#918 - det er årtier siden det kom så langt ud det ikke var til at stoppe…
USA: Land of the fucked up, home of the brain dead
[postquote quote=79102]
Altså, hvis han er ligesom vores kære tidligere HK boss, så er muligheden der da.
[postquote quote=79104]
Hvis de var effektive politisk tror jeg nu nok man ret hurtigt kunne få ok styr på det - men det ville kræve meget voldsomme reformer, noget som har været helt umuligt for USA at gøre de sidste mange årtier.
Gode gamle Bernie:
https://www.youtube.com/watch?v=nUn1A0sEDrc
Rigtig godt interview. De kommer bl.a. ind på de store problemer Demokraterne har med et komme med et sammenhængende modspil til Trump.
"Jamen lad os da lige lave nogle flere krigshandlinger i andre lande":
Trump says he’s ordered Pentagon to ‘prepare for possible action’ in Nigeria
Nå, så lyder det til Novo Nordisk lokker Trump med bestikkelse mod bedre vilkår på det amerikanske marked. Blot de vilkår, man fører forretning på i et lovløst og korrupt marked, eller leflen for en wannabe diktator?
Dette svar blev ændret 8 måneder siden af Deadlights.
[quote quote=79244]#923 Jeg mindes nogle havde utroligt travlt med, at kæfte op om, at Trump var den eneste præsident der ikke havde startet nogle krige og var “åh, så god”[/quote]
Jeg sagde noget i stil med at han på daværende tidspunkt faktuelt var mindst krigerisk(havde startet færrest krige og var en stor grund til at USA sluttede afghanistan besættelsen) i forhold til tidligere præsidenter.
Ingen har sagt at Trump var "åh, så god". Der blev sagt at han var den mindst elendige valg ud fra de 2 kandidater, da han stillede op, og den holdning står jeg stadig ved.
[quote quote=79244]Synes ikke vi hører så meget fra dem for tiden? “😁[/quote]
Nu hvor du spørger. Tjaa, efter jeg langt om længe tog opgøret med Kenkari pga hans endnu engang respektløse tiltaling af mig (som iøvrigt kategorisk har stået på igennem flere år)i en tråd hvor jeg oprigtigt prøvede at hjælpe ham med råd for at få det bedre, var det alligevel kun var mig i valgte at komme efter i form af en "midliertidig konto pause", så mistede man forståelig nok lysten til at bruge sin tid på et forum ledet af moderatore der holder hånden over sine kollegaer, alene fordi kenkari også er moderator. Fuck det.
Dette svar blev ændret 8 måneder siden af knekker.
Fandt dette guldkorn i en tidligere Trump-tråd:
[blockquote]Udover at Trump er anti krig, så har en amerikansk præsident kun lov til at sidde på posten under 2 perioder, altså 8 år ialt, Trump vil derfor kun kunne få 4 år mere på posten, hvilket gør det ret begrænset hvor meget han kan få udrettet inden han får sparket. Jeg synes du skulle trække vejret dybt og tælle til 10, selv om han er et kæmpe ego narcasist, så skal det nok gå alt sammen.[/blockquote]
"...hvilket gør det ret begrænset hvor meget han kan få udrettet inden han får sparket."
Den lader vi lige stå et øjeblik.
#929 Det var også sjovt som folk henviste til forfatningen da vi snakkede om det i en af de tråde, som om forfatningen skulle have noget at sige :))
Man kan jo håbe at manden kradser af inden næste valg, men uanset hvad så er planen klar, sikre at republikanerne ikke kan tabe, og hvis det ikke virker så har de nok bedre mulighed for et militærkup denne gang, kontra 2020.
At Trump på nogen måde skulle være imod krig eller de tab som krig medfører er en løgn så gennemskuelig at det er sørgeligt at se folk hoppe på den, Trump er egoist til kernen og hvis krig og blodsudgydelse er hvad der skal til, så rører det ham ikke en meter. Trump står pt bag de seneste blodsudgydelser i Ukraine/rusland da Putin ikke vil give ham hvad han gerne vil have.
Når det ændrer sig, så vil Trump heller ikke have et problem med de mennesker som så skal dø for at Putin kan tage resten af Ukraine, demokraterne var ikke perfekte på det punkt, men kontra Trump så var støtten baseret på retfærdighed og ideologi, ikke egoisme og opportunisme.
#229 hvis vi skal begynde at citere, så bør vi få hele konteksten med.
[quote quote=67215]knekker wrote:
Begge er tydeligt uegnet kandidator, som blot viser hvor elendigt og rigget det amerikanske valgsystem er.
knekker wrote:
Så har du Trump med sit store ego og trods sine til tider løgne
knekker wrote:
som sagt er Biden og Trump begge uværdige som præsident, så sager som disse, er underordnet for mig. Jeg blandede mig blot i debatten, da det lød til at i synes Biden er en bedre kandidat end Trump, jeg synes de er begge lige elendige på hver sin måde.
knekker wrote:
USA’s militær budget er så enormt at det kun giver mening at skære ned på den del, plus det redder menneskeliv. Det er disse 2 ting jeg ser som en positiv ting ved Trump i forhold tidligere præsidenter, at han er mere anti krig.
