Årsopgørelsen 2020.
Og det er UTVETYDIGT!
[postquote quote=10002]
Præcis!
I mener vist utvetydelig!:D
Har I andre prøvet det der Skatteguiden?
Jeg tror på 1000-2000kr tilbage, og befordringsfradrag, har man ikke altid selv skulle oplyse det, hvis man ikke angav det i sin forskudsopgørelse?
[postquote quote=10006]
De sidste par år har det været opgivet i forbindelse med din arbejdsplads. De angiver din arbejdsadresse og din hjemadresse, og så klarer SKAT selv resten.
Jeg har lige fået endnu et brev fra SKAT, og nu har vi besluttet os: Vi flytter fra DK og tager virksomheden med eller dvs. lukker den og starter en ny op så man slipper for at skulle afregne ved grænsen.
Det er et psykopatland at tjene millioner i, jeg gider simpelthen ikke mere. De skriver altid at de har beregnet at man kan afdrage kæmpesummer over 2 mdr. pga. ens indtægt og så er der intet at rafle om.
Helt underligt bare at være helt afklaret mentalt, konen er ditto også enig, har allerede kontaktet boligmægler for at få solgt vores nye hus.
#8 årsopgørelse tid, jeg fik min før - min kommer bare i et andet format hvor der har siddet personer indover og gennemgået en masse tal.
Det er skruen uden ende at tjene penge i DK, selvom der er revisor på så finder de altid nye veje til at opfinde skatter på hos SKAT.... vi har længe gået og undret os, vi har sat en indtægt der altid er dobbelt op (vi taler millioner) gennem flere år end det vi har tjent og alligevel skal der betales restskat altid...
Så nu fik vi lige sidste henvendelse her i dag og skrider fra dette skattehelvede.
#10 Det handler om beskatning af forskellige arbejdsindtægter, den seneste vi lige fik i dag var på 120.000 kr., det er renter mv. for tidligere skat fra 5 år tilbage og frem, som vi på ingen måder har kunne se at vi har skyldt og det fremgår ikke af årsopgørelsen nogen steder, vi har altid bare betalt og betalt og betalt.
Det er en af DKs største revisorer, der er intet at sætte en finger på.
Det handler bare om at alle skal være lige i dette land, uanset hvad man tjener.
Det er kun Lottomillionærer der bliver rige anno 2021 :D
Jeg prøvede skatteguiden. Den siger jeg skal have 7.200 tilbage, så er spændt på om det kommer til at passe :)
#12 Den nye app? Er der kommet liv i den? :D Jeg gav op.
EDIT: Næææææ den virker ikke endnu :D Stor fed advarsel når man åbner den.
Dette svar blev ændret 5 år siden af JesperBlomkaal.
Skatteguiden er lukket for ny bruger pga stress den næste tid :/
Regner med jeg skal betale i år pga. corona nedlukningen. Det går nok ?
Der bliver trængsel, når de 3.000 nye medarbejdere kommer igang i landets skatteforvaltning. I må hellere booke flyttefolkene i weekenden.
#9 og 11
Nu kræver beskatning heldigvis lovhjemmel, men har da set en kreativ afgørelse eller to fra SKAT/Skattestyrelsen. De fanges dog i det administrative eller retlige klagesystem, og der er langt imellem. Dermed ikke sagt du kan være blandt de uheldige.
Heldigvis kan din rådgiver få omkostningsgodtgørelse ved klage på skatteområdet, og du kan få henstand, såfremt du ikke har jokket alt for meget i spinaten i dit liv.
Hvis jeres revisor sender mere til beskatning end I tjener, så er der naturligvis noget galt, men I bør nok kigge indad så, og det lyder også som en god grund til at Skattestyrelsen er gået 5 år tilbage.
Der har i øvrigt været store problemer med inddrivelsesdystemet EFI, så kan være værd at være opmærksom på forældelsesfrister, men det har da siden Gældsstyrelsens oprettelse været muligt at få udskrevet oversigt over offentlig gæld, mig bekendt ?
Ligesom landets skatteforvaltning kan begå fejl, så kender jeg ikke ét eneste revisionsselskab der ikke har jokket i en skattesag, og kan påstå, at de aldrig har haft en ansvarssag, eller ikke har indgået forlig i en - Så meget spændende påstand du kommer med der. Har du clearet dem i revisornævnets kartotek? ?
Har folk helt styr på hvor mange dage i har været på job? med hensyn til kørsel?
De kan finde på at kræve underskrift fra arbejdsgiveren.
#15 Så har jeg lige haft morgenmøde med SKAT.
Det er helt forfriskende hvor søde og venlige deres medarbejdere er, fik fat på "en gammel rotte" som hun kaldte sig selv, og hun fik lige optimeret en masse ting og havde også sin klare holdning omkring hvad vi burde betale i SKAT her i landet, som i hvert fald ikke var så høj som vi gør nu :D
Fandt en mindre fejl hvor en revisor har sat vores lønsystem op når vi skal have udbytte til at det sker via B-Skat...... fucking fjols.
5 års udbytte der bare er røget over B skatten til topskat, og det kan ikke omgøres.
Nå men så får man da støttet lidt til økonomien i DK :D
#16 Ja da, jeg er på arbejde 900 dage om året som altid :D
Dette svar blev ændret 5 år siden af JesperBlomkaal.
[postquote quote=10010]
Sikke et flex! Held og lykke med millionerne i det nye land! Må de blive til trilliarder!
Ja, det bliver interessant at se, for jeg skiftede job i 2020, og der er mindre kørsel end der plejer at være grundet pesten.
Jeg nedjustederede dog kørselsfradraget af to omgange løbende sidste år, så det bliver nok ikke et kæmpe smæk, såfremt der er et smæk :)