#39 og inden længe har en eller anden elendig speed runder sikkert klaret det på 10 minutter. Utroligt som man kan ødelægge spil fornøjelsen på den måde :)
Så for nylig Subnautica speedrun og det var sku smart. Han havde en ekstra ilt tank med i tasken til at skifte til under dyk. Havde slet ikke overvejet muligheden. Så kan man godt komme helt til bunds uden andet end Sea glide.
Subnautica: Below Zero (14. Maj release !!)
[postquote quote=16369]
Jep det har du ret i :)
En ekstra ilttank er et gammelt trick. Men det fylder så også i beholdningen så du ikke kan slæbe nær så meget loot med hjem til basen. En air bladder er en god investering i starten, da du dermed kan være dykket ned længere tid. Den kan tage dig fra 200m og op til overfladen på få sekunder.
https://www.youtube.com/watch?v=d8xKt1zX9RM
Hah! Jeg var heldig ikke at rende ind i nogen bugs som krævede reload. Jeg gemte dog også relativt ofte.
Til gengæld blev jeg her til aften reddet af autosave featuren i Solasta: Crown of the Magister. En NPC jeg skal have med sad fast i en væg, og begge mine manuelle saves var brugt inden jeg opdagede hun ikke var med resten af gruppen. Heldigvis autosaver spillet ført kamp, og jeg havde kæmpet lige inden hun satte sig fast.
Argh.
Min Prawn Suit vil pludselig ikke lave “vertical thrust” hvilket Betyder den ikke kan stige op og dermed er værdiløs. Den har eller “hoppe upgrade” installeret.
Nogle tips inden jeg må
Smide den ud og starte forfra med en ny?
Fuck it. Byggede en ny. Underligt at have de 2 stående og kun den ene
Virker. Gad vide hvorfor koden lige synes den ene skal have helt andre egenskaber…
Nå, så kom jeg igennem. Spiller ikke så meget om sommeren, så det tog ikke *så* meget spilletid, men vist omkring en 30 timer alt i alt.
På mange måder et hyggeligt gensyn. Herligt at man kan slå behovet fra mad og vand fra direkte i spillet :-)
Slutningen overraskede mig en del. Eller den kom bag på mig. Der var en del avancerede options jeg ikke havde bygget endnu, så jeg havde troet der var noget mere tilbage, men det var der så ikke :-/
Lidt på samme måde med basen, hvor jeg endte med 2 bitte små baser bare med et solpanel hver. Troede / håbede at der ville være brug for en større base for at komme igennem, men det er altså helt frivilligt. Tænker ikke det spoiler noget - men kan lige tjene som advarsel for folk, så de ikke som mig lige står med et afsluttet spil uden at være helt forberedt på at det skete. Byg det i tide hvis du vil :-)
Har slet ikke spillet her i sommer, men det skal da have et skud til vinter:-)