Det er enormt frustrerende at sidde i lille Danmark, og ikke kunne gøre noget som helst. Er der nogen, som ved, hvor man kan støtte Ukraine på en god måde? Jeg er selvfølgelig ude og fordømme på alle sociale medier, men jeg tænkte, om man kan sende penge eller andet i deres retning?
Det kunne være nødhjælpsorganisationer, lokale foreninger, etc.
------------------------------------------------------------
Derudover er jeg også klar til at drille/obstruere alle russere. Da vi er et gaming-miljø, kunne man boykotte deres spilbranche. Russiske spil er følgende:
- Crossout
- Escape from Tarkov
- World of Tanks/Warships
- War Thunder
Luk jeres profiler, giv dårlige anmeldelser, ja, gør et eller andet...
------------------------------------------------------------
Andre idéer? Jeg har det ligesom en husmor, som sender småkager og hækler tæpper til fjerne katastrofer. Totalt magtesløst...
Jeg droppede World og Tanks efter Krim annekteringen i 2015 og har ikke åbnet det siden. Men hvis vi ellers havde reageret mere markant dengang var vi måske lidt bedre stillet nu.
Desværre ser det nu ud til at vi må æde endnu en lort serveret af vor tids Hitler for jeg tror ærligt talt ikke der kommer til at ske ret meget i det ellers så moralsk korrekte vesten.
Når han er færdig med Ukraine er Moldova den næste på listen.
..og tydeligvis ligeså hysterisk som en husmor. Stalker og Metro serierne er UKRAINSKE! FFS :-/
Og hvordan skal jeg boykotte Sovjetunionen, med en tidsmaskine?
[postquote quote=37666]
Ha, my bad angående Stalker og Metro. Det gik lidt hurtigt (Google: best russian games)... :-/
USSR, Rusland anno 2022: Hvori består forskellen?
#4 - USSR havde betydelig bedre velfærd
Anyways, jeg er ikke stoppet med at forbruge amerikanske produkter, hvorfor skulle jeg boycutte russiske - det ville være hyklerisk
->#5
Yeps betydelig bedre..
Når ingen har velfærd, så er der ingen der har bedre velfærd... (Med mindre at man er oligark eller er udstationeret russisk soldat i Ungarn, øst Tyskland eller Polen i 1980'erne...)
#6 - Der var massere af velfærd i sovjetunionen og en hæj jobsikkerhed - to ting der ikke fulgte med systemskiftet. Det kan godt være systemkritikere havde det ad helvede til, men der er en grund til at soviet nostalgien er virkelig høj... ikke fordi folk ønsker politistaten tilbage (den forsvandt alligevel aldrig) men fordi meget af det der var godt forsvandt som dug for solen da statens ejendom forsvandt ned i lommerne på oligarkerne
#6 - Der var massere af velfærd i sovjetunionen og en hæj jobsikkerhed - to ting der ikke fulgte med systemskiftet. Det kan godt være systemkritikere havde det ad helvede til, men der er en grund til at soviet nostalgien er virkelig høj... ikke fordi folk ønsker politistaten tilbage (den forsvandt alligevel aldrig) men fordi meget af det der var godt forsvandt som dug for solen da statens ejendom forsvandt ned i lommerne på oligarkerne
#0, jeg er helt med på idéen. Det er en skidegod ide. Fuck de røvhuller. Men som det allerede er påpeget, er både 4A Games og GSC Game World altså ukrainske = STALKER og Metro, så fjern dem lige fra listen hurtigst muligt ? opfordr fx også gerne folk til at købe netop de spil!
[postquote quote=37689]
Nickell er ikke en klovn, der jævnligt opretter provokerende, mærkelige eller rodede indlæg, tværtimod. Derfor har han retten til at undgå moderation lige i denne sammenhæng.
[quote quote=37665]Desværre ser det nu ud til at vi må æde endnu en lort serveret af vor tids Hitler for jeg tror ærligt talt ikke der kommer til at ske ret meget i det ellers så moralsk korrekte vesten.
Når han er færdig med Ukraine er Moldova den næste på listen.[/quote]
Spot On! "vor tids Hitler"!
Jeg troede globale pandemier og verdenskrige hørte sidste årtusinde til, men nu har jeg oplevet en global pandemi, så håber jeg bare at verdenskrigen udebliver.
Man kan donere til flere, forskellige organisationer her. Alle sammen gode valg.
https://www.globalcitizen.org/en/content/ways-to-help-ukraine-conflict/
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.