Jeg må indrømme. Jeg er slet ikke så bekymret over tingene. Jeg tror det hele er for det bedste. Folk har en tendens til at male fanden på væggen, men jeg tror(håber) at dette er det wake-up call der for EU til at tage det forsvarspolitiske ansvar seriøst og ikke bare kører frihjul.
-Samtidig giver det en mulighed for at reflektere over den vanvittige afhængighed vi i EU har af US på alle lag i samfundet. Jeg ser det allerede....alt fra at lande køber jagerfly andre steder end US, til at folk skaffer "Unsmart-phones" uden apple/andorid. Det er jo fedt at se.....ja vi har nok en hård tid i møde, men det EU der kommer ud på den anden side vil være stærkere end nogensinde hvis kortene spilles rigtigt.
Tak Trump! - du gav os det wakeup call der var brug for!
[blockquote]Det mest irriterende ved alt det her med Grønland er at både Mette mor og Far Løkke fremstår som fantastiske politikere der står imod den farlige overmagt, og vi har valg i år[/blockquote]
ohhhh yes. De er 90% sikret genvalg. Det var lige dette Mette-i-krise havde brug for. Godt for hende :)
Der er vel nogenlunde konsensus i folketinget om hvordan det her gribes an ? Har hørt Messerschmidt med lidt anden tilgang, men i grove træk det samme egentlig
Her lidt mere kul til "konspirations"-teorien vedr. US arctic division
https://www.reddit.com/r/Denmark/comments/1qhbc6g/greenland_warning_us_arctic_forces_placed_on/
Malcolm Nance er normalt fin kilde, selvom han selvfølgelig også kun spekulerer, har set del med ham vedr. Ukraine-krigen
Historien har altid fortalt os:
1. Der er aldrig en "nu kommer vi og overtager" advarsel.
2. Det er en morgen når alle sover på en total underlig dato.
Tror ikke det bliver til noget, end der er nogle som stor spekulerer i guld og aktier.
Dette svar blev ændret 6 måneder siden af Slettet bruger.
Flere republikanske senatorer er nu begyndt at normalisere idéen om at tage Grønland med magt. Eksempler på undskyldninger er "USA har altid været en nation som tager land", "det er en regel at hvis man vil besidde et territorium skal man også have styrken til at forsvare det" og "reglerne i forfatningen er altid et spørgsmål om fortolkning."
Dette svar blev ændret 6 måneder siden af Deadlights.
Jeg har brugt dage nu på at forsvare DK og Europa på Facebook, er du gal hvor er Amerikanere generelt bare voldsomt uvidende!
Jeg bruger selvfølgelig ChatGPT til at faktatjekke og skrive hurtige svar, og det ender altid med de vildeste påstande bliver udskammet.
Elsker bare når de sletter deres kommentarer fordi de fremstår dumme.
Men der er fandme også mange der er klar på at nakke Europæere, det er voldsomt de er så krigsliderlige.
Vil så også tilføje at vi har opsagt ALT amerikansk herhjemme, streaming, cloud mv.... og næste bil bliver Europæisk, skal skifte i år anyways.
Dette svar blev ændret 6 måneder siden af JesperBlomkaal.
Trump skal seriøst fængsles!
Han har NETOP udtalt til en journalist.
Hvor langt vil du gå for at overtage Grønland?
[b]- Det finder du ud af, svarer Trump.[/b]
Dette svar blev ændret 6 måneder siden af JesperBlomkaal.
#37 Jeg tror nu mest på det er for at bruge Minnesota som testscenarie. De sender ICE ind i en blå stat for at lave ballade, og fremtvinge en situation hvor de kan lade som om, det er nødvendigt at indsætte hæren mod civilbefolkningen (f.eks. via "the insurrection act"). Hvis det lykkedes, kan det blive skabelonen for at undertrykke de blå stater.
Det vil de f.eks. kunne bruge under valg til at gøre det sværere at stemme. F.eks. sætte ICE og tropper ind omkring blå valgsteder for at lave ballade så de bliver "nødt til at lukke valgstedet" og derved forhindre folk der stemmer demokratisk til at deltage i valget. Eller til at pågribe stemmetællingsmaskiner eller manipulere optællingen.
Det lader til Grønland har eksekvereret deres første modangreb mod Trump.
New York er fuldstændig dækket af sne, meget af byen er uden strøm, og der er vist 37 døde eller sådan noget lige nu.
Husk nu, det er bare spas, gak og løjer
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.