Han støtter Putin. Han ønsker ikke at overtage magten, men at stille den russiske militære stab til ansvar.
Jeg håber dog ikke at de ligger sig ned og ruller rundt. Der må godt lige være kaos i Rusland i et par mdr., fronten i Ukraine falde sammen og Krim på ukrainske hænder igen ???
*peanutbutter jelly time*
Hvor er det en skøn nyhed at stå op til. Lad endelig Wagner og RUS ødelægge hinanden, så UKR kan bruge tiden på at fortsætte offensiven.
Forestiller mig umiddelbart at både Putin og Prigozhin har svært ved at gå på kompromis med eget ego :D
Det her er for sindssygt. Øjebliksbilledet er jo borgerkrig i Rusland. Ukrainerne må virkelig godte sig. Fantastisk!
Problemet i mine øjne kan dog være, at hvis Prigozhin virkelig får held til at komme helt ind i magtapparatet i Kreml, så vil han være meget mere voldsparat i Ukraine, og parat til at bruge det unævnelige våben. Modsat har han selvfølgelig lige sagt, at krigen i Ukraine er et skuespil fra Shoigus side, og at den nærmest ikke er værd at kæmpe. Spændende.
Vildt nok,
Åbenbart er der i hvert fald dele af russiske styrker der har valgt at nedlægge våbene eller underlægge sig Prigozhin
Gad godt kunne høre hvad de snakker om i Langley Virginia, hvis Putin ikke får lukket det her ned hurtigt er der et reelt alternativ til ham
Borgerkrig i Rusland?
Det gik jo stærkt med at komme mod Moskva, så har Putin noget han kan stille med, som modsvarer den mentalitet der er i Wagner gruppen?
Der skulle åbenbart ikke mere end et opkald fra Lukasjenko til, for at få dem til at vende om. Det var da næsten det mest kedelige, der kunne ske. Men spændende hvordan Rusland nu vil håndtere Prigozhin fremover. Han er trods alt stadig efterlyst af FSB.
#731 Plus, hvad tænker den russiske befolkning over at han bare sådan uden videre kunne komme inden for 200km at deres hovedstad imens deres egen leder GTFO'er ud af den?
[postquote quote=56812]
Ja, lige præcis. Og Putin kan ikke bare sige, at det var så det, og så glemmer vi den lille misære. Han er nødt til at vise, at han slår hårdt ned på den slags.
Det er vel en aftale af nød, tænker heller ikke det er noget der kan vare ved for evigt. Det er dog det kedeligste udfald når nu man havde fisket popcorn frem.
Skuffende udfald.
Gætter på at der en en stor pose penge involveret som de menige wagner-soldater aldrig ser noget til. Og lur mig om ikke Prigozhin forsvinder eller dør i et “uheld” om kort tid.
Elon du skal passe på hvem du lægger dig ud med, specielt battle babushkas
https://www.youtube.com/watch?v=lLBBSRjvmdc
https://www.youtube.com/watch?v=_vo-gA6Ndzs
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.