Mobilen vs. Plastickort

14/06/2021 kl. 07:24 #21
[postquote quote=18558] Jeg har været ude og se min del af verden som ung. Nu er jeg gammel og forkalket, og vil egentlig bare gerne have haft et sommerhus ned til vandet, hvis jeg kunne.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
14/06/2021 kl. 07:41 #22
#19 Så vidt jeg husker stammer det nok tilbage til at man i sin tid kunne få udstedt NemID uden en ordenlig legitimeringsproces, det burde principelt set kunne blive løst i forbindelsen med overgangen til MitID, da den fra dag 1 kommer til at overholde EU-reglerne om legitimering (Kørekort, pas, eller legitimation som kan bruges i forbindelse med udstedelsen heraf) til eID løsninger. I så fald burde MitID + 2 Faktor være bevis nok til at tillade man aktivere kørekortsappen, hvert fald på et rent teoretisk plan :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/06/2021 kl. 07:57 #23
Jeg er ved at prøve at transitionere over til ApplePay med Curve og Revolut installeret. Og det forgår på nuværende tidspunkt på denne måde. Jeg kommer hen til betalingsmaskinen og finder min tegnebog frem og hiver mit kort ud... vent... så kommer jeg i tanke om at jeg kan betale med min mobi og pakker det hele sammen igen. Rodder med at lå aktiveret Apple Pay på mobi og får scannet ved maskinen. Eller sådan forgår det cirka 15% af tilfældene. Oftest opdager jeg det først efter jeg har betalt med fysisk kort. Måske jeg skulle prøve at lade tegnebogen ligge derhjemme.. Så SKAL bruge det digitale...
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/06/2021 kl. 08:25 #24
#3+5, hvorfor har I ikke et pas..? Er det for meget "The Man is watching"? Er altid gået ud fra, at alle, danske statsborgere havde et pas med mindre, de var hjemløse :D okay, jeg kan så godt nok ikke lige finde mit pas.....Men jeg har et! :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Bye with a warmly hugs
14/06/2021 kl. 08:41 #25
[postquote quote=18564] Jeg har ikke noget at bruge det til. Jeg er ikke uden for landets grænser, medmindre det er et smut i tyskland i en bordershop eller i sverige, og der skal jeg ikke bruge det
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
14/06/2021 kl. 08:47 #26
#23 Min teori er, at de er jyder som ikke kan håndtere at skulle købe noget MED moms og uden at kunne snakke prisen ned. (Calm down, det er en vits for helvede)

Dette svar blev ændret 5 år siden af MiNo.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/06/2021 kl. 10:33 #27
#17 #23 Tror det er 10+ år siden jeg har været ude og rejse til et land hvor det krævet pas :) Og ud over det så kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge det til. #25 Haha er sq ikke jyde :D bor i Hvidovre. Er bare ikke så meget til at rejse, ude godt hjemme best :)

Dette svar blev ændret 5 år siden af kongkim.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nobody is perfect, and i'm nobody.
14/06/2021 kl. 11:03 #28
[quote quote=18556]#7 Skift til Tesla[/quote] Haha,så jeg vil hellere hoppe på tungen ;-) Det er lækkert med de digitale kort, men om jeg fatter hvorfor det er 3 forskellige apps. Lav det dog, så der kan tilføjes uendeligt mange kort til samme App i stedet for det andet pjat.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/06/2021 kl. 13:22 #29
#26 også 2650 her :-) #27 har kun set en Tesla som lignede lort (et eller andet SUV skrummel) resten synes jeg går fra OK til ligefrem fede. Så en roadster-agtig ens forleden der var direkte fræk. Men ellers er det noget rod, fordi der er så mange penge i at håndtere betalinger. Se evt på sidste salgspris af Nets som var 45 milliarder.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/06/2021 kl. 21:01 #30
#28 Det var mest en joke :-) Men jeg kommer dog ikke til at køre Tesla - deres biler siger mig ikke rigtig noget. Problemet med Nets er at de har monopol - så bliver man hurtigt meget værd.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
15/06/2021 kl. 07:06 #31
#17 - Der er massere af gode grunde til at man kan have kontanter på sig, det er ikke altsammen lysky gøremål. Det er meget praktisk, især mår man har med gamle bønder at gøre, frekventerer markeder og er i et miljø hvor ting skifter hænder over en femten tyve øl. Hvorfor skulle jeg have en app med sundhedskort. 30-45% af tiden har jeg ikke strøm på min teleforn, batterier begynder hurtigt at stinke - og en telefon hos mig skal helst holde 4+ år, desuden det er hårdt for batteriet når man "gotta catch all them pokemons" med sin datter. Jeg har en tegnebog, den fik jeg af min far, han er død, den er et kært minde og har en sjov historie knyttet til sig. Der er desuden mere end plads til sygesikringskort. Jeg har næsten altid en jakke med mig eller en robust arbejdsskjorte med inderlommer. Det har jeg nok 90% af tiden, hvis ikke så er sandsynligheden næsten hunnar på at jeg har en rygsæk med mig. Så jeg mangler ikke steder at have min pung :) Jeg har også nærmrmest altid kniv, lommelærke og tingeltangel med mig, så den gør hverken fra eller til. #28 - Vi har en tesla rustvogn kørende omkring her oppe, det var vist den første af sin slags - ejeren er mega stolt af den, han har klart købt den for gimmick effekten - men han forsøger at retfærdiggøre det med bæredygtighed

