#459 Hvis Demokraternes påstande, om at RFK i visse stater ikke har overholdt reglerne, er bullshit, så findes der vel noget uafhængig dokumentation for det? ("Uafhængig" er nøgleordet.)
Hele den der "begge sider er lige slemme" vinkel er altså lidt sølle.
Elon Musk er et Geni
“New York has a very complicated election system. These laws were designed, essentially, decades back to help incumbents stay in office,” he added.Hvis det ikke er demokraterne som spænder ben for Robert, så er det love der bevist er lavet til at holde trejde parter ude i kulden. [quote quote=70235]#459 Hvis Demokraternes påstande, om at RFK i visse stater ikke har overholdt reglerne, er bullshit, så findes der vel noget uafhængig dokumentation for det? (“Uafhængig” er nøgleordet.)[/quote] Lad os nu ikke bilde os selv ind at de folk som hindre Robert i at stille op, gør det i retfærdighedens navn. Nej, de gør det for at bevare kontrollen over det demokratiske parti. Som trejde part uden meget financiel opbakning, er det mega svært at overholde alle reglerne ligesom artiklen nævner. Og det udnytter demokraterne fuldt ud. Hele det amerikanske politiske system er pilråden. Igen, jeg forstår udmærket godt hvorfor Robert støtter Trump.
Dette svar blev ændret 1 år siden af knekker.
Skulle lige undersøge hvorfor RFK lyder som Ned fra southpark, tilsyneladende har de fundet en død orm i hans hjerne.
Guess the Illithid tadpole fra BG3 er real.. spørgsmålet er hvem der kontrollerer de tadpoles
#464 Det lykkes jo ikke desto mindre tredjeparter at stille op til hvert valg. At man så generelt ikke kan vinde i USA uden en masse penge i ryggen er en helt anden snak.
Edit: Og hele princippet om to partier + tredjeparter er fra europæisk perspektiv også ret svært at forstå.
Dette svar blev ændret 1 år siden af Paybacktime.
[quote quote=70240]Lad os nu ikke bilde os selv ind at de folk som hindre Robert i at stille op, gør det i retfærdighedens navn. Nej, de gør det for at bevare kontrollen over det demokratiske parti[/quote]
Selvfølgelig gør de ikke det. De gør det for at vinde valget.
Republikanerne har spillet svinsk i årevis og demokraterne har endeligt indset, at de ikke kan vinde noget ved at være søde og rare. Så derfor er de nød til, at bruge alle midler inden for lovens rammer.
Trump og republikanerne skyr ingen midler: De lyver, de snyder, de pakker domstolene med deres støtter osv. osv.
Læs f.eks. den her om hvordan Trump og venner sørgede for, at Kavanaugh ikke blev undersøgt ordenligt og formentlig blev højesteretsdommer på trods af seksuelle overgreb.
https://www.forbes.com/sites/alisondurkee/2024/10/08/trump-white-house-stopped-fbi-from-fully-investigating-brett-kavanaugh-claims-senate-report-says/
Hvis du vil have flere eksempler på hvor store svin republikanerne er, så kan du jo grave lidt i, hvordan Judge Thomas også købt og betalt.
Men ja, ja. Begge sider er bestemt lige slemme ?
[quote quote=70265]Men ja, ja. Begge sider er bestemt lige slemme ?[/quote]
Enig.
Hvis nogen missede gårsdagens SpaceX even. så lykkedes det Elon og hans raket hold at lande en skyskraber præsis hvor den skulle, i armene på et gigant stativ med chock-sticks.
https://www.youtube.com/watch?v=3GwQdrhp__k
Her er et billede for scala:
SpaceX har sendt omkring 97 raketter af siden 2002. Nasa til sammenligning har sendt blot 200 afsted siden 1958.
Folk kører had på Elon fordi de fokusere på menneskets inperfektioner. Jeg tror også mange folk ikke bryder sig om Elon, af det simple faktum at han giver dem mindreværdskomplekser, han er en konstant påmindelse om ens egne mangel på bedrifter og mål i livet, så de forsøger at kompensere ved at finde og fokusere på hans fejl, alt sammen i forsøg på at få det bedre med sig selv.
