. 13:41 #33
#22 Ja, de kaster jo blot forskellige undskyldninger op på væggen på hvorfor de må få Grønland. Når man så opfylder deres kriterier, bliver de bare endnu mere vrede, fordi det nu vil det koste dem mere at indtage Grønland, samt at de så står og ser endnu mere dumme ud. Hvorfor præcis han absolut skal have Grønland finder vi måske aldrig helt ud af. Måske er det grådighed. Måske vil han kunne true Europa med missiler derfra. Måske tror han det giver ham et godt eftermælke. Måske er det på befaling af nogle af de meget mørke kræfter der står bag ham og trækker i hans tråde. Måske rystede det hans ego at Mette F. kaldte det absurd at købe Grønland tilbage i hans første embede. Måske lidt af det hele.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
18/01/2026 kl. 13:48 #34
#32 Hvis vi antager, at han på den ene eller anden måde er et russisk aktiv, giver det rigtig god mening at skabe splittelse i NATO ved at kræve et landområde fra en allieret. I mine øjne er han 100% et russisk aktiv. Om han selv er klar over det, er en anden snak.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
18/01/2026 kl. 15:12 #35
Fordi at trump skal have sine fede hænder i alt af værdi der, uden om regler og love. KoBold og co med de rige svin får bare frie tøjler med trump bag roret for en % del. Fuck tilladelser osv. Freedom city here i come.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
18/01/2026 kl. 17:57 #36
Anders Puch havde en meget fin betragtning ellers : Amerikansk overtagelse af Grønland giver kun mening hvis US har tænkt sig at forlade Nato Knekker Ellers enig i det meste, men ret sikker på Trump og Co. helst var helt foruden EU, derfor de bakker op om stærkt nationale anti-eu partier som AFD, Le Pen, Reform UK, osv
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
18/01/2026 kl. 19:28 #37
I sidste ende var det ikke muslimerne - men amerikanerne der overtog en del af danmark. Oh - the irony.

Dette svar blev ændret 6 måneder siden af Slettet bruger.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
19/01/2026 kl. 11:31 #38
Lige en konspirationsteori...1500 faldskærmssoldater med speciale i vinterkrig udstationeret i Alaska er blevet sat på standby, officielt ifbm mulig indsættelse i Minnesota https://www.adn.com/nation-world/2026/01/18/pentagon-readies-1500-soldiers-to-possibly-deploy-to-minnesota-officials-say/?utm_source=chatgpt.com
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
19/01/2026 kl. 16:30 #39
#37 Vil ikke overraske mig. Trump har jo tidligere forsøgt at forhandle sig til Grønland, men da det fejlede skiftede han taktik til let skjulte trusler og pres. Og han er netop psykopatisk nok til at finde på det. En god nyhed er dog at Canada ser ud til også at være åbne for at sende tropper til at forsvare Grønland.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
19/01/2026 kl. 16:41 #40
Det mest irriterende ved alt det her med Grønland er at både Mette mor og Far Løkke fremstår som fantastiske politikere der står imod den farlige overmagt, og vi har valg i år
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.