*kunne svømme til spillets end game.
Subnautica: Below Zero (14. Maj release !!)
Subnautica havde en fantastisk stemning. Det er selvfølgelig ikke helt nemt at ramme lige på samme måde.
Men.. Jeg så traileren til 2eren og det lignede et fuldstændig andet type spil? Nu var det med stemmer og man kunne se personen man var og så var der en masse falde på halen komedie?! Så absurd trashy ud :/
Syntes det første var super godt, historien var lidt mah, men elsket stemningen og bygge delen under vand :)
Så ser meget frem til 2,eren selv om jeg er skuffet over der ikke er multiplayer i.
Historien er langt mere udpenslet i BZ end Subnautica. Personligt har jeg aldrig fulgt historien linært men altid taget mig rigtig god til til exploration, ressurce management etc. Det ER altså super vigtigt, at bygge sin base(r) de heelt rigtige steder ;) Også selvom de reelt set ikke har den store nytteværdi. Det er det som er charmen ved spillene - gør som det passer dig. Nyd stemningen, udforskningen, suset når døden er nær og så stille og roligt kom igennem historien for til sidste at gennemføre.
Fik lige kigget min played igennem:
Subnautica: 372 timer.
BZ EA: 215 timer.
:D
Dette svar blev ændret 5 år siden af Kraben.
Jeg burde simpelthen få nosset mig sammen og gennemført SN.
So many games, so little time :-(
#16, Jeg synes absolut ikke det er noget lort, jeg kan sagtens forstå den der elsker det. For mig personligt blev den konstante backtracking for meget og et konstant irritationsmoment. Jeg blev ikke fanget af stemningen som andre herinde. Så ja, jeg havde foretrukket at det var skruet anderledes sammen på det punkt. Eller i hvert fald var mere frit fra start så man ikke følte sig så handikappet out of the gate. At du er uenig kan jeg sagtens forstå, du kan jo tydeligvis lide netop den game mechanic.
Det kan være jeg giver det et skud igen en anden gang.
#26 @ElSenator hvis stemningen ikke rammer dig, så kan det i hvert fald blive svært at komme igennem for det er vel nok 2/3 af oplevelsen i spillet. Og sådan er det jo bare ind imellem - heldigvis er der masser af andre gode spil at bruge sin tid på i stedet :)
Evt. hvis du vil give det et skud mere, så skal du overveje Freedom mode (ingen sult/tørst) eller ligefrem Creative mode hvor alt er til rådighed fra start. Bagsiden af creative mode er, at du ikke kan dø.
#26 Kan kun anbefale #27's råd om bare at slå de ting fra. Jeg husker ikke selv om jeg slog mere end 'mad' fra, men det var for mig uendeligt åndssvagt og bare spild af tid at fange de samme fisk igen og igen. 'click' og så var det væk!
Inden jeg fik slået det fra, var jeg få minutter fra at give op på spillet. Bagefter blev det en af de bedste spiloplevelser ever.
https://www.youtube.com/watch?v=OyGI3DI2z1g
Har free i dag. Så skal der dykkes! :D
Så er den ude. Som man siger.
Nogen der har en anelse om kvaliteten - sådan mht bugs og den slags? Husker at 1'eren havde en del udfordringer der lige skulle fikses, og jeg gad godt vide om det er samme omgang nu. Jeg lader det gerne ligge lidt om nødvendigt.
Er 8+ timer inde i det og er ikke stødt på nogen problemer. Det eneste der irriterer mig er at hvis man laver en stige mellem to multi-purpose rooms/rør har de stadig ikke lavet en animation til at klatre op ad den. Man teleporterer sig bare, selvom alle andre stiger har en animation.
Dette svar blev ændret 5 år siden af Deadlights.
Er sgu blevet hooked igen. Space trucken er godt nok også en forbedring over den store ubåd i 1eren.
Ghost Ship Games, Frontier Developments og Unknown Worlds Entertainment burde gå sammen og lave et undervands-MMO med en procedurelt genereret verden, ubådskamp og survival/crafting/basebuilding.
Var rigtig fint underholdt :) Det er ikke helt på højde med originalen, men det er også en umådelig høj bar at sætte. Alt i alt en rigtig fin udvidelse.
Mht bugs så pas på med at gå alt for meget off-course i Glacial Bassin med ex Prawn Suit. Jeg fik min sat fast et sted hvor jeg ikke skulle have været. Blev nødt til at lade mig dø af kulde, respawne og bygge en ny prawnsuit+opgraderinger.. Ellers intet at bemærke i den retning.
#37 Er du færdig o.O ? Hvor lang tid tog det, og er det 'alt inkl' eller har du bare taget 'hoved historien' hvis man kan sige det sådan?
Tænker selv lige at spille Borderlands (1'eren) færdig. Dels er jeg ikke god til at skifte mellem spil, og dels når der måske en komme en patch til det værste. Der dukker sku altid noget op når software går "rigtig" live.