Men vi har at gøre med en meget unik visionær der dukker op i samme antal som der dukker den næste Albert Einstein op, der bringer hele vores civilisation fremad med alt den teknologi hans firmaer udvikler. Men nogen folk har ikke den intellektuelle kapacitet til at se ham i det hele store billede for at forstå hvor meget han bidrager positivt til menneskeheden, nej de sidder i stedet fast i deres simple hverdag med negative følelser, om at han har sagt noget dumt på X eller andet fuldstændigt ligegyldigt.
Som jeg har sagt før, så skal Elon først dø, før folk stopper hadet og begynder at respektere hans bedrifter. Det er simpelthen så onsvagt og simpel opførsel.
SpaceX har sendt omkring 97 raketter af siden 2002. Nasa til sammenligning har sendt blot 200 afsted siden 1958.
Folk kører had på Elon fordi de fokusere på menneskets inperfektioner. Jeg tror også mange folk ikke bryder sig om Elon, af det simple faktum at han giver dem mindreværdskomplekser, han er en konstant påmindelse om ens egne mangel på bedrifter og mål i livet, så de forsøger at kompensere ved at finde og fokusere på hans fejl, alt sammen i forsøg på at få det bedre med sig selv.
Men vi har at gøre med en meget unik visionær der dukker op i samme antal som der dukker den næste Albert Einstein op, der bringer hele vores civilisation fremad med alt den teknologi hans firmaer udvikler. Men nogen folk har ikke den intellektuelle kapacitet til at se ham i det hele store billede for at forstå hvor meget han bidrager positivt til menneskeheden, nej de sidder i stedet fast i deres simple hverdag med negative følelser, om at han har sagt noget dumt på X eller andet fuldstændigt ligegyldigt.
Som jeg har sagt før, så skal Elon først dø, før folk stopper hadet og begynder at respektere hans bedrifter. Det er simpelthen så onsvagt og simpel opførsel.Dette svar blev ændret 1 år siden af knekker.
SpaceX laver helt fantastiske ting - tror ingen er uenige i at de har skubbet mere til rumfarten end der er sket de sidste 60 år. Vel ikke siden 60'erne har der været så meget begejstring omkring rumfart.
Det er i høj grad SpaceX fortjeneste.
Sad i møde med dem her for lidt tid siden hvor vi snakkede fremtidsplaner, specifikt for Starlink, det var super spændende, virkeligt et firma som rykker hurtigt.
Man kan godt beundre hans bedrifter og så sige at manden er en klaphat, det ser jeg ingen problemer i.
Jeg vil sige at personligt så var jeg kæmpe fan, indtil ca. deromkring situationen med de thailanske hold i hulen og så selvfølgelig opkøbet af Twitter.
SpaceX laver helt fantastiske ting - tror ingen er uenige i at de har skubbet mere til rumfarten end der er sket de sidste 60 år. Vel ikke siden 60'erne har der været så meget begejstring omkring rumfart.
Det er i høj grad SpaceX fortjeneste.
Sad i møde med dem her for lidt tid siden hvor vi snakkede fremtidsplaner, specifikt for Starlink, det var super spændende, virkeligt et firma som rykker hurtigt.
Man kan godt beundre hans bedrifter og så sige at manden er en klaphat, det ser jeg ingen problemer i.
Jeg vil sige at personligt så var jeg kæmpe fan, indtil ca. deromkring situationen med de thailanske hold i hulen og så selvfølgelig opkøbet af Twitter.
Det er sgu imponerende ?
Nu skal de bare lige finde en anden type fremdrift/brændstof, så vi ikke skal høre på, at opsendelserne sviner for meget. ?
Nord korea fyre jo også raketter af konstant. Nasa får kun hvad der svare til 0,35% af det nationale budget.
Det er jo svært at samligne noget kommercielt mod noget der ikke er. Nasa kan jo ikke tage penge for at sende idioter ud i rummet.
