#977 Illegale indvandrere kan ikke stemme i USA. Hvis de prøver bliver de opdaget og deporteret.
USA: Land of the fucked up, home of the brain dead
#977....
Lad mig se. En eller anden på X har fundet en kilde, som er tæt på den siddende præsident, der klandrer den afgået præsident for en politik de har ført.
Er det noget nyt man gør det? Du kender måske ikke så meget til politik? Er det ikke nærmest en standard reaktion ved et skifte? For satan, danskerne er jo nærmest verdensmester i det selv.
[postquote quote=79910]
Retorisk ligger Stephen Miller ekstremt langt fra noget man kunne finde på i DK, uanset hvor langt ude på højre eller venstrefløjen man måtte befinde sig på. Indholdet af det tweet er jo bare fri fantasi - findes formodentlig ikke skyggen af rent faktisk bevis på det han siger.
Jeg så også indslaget med Anders Puck Nielsen og blev lige så forarget som så mange andre... Føj hvor er det ulækkert! Det amerikanske forsvarsdekret, som netop er blevet fremlagt, kritiserer EU i usædvanligt hårde og helt urimelig vendinger og beskriver Europa som et kontinent i “civilisatorisk forfald”. Mirror mirror on the wall?? Det er en retorik, der minder mere om moderne imperialisme end om traditionel allieret dialog . Samtidig virker det på flere måder den retorik, Rusland bruger om Vesten. Det er både bekymrende og ekstremt provokerende.
Samtidig er Netflix’ opkøb af HBO sat på standby, fordi Paramount har lanceret et aggressivt hostile takeover-bud, som overbyder Netflix med milliarder af dollars. Bag kulissen står Trump, der har tætte personlige relationer til Paramounts ejer, og hans svigersøn Jared Kushner, der via et investeringsselskab er med til at finansiere overtagelsesforsøget.
Resultatet kan blive, at Trump får direkte indflydelse på centrale amerikanske tv og streamingkanaler og hermed også dem med traditionelt kritiske talkshowværter. En tilfældighed? Næppe.
En eller anden stop den galning...!
[postquote quote=80054]
Digital sovereignty is a thing!
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2020/651992/EPRS_BRI(2020)651992_EN.pdf
(langt men spændende)
Ja - EU må til at vågne op og komme i gang med transitionen til EU udbydere. De sidste par "cyber" konferencer jeg har været til har dette dog også været et tema.
Meget skræmmende hvis højrefløjen får fat i CNN, det vil basically gøre hele mediebilledet til stærkt højredrejet.
Anders Puch er god kilde der også er blevet populær i udlandet som kommentator
Det er godt nok et kæmpe problem hvis US techgiganter bliver tvunget til weaponisering (er det et ord?:) , vores samfund er jo helt igennem gennemsyret af US tech.
Det er jo stort set al software og hardware i tlf eller pc´er
Og nej, Kina er bestemt ikke nogen løsning her...
Uhmm, Chatgpt til Mistral, Google til protonmail... der må være flere, men gal der er lang vej
#988 - Jeg tænker det ikke er en dum ide at have en “Dumb phone” liggende som backup.
PC er nem, man har bare en linux distro liggende klar til at installere, såfremt de pludselig piller ved windows og man ikke lige føler for at skifte med det samme..
Jeg skal til at downloade alt jeg har i skyen og på sociale medier, nogen det kan anbefale en ekstern harddisk? Jeg tænker at få det op i protondrive, men jeg vil også gerne have det liggende fysisk.
[quote quote=80062]#988 – Jeg tænker det ikke er en dum ide at have en “Dumb phone” liggende som backup.[/quote]
Bare husk, hvis du køber en dumb phone, kan der være problemer med tale, da 3g nettet efterhånden bliver slukket mere og mere, og tale kan ikke køre over 5g, så du skal være godt dækket med 4g, hvis det skal være en løsning. Men, idéen er god. Der er MANGE der faktisk fravælger smart phones mere og mere. Jeg så faktisk en ting, hvor man kan købe en traditionel gammeldags dreje telefon, som via bluetooth kobler op på din telefon. Så smider du din smartphone i skuffen, og hvis folk vil noget, kan de ringe på din nye tradionelle ringetelefon.
[quote quote=80062]Jeg skal til at downloade alt jeg har i skyen og på sociale medier, nogen det kan anbefale en ekstern harddisk? Jeg tænker at få det op i protondrive, men jeg vil også gerne have det liggende fysisk.[/quote]
I mange år har jeg læst flere gange, at western digital er The Shit. Det er også gerne dem der vinder i tests. Måske sådan en her: https://www.compumail.dk/da/p/wd-elements-portable-harddisk-wdbu6y0050bbk-5tb-usb-3-0-995329507
Amerikanske pirater har nu plyndret en olietanker: https://apnews.com/article/trump-tanker-seized-venezuela-maduro-0a148ba01684fc6ce1a228dd276732c0
#990 Der er nok nogle år til at 2G/3G bliver udfaset, og der er vel intet som siger en dumphone ikke må understøtte 4G el. 5G. Selvom du nok får et problem om nogle år hvis du kører en gammel Nokia 3310 :))
5G(NR) understøtter også fint telefonopkald, det var så vidt jeg husker fundamentalt del af designet, da det også skal overtage 2Gs frekvensbånd i fremtiden.
[quote quote=80070]#990 Der er nok nogle år til at 2G/3G bliver udfaset, og der er vel intet som siger en dumphone ikke må understøtte 4G el. 5G. Selvom du nok får et problem om nogle år hvis du kører en gammel Nokia 3310[/quote]
Er du på f.eks. 3's netværk, har de allerede slukket for 3g, og de kører over 5g, kun data. (Insiderviden den sidste del her)
Kører du f.eks. voLTE, så kører du over 5g, almindelig tale kører over 4g og sms'er kører 2g. Det bider dem lidt i røven, ,en det er noget de har valgt.
Dette svar blev ændret 7 måneder siden af Kenkari.
[quote quote=80055]En eller anden stop den galning…![/quote]
De forsøgte, men han kunne desværre ikke ramme... 🙄
Lad os håbe på der snart er nogen mere kompetent der gør forsøget eller at alderen snart indhenter ham.
(Nej, jeg har ikke det mindste dårlig samvittighed over, at jeg håber på det svin kradser af)
Mht. CNN så kan i være sikre på, at det orange svin og hans kumpaner nok skal sørge for, at de får kontrol over CNN... Altså dvs. de får stoppet Netflix og i stedet sender WB og CNN I hænderne på Paramount... Som de indirekte kontrollere.
Det land er så fucked up...
Heldigvis fik svinet et nederlag i en af de stater han forsøgte at få valgkortet om lavet på, og det var halvdelen af de Republikanske Senatorer i Indiana der stemte imod sammen med det mindretal af Demokrater der er i staten, lad os håbe på det er begyndelsen på enden for det dumme svin https://www.dr.dk/nyheder/udland/indiana-stemmer-nej-til-nye-valgkort-trods-pres-fra-trump
https://youtu.be/4Dlw2NB_yh8?si=F67Jeri5kS4iyQnw
Det her er nok rimelig vigtigt
Forsvarsministeriet har hyret mckinsetyog company igen som de gjorde i 2010´erne hvor forsvaret efterfølgene skulle igennem en stor spareøvelse.
Og der er der nogle topfolk fra hæren der er pissed over, det kan måske nok godt forstå.
Men det er også lidt spøjst at vi er i en tid med angreb og pres fra alle sider specielt usa som ikke er for fine til at udnytte alt at der så skal være et armerikans selvskab der igen skal have snude dybt dybt inde i danmarks forsvar