USA: Land of the fucked up, home of the brain dead

09/11/2025 kl. 14:39 #941
Havde korruption eksisteret i den grad, som nogle debattører ønsker den havde under demokratisk ledelse, så havde der ikke været nogen årsag til at placere Project 2025 under den republikanske platform. Biden havde heller ikke underkendt en del af fundamentet som Trump forsøgte at implementere i slutningen af sin første præsidentperiode. Der vil altid eksistere korruption, forskellen er at demokratier ofte er ret gode til at håndtere korruption (ikke loyalitetsbaseret, fri presse, ytringsfrihed, osv,), kontra autoritære systemer som fx set i det russiske militær, det gik fra at være verdens anden bedste militær til den største joke.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2025 kl. 10:03 #942
#935 Wow ... Tror du skal se mindre Foxnews eller hvad du ser som er meget langt ude på højrefløjen. Godt nok nogle rimelig vilde statements der. Jeg er enig i at demokraterne har ganske mange problemer og det kunne være MEGET bedre, men ... GOP er bare rendyrket ondskab. Det er ikke bare noget jeg siger, det viser al deres politik. De gør intet for folket, kun hvis det gavner eliten/Trump selv gør de noget. #937 Den måde Trump agere på gør at USA er tættere på borgerkrig nu end før Trump blev valgt. Som jeg har sagt hele tiden, hvis ikke Dems vinder midtvejsvalget stort (hvilket de bør) - så er det game over og så ser jeg kun to veje reelt for USA, rendyrket autokrati ala Rusland eller borgerkrig/voldsom folkelig opstand i en eller anden form. Dine kommentare omkring Biden kan slet ikke tages seriøst når du har Trump på den anden side.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2025 kl. 11:06 #943
Hvad var det idag nu går han efter the big bad insurance companies hvilket ikke er helt tosset men....men.. : I am recommending to Senate Republicans that the Hundreds of Billions of Dollars currently being sent to money sucking Insurance Companies in order to save the bad Healthcare provided by ObamaCare, BE SENT DIRECTLY TO THE PEOPLE SO THAT THEY CAN PURCHASE THEIR OWN, MUCH BETTER, HEALTHCARE, and have money left over. In other words, take from the BIG, BAD Insurance Companies, give it to the people, and terminate, per Dollar spent, the worst Healthcare anywhere in the World, ObamaCare. Og hvad det giver pr borger er et godt spørgsmål men tvivler på de få råd til de dyre behandlinger, kræft osv. Men det er sikkert et emne der virker i usa og andre lande.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2025 kl. 11:33 #944
[quote quote=79412]Wow … Tror du skal se mindre Foxnews eller hvad du ser som er meget langt ude på højrefløjen.[/quote] Når folk er uenig med dig, så er de åbenbart automatisk ekstreme Foxnews følgere. Til din orientering, så følger jeg ikke nogen bestemt bevægelse, jeg ser engang imellem John Stevert og andre personligheder på youtube, hvor der informeres om snavs på begge fløje og så kan man selv ligge brikkerne sammen og danne sin egen mening. [quote quote=79412]De gør intet for folket, kun hvis det gavner eliten/Trump[/quote] Og det er nok her som er grunden til at du fundamentalt misforstår hele det politiske spil i Amerika. Deres politiker laver rigtig nok kun tiltag som gavner eliten dem selv. Men hvis du tror at eliten udelukkende består af republikaner, så har jeg nyheder til dig. Demokraterne blev førhen anset som det medmenneskelige og empatiske parti der varetog folkets interesser. Når de kom til magten så begyndte virksomhederne også at bestikke(lobby) alle demokraterne, så nu er begge fløje i lommen på de store firmaer og dermed er begge lige korrupte. Så at tro alt ville være meget bedre med demokraterne, er naiv tænkning. [quote quote=79412]Dine kommentare omkring Biden kan slet ikke tages seriøst når du har Trump på den anden side.[/quote] https://www.youtube.com/shorts/39Ai5J1KpqY
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2025 kl. 11:34 #945
#941 Han har ret i de store forsikringsselskaber sidder som en parasit mellem borgerne og lægehjælpen. Ideen bag Medicare4All er netop at springe det skridt over, da der spares utrolig penge med et single payer system. Men han er jo imod Medicare4All. Han vil jo ikke spare for at borgerne direkte får lægehjælp. Han vil jo bare i stedet flytte pengene til ham selv og sine rige venner. Der er en grund til han gennem 10 år stadig ikke har et plan for et alternativ til ObamaCare. Han vil ikke have et alternativ. Blot afskaffe ObamaCare eller gøre det så dårligt, det synker under sin egen vægt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2025 kl. 11:37 #946
Og nu giver en håndfuld af demokraterne Trump alt hvad han vil have, selvom de sidder med alle kort på hånden. Håber de tager sig godt betalt for at tabe med vilje. Det landt er fucked :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2025 kl. 12:23 #947
