[quote quote=32199]
#1041 Hvis du tjekker SSI’s dashboard for gennembrudsinfektioner, vil du se at der lige nu er omkring 4,5 gange så mange uvaccinerede indlagte som fuldt vaccinerede. Mon ikke der er nogle grupper på Facebook, hvor du vil have mere held med dine tal?[/quote]
Det er skam der jeg har tallene fra.
Jeg syntes det er yderst interessant at vaccinerede har oplevet en stigning fra uge 37 til 48 på 2319,40% for smitte, og 672,50% for indlæggelser, når uvaccinerede i samme periode, har set en stigning på 685,46% for smitte, og 381,58% for indlæggelser.
Det ses også tydeligt i graferne, hvis man "manipulerer" lidt med dem. De er som standard kraftigt misvisende.
Lad mig demonstrere i et par .GIF filer:
Smitte
Indlagte
Det ses ret tydeligt at antallet af smittede og indlagte uvaccinerede har ligget forholdsvist stabilt over en længere periode. Dog med en stigning i smitte de sidste 3-4 uger.
Det er korrekt at langt flere uvaccinerede, lige nu indlægges med Covid-19, hvis man tager højde for procentdelen af personer i denne gruppe. Det er dog vigtigt at vide følgende om disse tal:
"Anbefalinger til test forud for indlæggelse er ændret, så test fortsat indgår ved
akut indlæggelse af ikke-vaccinerede patienter og patienter som ikke tidligere
har overstået infektion med ny coronavirus. Test kan således undlades ved
planlagt indlæggelse af personer, som ikke har symptomer der kan være
COVID-19. Genindlæggelse efter orlov sidestilles med planlagte indlæggelser,
og det kan således også undlades at teste personer uden symptomer her."
- på Side 5.
Kilde.
Dvs. man tester alle uvaccinerede ved indlæggelse, dette gør man ikke med vaccinerede. Tallene er derfor usammenlignelige.
Når det så er sagt, så påstår jeg ikke at vaccinerede ikke oplever et mildere forløb end uvaccinerede, jeg påstår bare at tallene er kraftigt misvisende, og at stigningen blandt vaccinerede burde vække bekymring.
[quote quote=32201]Men nu er det bare sådan, at det ikke kun er Barbara og Mette der mener at vacciner er en god ide – det gør næsten samtlige eksperter – både danske og udenlandske – og dem har Mette og Barbara næppe tvunget til noget.[/quote]
Jeg syntes nu ikke jeg har ramt meget ved siden af indtil videre.