#13 Q4 E-Tron er også en super fed bil, vi valgte den fra da Audi (også Mercedes) stadig synes at alt skal være ekstraudstyr. Kan se at du sparer en del på forsikringen ift. mig, men det er nok primært pga. HK, da Y'eren ligger på den gode side af 500HK ;)
#15 Vi har ikke en finger at sætte på kvaliteten, og har forståelsen af at de amerikansk byggede Tesla'er lider lidt under "within specs fænomenet" (læs. ringere kvalitet). Men vores Y'er er bygget i Kina, og den står snor-lige. Men nu er det jo også kineserne der bygger iPhones, og de plejer også at være i orden ;)
To Elbil eller not?
[postquote quote=26495]
Nu er det ikke alle steder, der ligefrem er plads til ladere. F.eks her hvor jeg bor, er der parkering på offentlig vej for halvdelen af beboerne. Hvor skal der så være ladere henne, hvis ikke kommunen skal ind og sætte op på alle gader og stræder?
Jeg tror ikke vi slipper fuldstændig for fossile brændstofsbiler, men jeg er enig med dig i at det er den rette vej at gå
[quote quote=26489]Det ville ikke skade tesla at gøre lidt mere ud af interiøren i deres biler, blot lidt flere fysiske knapper og noget stemnings LED lys her og der, ville gøre en forskel.[/quote]
Præcis. De er sgu lidt for sterile indvendigt.
[quote quote=26490]Folk som går ud nu, og køber en fossilbil i den vestlige verden har simpelthen ikke fattet hvad der er ved at ske. ICE biler er fortid. Kom nu videre[/quote]
For det første ville jeg aldrig købe en bil, for det andet så viser din udtalelse, at du tror at verden bliver frelst fordi vi køber nogle elbiler i Danmark.
Mit kørselsbehov kan slet ikke dækkes af en elbil på nuværende tidspunkt og jeg har ikke behov for, at kunne pudse min miljøglorie til ingen verdens nytte.
Så jo, jeg får mig nok en diesel igen - som i dens levetid formentlig er lige så miljøvenlig som en elbil.
Elbiler er fine og det er den vej vi skal. Men så længe vi stadig fyrer med kul (eller importerer strømmen fra tyske kulkraftværker) og så længe infrastrukturen ikke er til det, så giver det ingen mening ud over man kan spare penge på afgiften og pudse sin miljøglorie.
Og lige en detalje: infrastrukturen er ikke bare at der skal sættes nogle ladestandere op.
Hvis alle skifter til elbil fra den ene dag til den anden, så bryder vores elnet sammen. Der er ikke kapacitet til, alle pludselig skal lade deres bil.
Hvis mit kørselsbehov var anderledes, hvis jeg havde solceller på huset og jeg kunne lade lige så nemt, som jeg kan hælde diesel på - ja, så havde jeg en elbil.
Indtil da, så vil jeg lade dem der kan få en elbil til at hænge sammen om det - og godt for dem. Men jeg går ike og har dårlig samvittighed over at køre på diesel.
Noget andet jeg summer lidt over er, at Clever fx kører abonnement på 750-800kr hvilket virkelig er attraktivt for os.
Men som interesse og el-priser stiger jo mere vil prisen på sådanne løsninger rykke op af. Stille og roligt vil besparelsen udviskes.
Nok ikke noget der sker i morgen, men hvad tænker i andre om det?
Og misforstå mig ikke: Jeg syns elbiler er fantastiske: Jeg gider bare ikke ha dem tvunget ned i halsen fra den ene dag til den anden, fordi nogle politikkere endelig har fattet at vi skal gøre noget ved miljøet.
Hvis de virkelig ville være foregangsland, så fik de bygget et eller flere mindre atomkraftværker så vi en gang for alle kunne komme af med de sidste kul og ikke skulle importere beskidt strøm hver gang vinden ikke blæser og solen ikke skinner.
#23 Du skal se Clevers forretningsmodel lidt ligesom forsikringer. Så lang tid at størstedelen af deres kunder ikke benytter deres produkt 100%, så vil de tjene penge og så vil der ikke være behov for pris-stigninger.
Lige nu refunderer Clever 2kr. pr kwH brugt på deres hjemme-ladestander (fri km abonnement). Jeg giver 1.80kr hos elforbundet, alt inkl. Dvs at jeg tjener 20 øre pr. kwH jeg lader pt.
I sidste måned brugte jeg 490 kwh på opladning af bil, så regnskabet ser således ud:
- 1.80kr * 490kwH = 882,- (Er det jeg har betalt i strøm til mit elselskab.