Den landing var insanely sej. Jeg kan sagtens have den tanke og tanken "Elon Musk er en klovn" i hovedet samtidig ^^ Ingen kognitiv dissonans der, haha.
[postquote quote=70286]
Hun må siges at være hjernen bag indeed.
As President and COO of SpaceX, Gwynne Shotwell is responsible for day-to-day operations and managing all customer and strategic relations to support company growth.Hvis målet for jer er at prøve at finde alle andre end Elon at kunne give credit til, så burde det vel være ingeniørene som faktisk planlagde og byggede raketterne, samt softwareholdet der styre raketten, altså alle af de flere hundrede folk som har været en del af spaceX. Men vi alle ved inklusiv jer 2, at intet af dette, ville være sket hvis det ikke først og fremmest var for Elons plan og talent til at finde de helt rigtige nøglepersoner, for at få det hele til at gå op i en højere enhed, for at få det umulige til at blive muligt. Det sammen med en kæmpe bunke penge fra Elon. Derudover er Elon også selv en ingeniør, hvilket er med til at skille ham fra andre CEO's, gør ham i stand til at gå i dybden og forstå komplekse problemer, og dermed udfordre sine ingeniøre når de kommer med en ide der måske ikke er den bedste løsning, eller når en ingeniør siger at noget ikke kan lade sig gøre. Dette hjælper firmaet til hurtigt at styre tingene i den rigtige retning. Elon har brugt mange lange nætter sammen med hans ingeniøre hos SpaceX, for at hjælpe til med at løse komplekse problemer. https://youtu.be/S1nc_chrNQk?t=374
[postquote quote=70227]
Så demokraterne gør præcist det, som republikanerne også gør. Det er et beskidt spil derovre og for mig at se, er det på tide demokraterne får deres hænder lidt snavset - netop som deres modstandere gør. Trump og hans forsvorne havde super travlt med at miskreditere Harris' præsident kandidatur og at det ikke burde kunne lade sig gøre. Der var bare ikke noget at komme efter. Bebrejd deres politiske system om noget. Og jeg står deruodver fuldkommen på mit udsagn og holdning om, at RFK hoppede på Trump cirkus vognen simpelthen fordi Harris ikke ville have ham.
Og at man skulle være misundelig på Elon Musk er da fuldkommen latterligt. Jeg respekterer ham fuldt ud for hans bedrifter og han tør at tænke ud af boksen. Det at den kæmpe raket landede tilbage i armen den anden dag er da intet mindre end en kæmpe menneskelig bedrift og det det kilder da helt sikkert til den indre eventyrlyst! Men at det er hans succes alene må være at strække den. Og det gør ham ikke nødvendigvis egnet til at være tæt på magtens reelle cirkel. Han er en genial excentriker, men jeg håber virkelig ikke han får noget at skulle sige omkring menneskelige vilkår og politik som sådan. Dertil har bagsiden af hans geniale væsen skam også vist sig fra den noget mindre flatterende side.
[quote quote=70296]#474 Elon Musks bedrifter er da super imponerende. Derfor kan man stadig godt være en nar.[/quote]
Det har du allerede svaret på i #471. I taler uden om nu, det var ikke det diskussionen i 474 går på.
#475 Cancerman og Hqx forsøgte at minimere Elon's involvering og indflydelse på SpaceX, hvorfor #474 indlægget fik rettet op på den uoplyste påstand.
Man kan mene hvad man vil om Elon, hvor vidt han er en nar, det er irrelevant i det hele store billede, når man kigger på hans bedrifter.
Stort set alle genier i hele verden befandt/befinder sig et sted på et spektrum af sindsyghed, ingen normal menneske ville kunne f.eks operere på det niveau Elon gør. Folk med samme karakter træk som Cancerman og andre her, havde også i travlt med at latterliggøre Nicola Tesla i sin tid). At forvente at Elon også samtidig burde være et normalt menneske, tror jeg mere blot illustrere hvor lidt de har sat sig ind i at forstå disse individer.