Coronavirustråden version 2
#1092 Jep, hvis han er smittet, så ryger han i selvisolation herhjemme, imens vi andre holder fast i planen om at holde jul hos min svigerfamilie.;)
#1095 jeg er testet positiv, det er knægten der har smittet mig, halvdelen af klassen blev smittet lige som de blev sendt hjem.
Han var dog kun nede i 2-3 dage.
Jeg har sagt til familien de bare skal holde fast i de oprindelige planer, jeg er jo alligevel i isolation i et rum, så ville ikke få noget ud af de blev hjemme.(De er testet negative)
#1096 jo tak
Min søns svar er lige kommet. Negativ. Så håber vi, at vi stadig kan nå frem til Disneys Juleshow.:D
#1099 Det har han ikke tid til. Han skal male dit HeroQuest.
#1100 Hell no.:D
UHA! Højpandede kultur-TOSSER!??
Godt der er styr på den slags(SYGE dissidenter*) her.
*+1 for ord - jeg ikke engang; bruger/husker - når undervisning 😉
Ved GUD(er) 666 indlæggelser. Kan I ikke se, det betyder noget?
Altså udover at: Black Phillip Deliciously Approves?
23000 nye smittede.
Vi kan sgu noget her I Danmark.
#1104 Procenter for pokker. Alt andet er fløjtende ligegyldigt.
#1105 Positivprocenten er efterhånden også pænt høj (over 12%), hvis det er den, du er ude efter. Jeg tror ikke, at man kan komme uden om, at der er fuld smæk på smitten lige pt. Uanset hvilke tal man kigger på.
#1106 Jeg siger ikke smitten ikke er høj.
Jeg er bare ved at få spat af de ubrugelig tal og hvordan de konstant kastes rundt.
#1107 Hvordan er de ubrugelige? Hvis du eksempelvis ser på oversigten på TV2, så har de alle tallene. Så kan du få et fint, samlet overblik, hvis det er det, du vil have. Det giver en god idé om, hvad status er pt. At det så måske ikke gør den store forskel for dig; det er jo så noget andet.:)
#1099 De gør da bestemt en forskel for mig 🙂
Det er som jeg har sagt før, de "Breaking news: 22.000 smittede"
Jeg er træt af.
Specielt når man så læser tallene og ser, at der så lige er testet 30000 mere end dagen før og procenten nærmest ikke er steget.
Så det er overhovedet ikke noget med, at jeg er blevet antivaxxer, ikke tager C19 seriøst eller andet. Men jeg er træt af de der overskrifter der mest er alt er for at sælge aviser og skræmme folk. 🙂
Jeg har holdt social distancering siden marts 2020. Året er så startet med en positiv test... Tak, svigerfar...
#1111 Damn, son.:( Ved du, om det er Omikron?
Jeg har selv brugt tallene for indlæggelse og død til at danne en mening om, hvor alvorligt Corona er. Så jeg synes godt nok det er skidt, at tallene har været pustet kunstigt op. 40 % af "Corona"-patienterne i Region Syddanmark er ikke indlagt pga. Corona. Det er en bidiagnonse(eftersom man Coronatester på hospitalerne) Patienterne er der med et brækket ben eller andet.
https://www.berlingske.dk/samfund/misvisende-tal-for-coronapres-paa-hospitaler-er-alt-for-hoeje
https://www.berlingske.dk/danmark/antallet-af-coronadoede-kan-vaere-sat-for-hoejt-umuligt-at-traeffe
Det kunne være rart hvis de kunne præsentere en mere alment forståelig statistik. Jeg er gået ud fra der selvfølgelig var en vis fejlmargen, men 40% er jo ret højt.
#1113 Det største problem er at det jo ikke er noget nyt. Det har været sådan længe og der er ikke sket en pind.
Det gør at folk mister troen på myndighederne og det er et kæmpe problem.