Ja putin har helt sikker meget andet at bekymre sig om, en "lille detalje" er at hele hans invasion fra start af ikke har været særligt effektivt overhovedet / som forventet (tror da pokker med alle de detaljer der er tilgået, samt den faktuelle status).
Men jeg tænker stadigt isoleret her på 'vestens våben til Ukraine', som mini Hitler Putin jo allerede har udtalt sin yderste utilfredshed med, og jo "større våben" udefra ind til Ukraine, jo mere utilfreds må man forvente Putin bliver ift. vestens våbenstøtte (umiddelbart vil jeg formode at Jets være i den højere ende af skalaen) - Hvor er Putins grænse hvad dette angår, og hvad kan man således forvente af modreaktion fra Putin.
God Pointe, har heller ikke oversigt over hvad Ukraine har tilbage af piloter.
Nu har USA så også ytret at de ikke er helt enige i Polen mht. afgivelse af MIG29.
Iøvrigt bliver jeg også lidt i tvivl når man læser omkring polske MIG29 til US Base, altså er det:
1. Meningen at de afgivede MIG29 skal operere inde fra Ukraine af (på Ukrainske baser)
2. Meningen at de afgivede MIG29 skal operere fra baser udenfor Ukraine (det vil blive yderst problematisk tænker jeg)
Men ja, fly skal transferes til Ukraine står der det ene sted, men stadigt er det lidt tvetydigt synes jeg.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nå lad os se hvad dagen bringer, en ting er tydeligt for alle, Putin's invasion kører "under tilfredstillende" (for Putin og Rusland), for hver dag der går yderligt er endnu en tabt dag for Putin, Rusland knækker snart på den ene eller den måde.
Må håbe han ikke tyr til en gal sindsyg mands våben! For presset op i et hjørne bliver han mere og mere, HVER DAG!