[postquote quote=20389]
Hvis du læser hele artiklen står der til sidst.
"Hvis ikke man har sit pas med sig, skal man i stedet kunne identificere sig med en anden form for billedlegitimation."
Kørekort..:) Pissesmart.
Mobilen vs. Plastickort
[postquote quote=20392]
Hele citatet der henvises til hedder:
"Der er som udgangspunkt ikke grænsekontrol mellem de enkelte Schengen-lande, men der er altså mulighed for at politiet tager stikprøver.
I de nordiske lande, Sverige, Norge, Finland og Island, behøver man som dansk statsborger ikke at medbringe pas.
Hvis ikke man har sit pas med sig, skal man i stedet kunne identificere sig med en anden form for billedlegitimation."
Som jeg læser det, så betyder det at politet tager stikprøve-kontroller mellem de enkelte Schengen-lande, dvs mellem Tyskland og Danmark. Du skal ikke medbringe pas mellem de nordiske lande (pga de nordiske samarbejde). Men, bliver du stoppet mellem Tyskland og Danmark, og ikke har pas, skal du blot identificere dig med anden form for billedlegimitation. Og EU-kørekort er gyldig billedlegimitation.
Og. For at understrege det. Jeg er blevet stoppet på overgangen fra Puttgarden til Rødby, hvor jeg forklarede jeg ikke havde noget pas, men viste dem mit sundhedskort og EU-kørekort, og blev vinket igennem uden problemer.
Det kan godt lade sig gøre mellem Tyskland og Danmark at komme ind uden Pas, hvis du er dansk statsborger. I resten af Schengen, Ja, Pas er en rigtig god idé at have med, men rent teknisk, så er EU-kørekort nok.
#42 Hvis du læser hele artiklen, står det lidt mere klart for dig længere oppe:
"Man skal som dansker have sit pas med sig, når man rejser uden for Norden, og man skal fremvise det, hvis man bliver bedt om det af politiet."
Schengen-aftalen fjerner den systematiske pas-kontrol inden for EU's grænser, altså du skal ikke fremvise dit pas som del af en systematisk pas-kontrol, du skal dog kunne fremvise dit pas på forlangende fx i forbindelse med stikprøve-kontrol ved grænsen.
[quote quote=20391]Hvis du læser hele artiklen står der til sidst.
“Hvis ikke man har sit pas med sig, skal man i stedet kunne identificere sig med en anden form for billedlegitimation.”
Kørekort..:) Pissesmart.[/quote]
Undskyld, er det ikke dumt at skrive "Hvis du læser hele artiklen står der til sidst" og så forholde sig til en enkelt sætning som er en del af et andet udsagn i den artikel...
Læste du politiets forklaring, som nok er bedre end det du skriver som fortolkning i #42, for du vil ikke fortolke politiet her? Så gå i retten med det, når du møder dem næste gang.
Jeg har også været i Tyskland med nogle uden pas i bilen, og man bliver ikke bare trukket til siden, så får man en bøde på 1000kr så du var så bare heldig hvis du mener du kom forbi med et kørekort, det havde vi andre også, også chaufføren :)
https://www.tvsyd.dk/tv2dk/politiet-kimes-ned-maa-jeg-tage-over-graensen-uden-pas
Så behøver vi ikke mere udenomssnak, som du oprindeligt talte om, hvorfor app var unødvendig, for du behøvede ikke passet? Det gør du med dit kørselsmønster men drop Tyskland, så holder resten af din historie stik.
Dette svar blev ændret 5 år siden af Gumshot.