Dette svar blev ændret 5 år siden af Emilsa.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
15/06/2021 kl. 07:25 #32
Nej, ikke altsammen ... Mest overrasket over vurderingen af have en død telefon 30-45% af tiden. Især når man har børn. Jeg har i hvert fald ønsket at jeg var til at få fat på øjeblikkeligt i nødstilfælde - ud over det mere praktiske i dagligdagen.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
15/06/2021 kl. 07:56 #33
#31 - Hvordan hulen ville du have klaret dig før mobil telefonen? Folk er fuldstændig besatte af at være til at få fat på. Send mig en SMS og sandsynligheden for at jeg ikke opdager den før om halvanden måned er høj. Hvis du vil have fat på mig, send mig en email... Brev med posten det ser jeg ikke, telefonopkald 50/50 på at jeg hører det, og bare opgiv at smse. Min kones søn er lidt som mig, han har ikke haft et simkort i sin telefon i snart 3 år. Min kone prøver at presse ham til det, men han bruger alle mulige tricks for at undgå det, så som at forlægge et komponent til telefonen han skal bruge for at kunne isætte simkortet - eller, det er i hvert fald hvad han siger til hende :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
15/06/2021 kl. 09:55 #34
#17 jeg har en Phantom metal kortholder den var pikke dyr men jeg kan lide den. jeg har forsøgt at købe en billig efterligning fra aliexpress. Den lignede nogenlunde, men det var som om alt var skævt og samlet dårligt. Den "rigtige" har holdt i en.. 3ish år nu og bliver brugt dagligt Jeg har den i blå alu med en orange clip, bare så den er lidt nemmere at spotte. men jeg kan se når jeg går ind på deres side at de har fået lidt flere valgmuligheder, fx nu med træ-look? weird :D (kom af med over 500 for min, i sin tid. Den blev sunppet i tolden)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/07/2021 kl. 08:18 #35
Her efter et par uger går det overraskende godt. Savner slet ikke at slæbe pungen rundt. De få gange jeg skal have rejsekortet med mig, så kan det ligge inden i mit mobil cover og så fiske det ud ved brug. Dog har et jeg problem omkring online handel, når butikkerne kun tager kort. Jeg har jo ikke mit kort med mig, så jeg har ikke kortnumre m.m. Er der er fiks / sikker / godkendt løsning på dette? Jeg er med på, at jeg selv kan skrive det ind i en 'sikker app' med passwords m.m. men jeg tænker en model som er direkte beregnet på specifikt at opbevare kort-data. Det giver med massse 'PCI' problemer, men ... ellers kan man jo ikke handle.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/07/2021 kl. 08:45 #36
[quote quote=20339]Dog har et jeg problem omkring online handel, når butikkerne kun tager kort. Jeg har jo ikke mit kort med mig, så jeg har ikke kortnumre m.m[/quote] Så handler du ikke nok online, hvis ikke du kan huske de tal :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/07/2021 kl. 12:07 #37
#35 Jeg kan mit eget kort og vores husholdningskort udenad.:D Hver gang jeg får nyt, så lærer jeg numrene med det samme. Det gør impulsiv nethandel så meget nemmere.:D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
10/07/2021 kl. 12:18 #38
#36 -
Det gør impulsiv nethandel så meget nemmere.:D
Det er ligenetop derfor jeg ikke kan mine kort udenaf
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/07/2021 kl. 12:55 #39
#38 jeg kan de 3 på bagsiden, men det er vist det. Tror jeg har brug for noget til at hjælpe min rådne hukommelse.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/07/2021 kl. 10:43 #40
[quote quote=18566]Jeg har ikke noget at bruge det til. Jeg er ikke uden for landets grænser, medmindre det er et smut i tyskland i en bordershop eller i sverige, og der skal jeg ikke bruge det[/quote] Som det står i nyhederne idag, så mener politiet mange har misforstået reglerne omkring pas. Beder politiet om at se det, så skal du skam vise det, så hjælper det ikke at tro man ikke skal, så husk passet til næste Tysklandstur :) Jeg sparer dig lige søgningen på den info: https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-07-11-regler-om-pas-ved-graensen-bliver-misforstaet-siger-politiet

Dette svar blev ændret 5 år siden af Gumshot.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.