Ukraine 2022+ ?

18/03/2022 kl. 19:11 #441
#425 Beklager, men det kan jeg ikke. Har aldrig været udsendt med/under FN-mandat. Og hvis historie? Tja.. i Cypern går det vist ganske ok'ish? Korea vandt FN ikke! Og Ex-Jugoslavien = Åh nej!! Nu du nævner civilbefolkning :-( Edit: Et enkelt MEGET lille + ved Ukraine er - der ikke er religion indblandet... Og dog, da den ukrainsk ortodokse kirke har løsrevet sig fra den russisk ortodokse. Hmm, ja det kan sikkert os' bruges af nogen til noget :-/ (suk)

Dette svar blev ændret 4 år siden af StultusX2.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
18/03/2022 kl. 23:57 #442
https://www.youtube.com/watch?v=H5GS4uUeHVA
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
19/03/2022 kl. 00:34 #443
#438 Enig, Mini Hitler Putin bruger alle kendte metoder fra historien - Hans propaganda maskine ala nazisterne, eksemplet på stadion der med tvungen fremmøde ala nutidens Nordkorea.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
20/03/2022 kl. 19:41 #444
Putin angriber ældrehjem og kunstskoler, flot! Det er ren terror mod civil befolkningen det her, med formålet at presse Ukraine til at give op pga civile tab bliver for store. Man begynder "snart" at tænke det er ligemeget med hans trusler om brugen af A-våben, vi bør gå ind og skubbe russerne ud! (koste hvad det vil!)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
20/03/2022 kl. 19:58 #445
Hmm, "NOGEN" har da mistet et par stykker+ af de STORE STJERNER(Brigade general+) efterhånden: https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/putin-mister-endnu-en-af-sine-topfolk/9180993 Er dette ikke den tredje? Tror efterhånden, jeg står ved med min teori vedrørende DYBT forældet ledelse/militær-doktrin i gamle Rusland! Ikke at det er en god ting :-(
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
20/03/2022 kl. 20:44 #446
#444 Den teori kan du da også gerne stå ved! Alverdens militær analytikere har ikke talt om andet, allerede godt 1 uge efter Putins invasion - og sidenhen understøttet af det vi/man har set, og eksemplerne er mangfoldige. Rusland har oprustet og udviklet siden starten af nullerne, men tydeligt står de ikke stærkt hvad kapabillitet angår. En ting er kapacitet, et andet er dueligheden / formåen / kapabilliteten. Også derfor PP har 20+ generaler med helt ude i fronten, det er MEGET usædvanligt - tyder ligeledes på at tropperne ikke kan eller vil operere. Edit: Pr. 16 Marts var 4 generaler allerede røget - dagens meling om Andre Palij kommer oveni.

Dette svar blev ændret 4 år siden af SealDK.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
20/03/2022 kl. 21:17 #447
#445 Nå-ja! Bevares...mente nu egentlig bare mit #416 indlæg. Med det sagt: Når man så ser på billeder af - de nu faldne - generaler. Manglende proviant er IKKE mit første indtryk!? ..men ændrer ikke rigtigt ved min bekymring: Så ender det OldSchool russisk-stil = Smadre til intet tilbage :-(

Dette svar blev ændret 4 år siden af StultusX2.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
20/03/2022 kl. 23:36 #448
[quote quote=38979]Manglende proviant er IKKE mit første indtryk!?[/quote] Mit indtryk er, at den russiske feltration svinger meget fra rang til rang. Dåsemad til menige, borsch ad libitum med russisk kildevand til toppen. Krigen kom vist også bag på de fede generaler...
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/03/2022 kl. 12:17 #449
Atomtrussel på russisk TV (godt nok fra en politisk kommentator), men super "FLOT" retorik (ment meget ironisk). Hvis NATO blander sig, vil Warsawa i Polen, eksempelvis være væk på 30 sekunder, dette er en af hans kommentarer (=I.D.I.O.T). https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/vanvittig-atomtrussel-i-bedste-sendetid-tomme-toender-buldrer-mest/9184160

