#878 ja, det kan sikkert laves om til en endnu bedre propaganda-maskine end hvad det allerede er nu.
USA: Land of the fucked up, home of the brain dead
"We should use some of these cities as a trainingground for our military"
Det er ofte sagt om fascisme at det er "colonialism turned invard"
https://www.youtube.com/watch?v=v-7bB_UHmRc
Jeg tænker der er to veje for USA ud af det her, det ene er et militærkup - det andet er en langvarig opstand ala "The Troubles" drevet af en byguerillia bevægelse der minder om Provisional IRA
[postquote quote=78751]
Problemet er jo han har fyret virkelig mange helt i toppen, så hvor mange med reel magt sidder tilbage? Ellers er det et militæroprør som skal komme "nedefra" så at sige.
[quote quote=78751]Jeg tænker der er to veje for USA ud af det her, det ene er et militærkup – det andet er en langvarig opstand ala “The Troubles” drevet af en byguerillia bevægelse der minder om Provisional IRA[/quote]
Enten eksploderer det hele i Rednecks der drager mod nord. Eller også løsriver Californien sig, og så går det virkelig galt.
https://www.youtube.com/watch?v=ckJns65ormI
#884 Det er chokerende.
Spekulation:
Han forsøger at finde loyalisterne. Det er begning of the end:
1. Enten skal hans venner styrer landet i ret lang tid efter ham.
2. Han er ved at forbedre sig til en borgerkrig(også efter ham).
Det her kommer ikke til at forsvinde i lang tid. Og det baner sikkert vejen til at masse underlige polititiske aktører.
Dette svar blev ændret 9 måneder siden af Slettet bruger.
Han er også en åben bog Machiavelli case:
Ledelse via frygt - tjek.
Loyalitet er vigtigere end kompetence - tjek.
Tvang er et nødvendigt værktøj - tjek.
Brug og smid væk - herunder streamers mv. - tjek.
I kan selv læse om Machevelli overordnede punkter. Det synes jeg er meget interessant - særdeles pga. bogen er skrevet for 500år siden.
Nogen kan mene, at man tager landet 500år tilbage pga. ledelsesform.
#886 Der er allerede sket uoprettelig skade.
Hvor mange år det tager at rette op på, er ikke godt at vide - men længe.
Men en ting er hans diktatoriske tilgang men jeg kan slet ikke snuppe at han opfører sig som et pattebarn og er så røv usympatisk... Se bla. det seneste om deep fakes af demokraterne.
Jo før det svin kløjes I en burger, jo bedre.
Hellere JD end ham.
#887 Tja - taget i betragtning er det effektivt - det er et sprog vælgerne forstår.
Hvis demokraterne også havde et pattebarn, så havde vedkommende sikkert også vundet(en evil democract). Ved ikke om det er ledelsesformen eller analfabetiske vælgere der er problemet.
Hvad er det man siger - køb guld hvis dollaren falder(det gør den nok snart og jeg ville nok ikke købe flere US aktier) :D
[quote quote=78771]Ved ikke om det er ledelsesformen eller analfabetiske vælgere der er problemet.[/quote]
Lidt af hvert tror jeg.
#889 Ungarn og Tyrkiet lider under det samme. Man kan trygt se hvordan disse lande har udviklet sig. Og Erdogan har demonsteret at man kan holde et land kørende i 20+ år med denne retorik. Det er mega effektivt.
Det er primært mellemklassen som man fjerner. Tilbage har du nye rige mennesker kommet af regeringen og ludfattige mennesker der venter på deres kald i samfundet(via loyalitet - og ikke kompetence). Det er en logisk synergi og derfor har du disse skøre mennesker i hans komité.
Jeg er stadig chockeret efter udtalelsen.
Hahaha
https://www.theguardian.com/us-news/2025/oct/03/us-archivist-ousted-after-refusing-to-let-trump-give-eisenhowers-sword-to-king-charles
https://heathercoxrichardson.substack.com/p/october-5-2025
Det er helt vildt… Det er også helt vildt så ring Opsec de her fascister har
Jeg er ikke fan af Trump (som i nok ved 😁)
Men hvis han får de tumper I Mellemøsten til at makke ret, så får han trods alt en del respekt herfra - Så må han for min skyld gerne få Nobels fredspris.
Desuden har Trump foretaget ulovlige krigshandlinger mod mindst 3 andre lande på mindre end 1 år.