#942 Nej bestemt ikke, folk må meget gerne være uenige med mig, men når de bruger talking points som kommer fra den yderste højrefløj - så mener jeg det er problematisk. Mht. det generelle billede af politik er jeg ganske enig i at begge sider er dumme og der generelt gøres alt alt for lidt for det almindelige borger, men som jeg siger hele tiden og du ikke forholder dig til - demokraterne er KLART!! the lesser evil, men evil none the less. (AOC / Bernie typer som undtagelserne) Jeg mente selv det var en klar fejl af Biden at stille op igen og at han var for gammel, men hans fejl er PEANUTS i forhold til dem som Trump laver til hverdag. Hvis du ikke kan anerkende det har vi ikke noget at snakket om da du så er helt uden for pædagogisk rækkevidde. Se en hvilken som helst transkription af Trumps taler, det er godt nok vildt!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2025 kl. 12:25 #948
[postquote quote=79416] Ja man fatter ingenting - for en gangs skyld havde de en god sag og så kunne de ikke holde fast. Rygtet går på at de er presset af rige donorer som ikke længere har haft lov til at flyve privatfly da de som det første blev lukket ned. Om sandt ved jeg ikke, men ville ikke overraske mig.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2025 kl. 14:05 #949
I øvrigt så kan løgne i ens daglige tale være et tegn på demens, netop fordi ens hukommelse ikke rækker og man derved fylder den ud med løgne i stedet. :))
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2025 kl. 14:18 #950
Jeg ved ik om i har set det her, men under et interview med *60 minutes* så hev Donald Trump en print af en Tweet (I shit you not) som beviset på at han har afsluttet 7 krige. En påstand som militær analytikere og eksperter er dybt uenig i. ROTFLMAO!!!! Hold kæft hvor er det bare fedt, han er seriøst fra en anden planet ham trump :D https://ibb.co/kgQSwYNn
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/11/2025 kl. 16:34 #951
Så er der kommet lidt nye emails frem fra Epstein og minsandten om ikke Trump figurere i dem. Man skal være mere end almindelig naiv, hvis man tror på, at han ikke har haft fingrene i kagedåsen.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
13/11/2025 kl. 08:47 #952
[postquote quote=79449] hvad jeg finder ,,,, saert er der ingen emails er mellem trump og epstein, det er jo naesten som om nogen har fjernet dem?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
13/11/2025 kl. 09:29 #953
#950 som om de har fjernet de værste og mest inkriminerende mails, men ladet lidt ligge for at det ikke skal virke alt for suspekt. Jo jo, han er gået fra at det skulle frem fordi demokraterne ville blive ramt, til selv at tilbageholde det og sige han var undercover agent.. Men for hvad, demokraterne? Det giver jo nul mening alt det der, jeg synes de skulle give frit lejde til gisel maxwell, hvis hun vitterligt kunne smide svesken på desken og ramme en bunke pædofile, kvindeudnyttende mænd der har lavet gud ved hvad af kriminalitet. Jeg vil næsten sige pyt til om hun nævner Trump eller ej, men så giv os da i det mindste resten. Det er Panama papers om igen, Der er 1000vis af store firmaer og rigmænd der har svindlet skattefar i XX lande, her er alle beviserne.. og hvad skete der, der var et par whistleblowers der mistede livet, og så er det som om ingen snakker om det her længere.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
13/11/2025 kl. 10:43 #954
#950 Slette Mette har været kaldt ind som konsulent.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
13/11/2025 kl. 21:06 #955
Markedene har et lille crash i disse timer. Det er spændende, om det vender, eller om alle sælger ud nu. Nick Offerman er dog dagens grin: https://youtu.be/OQRF_4-zGSk?si=KrufJ3ThkF_KtVpr
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
13/11/2025 kl. 22:10 #956
#953 Arh, det er vist bare en rød dag. De er ikke ligefrem sjældne. Der er til gengæld nye Epstein emails ude.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I ain't got time to bleed
14/11/2025 kl. 06:57 #957
https://i.postimg.cc/9MY5k2Nb/bjddq6r1o51g1.jpg Hvis man bruger [blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote] tags via værktøjsbjælken skriver den blot i beskeden at BB code ikke er tilladt, i stedet for at vise billedet. :(

Dette svar blev ændret 8 måneder siden af Deadlights.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/11/2025 kl. 09:42 #958
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/11/2025 kl. 09:46 #959
#955 Billeder skal af en eller anden grund indsættes som HTML: "src" skal indeholde URLen til billedet og "alt" er ikke obligatorisk.

Dette svar blev ændret 8 måneder siden af Paybacktime.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/11/2025 kl. 09:52 #960
#955 Ja, den der toolbar virker af h-til. Må ha kigge på det.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.