- Jeg betaler Clever 800kr for fri opladning.
- Clever refunderer 2kr pr. kwH time brugt, hvilket vil sige 2.00kr * 490kwH = 980,-
Så 882 (elregning) + 800 (clever) - 980 (refusion fra clever) = 702kr i faktisk udgift ;)
Jeg mener det virkelig. Jeg synes du skal købe en diesel bil igen. Det er sundt for folk som dig at brænde nallerne økonomisk før i fatter det.
Og du kan ikke udtale dig om en elbil kan dække dit kærselsbehov når du ikke har haft en.
[quote quote=26512]Jeg mener det virkelig. Jeg synes du skal købe en diesel bil igen. Det er sundt for folk som dig at brænde nallerne økonomisk før i fatter det.
Og du kan ikke udtale dig om en elbil kan dække dit kærselsbehov når du ikke har haft en.[/quote]
Du er sgu da virkelig i godt humør i dag? Hvad er du så pissed over? Kunne du ikke finde plads til at lade din elbil her til morgen? :-D
Jeg behøver ikke en elbil for at vide, at mit kørselsbehov ikke kan dækkes af en elbil. Men du er åbenbart ekstremt klog, siden du kender mit kørselsbehov?
Det er sødt af dig, at du bekymre dig om min økonomi, men jeg må skuffe dig med, at jeg ikke kommer til at lide et tab. Som jeg heller ikke gjorde da jeg skiftede sidste gang. En bil er altid en udgift - længere er den ikke og alt efter hvad man kører i, så er afskrivningen forskellig.
Men jeg glæder mig da til at høre hvor meget afskrivningen på din elbil ender med at være. Så kan vi jo holde det op mod hinanden til den tid.
Det er fint du er glad for din elbil, men din attitude er nogenlunde lige så sørgelig som veganeres.
Elbiler, veganere og troende er som folks tissemænd: Det er fint i er glade for den, men lad være med at prøve at tvinge den ned i halsen på os andre.
Vi skal nok selv skifte når tiden er til det.
[postquote quote=26512]
Vi hopper ikke på dine Trollerier.
Jeg behøver ikke en elbil for at vide, at mit kørselsbehov ikke kan dækkes af en elbil. Men du er åbenbart ekstremt klog, siden du kender mit kørselsbehov?Human lyder som hXn der, på det hedengangne Dailyrush, tabte sutten over jeg kører 60 km om dagen på en totakst scooter hen over jydske år hverdag, frem for en el-cykel... Jeg har ihvertfald nærmest Dejavu.
Man kan nu booke prøvetur på Kia EV6. Skal selv afsted til Svendborg d. 21.
Må indrømme at jeg glæder mig som et lille barn før juleaften.
Tager to af den her:
https://youtu.be/KC4CJ8kRW_M
Kia EV6 er super spændende når man kigger på bilens data. Jeg har det dog ekstremt stramt med bagenden på den. Uanset hvor meget jeg prøver, så kan jeg ikke abstrahere fra at den bare er ustyrlig grim.
£35
Man kan faktisk forudbestille Lucid Air til Danmark. Koster mellem 2700,- og 6500,- i depositum :)
Er selv meget interesseret i den. Eftersom de ikke liiiiiige har offentliggjort prisen på bilen endnu, så venter jeg dog en stund endnu.
Den prygler Tesla på rækkevidde, performance og alt muligt andet. På papiret.
#35 Nu er jeg selv igang med at flytte, så når jeg ser det lille bagagerum er det helt til grin, jeg ved ikke hvad de dog tænkte. Når man betaler 160.000 dollars, så er sådan et kompromi i sådan ellers stor bil, bare ikke acceptabelt i min verden.
Når du skal flytte større ting, så er en hatchback bare guld værd.
#36 Held og lykke med at være first mover til en bil som selvfølgelig vil komme med en masse børnesygdomme, samt uden noget infrastruktur til at kunne levere og reparere din bil inden for rimelig tid, Urgh.
Dette svar blev ændret 4 år siden af knekker.
#0 Med de ting der, så tag en Tesla!
Du sparer penge! Jeg har en Tesla og en anden elbil, og den frustration mht. ladenetværk har man ikke med en Tesla... jeg bider i rattet nogle gange over folk smider deres biler på ladepladser hvor der tydeligt står EL-FUCKING-BIL, og alligevel holder der en Skoda Fabia fra 2001.... grrrr! :D