Dette svar blev ændret 4 år siden af SealDK.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/03/2022 kl. 13:01 #450
#448 - Du kan sige hvad du vil, men han har jo ret - det er derfor der ikke kommer nogen hjælp. Hvis ikke Ukraine selv kan besejre Rusland, så bliver de en del af det nye Østen, på den forkerte side af det fremvoksende jerntæppe. Man har naivt troet for meget på økonomiske strukturalister om at hvis man bare kunne sammenknytte alle økonomier tilpas meget - så ville de negative konsekvenser ved krig være så store at de ville afholde hvem som helst fra at vælge den vej og man kunne få underordnede stater til at makkeret alene ved at flekse sin økonomiske magt. Men virkelighede er, at på den anden side af forsvars alliancen og EU har Rusland frit spil til at kunne gøre hvad der passer dem uden vi kan gøre noget ved det, såfremt de vælger at se stort på vores økonomi. Sådan har det sådan set heletiden været, det har vi bare glemt og så har vi på en eller anden måde ignoreret tilstedeværelsen af 6000 atomvåben når vi har forholdt os til Rusland og Ruslands interessesfære. Har Ukraine retten til selv at vælge hvorhen Ukraine skal orientere sig, ja - idealistisk set, men vi lever ikke i en idealistisk verden og forestillingen om at vi gør - får i sidste ende slået hundredetusindvis af mennesker ihjel - Jeg skrev tidligere at nedenunder alle de fine ord, floskler og fine ideer om universalisme, så har det alle dage været rå magt der regerer. Det er ikke et forsvar for Rusland, for Rusland er en imperialistisk lortestat, men vi i vesten - med al vores udannelse og vores adgang til viden om hvordan verden fungerer burde i den grad begynde at abonnere på nogle mere realistiske forklaringsmodeller på hvordan verden virker - frem for at tro på vores egen propaganda.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
23/03/2022 kl. 13:08 #451
30 sekunder efter Warszawa er forsvundet, eksistere Moskva ikke mere, derefter New York , sankt Petersborg, etc etc
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/03/2022 kl. 20:35 #452
Ifølge rygterne, skal Nato i morgen snakke bl.a. om brug af atomvåben som respons til russiske ditto Det er da også på høje tid, da hele Ruslands spil går ud på at skræmme med dem, har man derimod en aftalt plan for hvad man vil gøre i givne situationer, vil det gøre medlemmerne af Nato mere fleksible i deres ageren, og i det hele taget gøre det muligt at føre en mere aktiv politik I det lys, håber jeg feks Polen går med til feks at indsætte bare 500 "peacekeepers" til at starte med, lidt for at tage temperaturen, og så se hvad der så sker.. Vil Rusland virklig angribe Polen og dermed Nato ? Tvivler Nogen gange er det klogt at kalde bluffet, hvis det ellers er et bluff :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/03/2022 kl. 18:25 #453
#449 Det var retorikken jeg henviste til, som er decidereret syg!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/03/2022 kl. 18:32 #454
#451 Selvfølgeligt svært at vide hvad/hvor stor reaktionen vil være, og en risiko - Men enig, jeg hælder også til at de bluffer! Russerne er helt sikkert og uden tvivl mere bevidste om hvad en evt. atomkrig vil medføre, end som en "Jihad Krigers tankegang", der gerne vil op til hans 72 jomfruer (sans og samling er trods alt til stede hos russerne på et helt helt andet plan her).
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/03/2022 kl. 18:38 #455
"Happy" 1 måned med krig... https://www.dr.dk/nyheder/udland/se-billederne-en-maaned-med-krig-paa-europaeisk-jord (suk)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/03/2022 kl. 11:25 #456
https://english.alaraby.co.uk/news/libyas-haftar-preparing-troops-fight-russia-kyiv Hovsadasse, Khalifa Haftar er sørme en af dem vesten har hjulpet til magten - det er nærmest som om at den der interventions og regimeskifte politik imperiet har kørt giver bagslag
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
25/03/2022 kl. 14:06 #457
#455 Som altid i verdens historien "Aliancer Skabes & Aliancer Brydes" - sådan har det altid været, intet nyt i det. Bin Laden blev også støttet af USA way back i 80'erne, fordi Bin Laden på daværende tidspunkt kæmpede imod Ruslands invasion af Afghanistan, og dermed blev Bin Laden USA's "allierede". Husk relationen og kontekst ift. tid og sted i historien, og kig fra et større perspektiv ift. verdensbilledet.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/03/2022 kl. 14:15 #458
Iøvrigt fantastisk at se Ukraine formå at udføre modangreb mod russerne, det er SMÅ men KÆMPE sejre for Ukraine! WAY TO GO! Mini Hitler Putin's fra start tydeligt fejlslagne og ekstremt dårligt udførte invasion, sejler mere og mere - planlægning, efterretning, logistik, samt militære formåen er "en by i Rusland" :) Og den lille syge mand må være ved at gå ud af sit gode skind :) Dybeste respekt for Ukrainerne, de er underdog på papiret uden tvivl, men kæmper SÅ bravt for liv og land, sikke et folk!!!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/03/2022 kl. 18:38 #459
https://youtu.be/9Gwuu7TXPwI
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
27/03/2022 kl. 12:10 #460
Så I Joe Bidens tale i går? Normalt er han ikke den bedste taler, men jeg synes faktisk at den var god. Jeg er ikke i tvivl om at han vitterligt mente den sidste sætning, selvom White House hurtigt var ude og korrigere meningen bag sætningen. Spørgsmålet er om det var planlagt fra starten? Altså at han skulle fyre sætningen af, så den blev grebet af alle medier, og bagefter kunne de så trække lidt i land.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.