Som sagt efter hånden mange gange i denne tråd, men kan se at jeg bliver nød til at gentage mig, så synes jeg stadig begge præsidenter er lige elendige og uegnet på hver sin måde.[/quote]
Men ja Trump har været en flittig præsident, man kan godt mærke at han ved at tiden er knap for ham med ingen udsigt til genvalg.
/forum/politik-samfund/2255/trump-doemt-skyldig?page=5#post-87
Dit snedige valgte citat får det til at se ud som om jeg hepper på Trump. Den tilføjte kontekst ændre fundmentalt på denne vinkel.
Derudover forsøger du desperat at fange mig på en sætning. Desværre for dig så er sætningen "begrænset hvor meget han kan få udrettet " en meget udefinert og abstrakt sætning. Begrænset i forhold til hvad lige præcis? Du har intet på mig.
Øv bøj hva? Kom igen.
#933 Det er helt entydigt, hvad du skrev. Du slutter endda af med "så skal det nok gå alt sammen". Du skriver at det nok skal gå, for så meget kan han ikke nå på fire år. Og på under ét år har han nået .... ret meget crap. Så det var fuldstændig skudt forbi, hvilket allerede var tydeligt, da du skrev det.
P.S. Er det ikke lidt beta-agtigt at prøve at krybe udenom hvad du har sagt? Stå dog ved det.
Og for jer der hyler op om at trump er ved at fjerne de demokratiske spilleregler, glemmer helt at Demokraterne gjorde dette længe før Trump. Biden er stort set hjernedød, det var hele hans stab som trak i alle tråde, selvsamme stab som ikke var folkevalgt. Det setup var demokraterne så glade for, at de endda forsøgte at få Biden genvalgt med samme setup, med taktikken at hævde (lyve) at der absolut intet var galt med Biden.
Havde demokraterne vundet, var X(twitter) blevet enten lukket eller censureret til oblivion, og så ville demonkraterne ha' fortsat med at holde alle online medier som Facebook, Youtube osv, i kort snor, akurat ligesom de gjorde under corona tiderne, hvor enhver person der satte spørgsmålstegn ved vaccinerne, fik deres indlæg/videoer fjernet sammen med en advarsel om at hvis det skete igen, så blev man banlyst, demokratiet var fuldstændigt sat ud af spil af Demokraterne.
Og så har du alt det Woke crap og Puberty Blockers til kønsforvirret børn som Demokraterne også gik ind for.
Som John Stewert selv var inde på, eneste grund til at Republikanerne vandt, var fordi Demokraterne fuckede så meget op at de ikke kun gav præsidentsædet til Republikanerne men også Senatet.
Før i tiden var Republikanerne de kolde skiderikker der var i lommerne på de store virksomheder, hvor Demokraterne den gang var de rationelle og empatiske. Fast forward til i dag, så er det billede vendt sig 180 grader. Nu kan folk ikke engang frit repræsentere Republikanske ideer, uden at demokraterne følger sig "nødsaget" til at skyde dem med riffel (Tænk Trump og Kirk)
Det sagt, så er USA bund korrupt, hvilket vi ser i form af politiker på begge sider der opfører sig fuldstændigt vanvittigt.
For en person du påstår er "stort set hjernedød" så er han godt nok meget oprejststående: https://www.youtube.com/watch?v=2vw57-HV4x8
[quote quote=79386]#933 Det er helt entydigt, hvad du skrev. Du slutter endda af med “så skal det nok gå alt sammen”[/quote]
Det kommer an på hvilken kontekst det skrives i. USA er reelt et trejdeverdens land med enkelte vestlige værdier. Det er bund korrupt ligesom Rusland og Kina, hvor eliten styre løbet. Landet er fucked og det har det stort set været i mange årtier.
Min sætning var skrevet i forhold til folk som VxChemical der spåede borgerkrig i US og alt muligt andet paranoia, hvis Trump vandt præsident valget.
Har Trump haft travlt med alle mulige shady business siden sin indsættelse? Ja, men er du virkelig så naiv at tro at alt ville være lyderødt under Bidens ledelse? Under Bidens ledelse, er min tanke at det ville det ha' resulteret i endnu værre ting, da landet i så fald ville ha' været styret af et ikke folkevalgte stab, der gemmer sig i kulisserne med en hjernedød Biden som maskot. Trump var i det mindste folkevalgt.
Jeg kan huske man gjorde grin med de blåhårede venstreorienterede universitetsstuderende der skreg op om hvor galt det ville gå hvis Trump vandt, og man kunne ikke lade være med at tænke de var hysteriske og det nok ikke blev så galt. Men nu må vi alle sige undskyld til dem, for de havde jo ret hele vejen igennem.
Der er ikke engang gået et år endnu, og ICE er omdannet til en gruppe maskerede bøller der kidnapper og udøver vold mod uskyldige borgere, DOGEs ulovlige nedskæringer knuser de fattige og stigende leveomkostninger river tusinder ned i elendighed. Militær fra de røde stater marcherer ind over blå stater som en lovløs invasion. Korruption og lovløsled regerer. Hvis ikke Republikanernes vanvid stoppes har de snart ikke længere et land derovre.
Og nu er statsapparatet også lukket ned fordi Republikanerne synes amerikanerne får for meget hjælp til deres medicinalregninger, selvom sådanne regninger er #1 årsag til at folk går personlig bankerot i landet.
Dette svar blev ændret 8 måneder siden af Deadlights.