Elon Musk er et Geni

19/04/2022 kl. 10:05 #81
Musk er tydeligvis visionær, og er en stor del af successen bag de ting han går ind i. Det er noget jeg kan respektere. Dog skal man passe på ligefrem at forgude ham (og andre), for der er også et ego som nogle gange står i vejen for at gøre noget for det fælles bedste. "Your scientists were so preoccupied with whether they could, they didn't stop to think if they should" -- fra noget så populært som Jurassic Park, men det passer måske OK på en person der kan finde på at skyde en bil ud i rummet for reklamens skyld :-)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
19/04/2022 kl. 10:56 #82
#80 Forgudningen er fanboy kortet kastet af flokken som er løbet tør for argumenter, som om fanboy kortet triumfere alt argumentation, perspektiv og logisk sans. Jeg er ligeglad med Elon som privat person der er han et almindeligt halv kedeligt nørdet menneske med fejl ligesom alle os andre. Men modsat pøblen her inde, så forstår jeg og værdsætter den forskel og relevans han har på hele vores civilisation. At male ham som en galning, er blot en typisk reaktion fra almindelig mennesker som enten ikke har viljen, intellekt eller interesseren i at forstå ham, det kan være af mange grunde, jealousi og janteloven lever trodsalt meget højt her I danmark, hvor man hvertifald ikke skal tro man er noget! Når en person formår at gøre det umulige, kan jeg forestille mig at det får en del folk til at føle sig meget lille i forhold til, så måden de får sig til at føle godt med sig selv igen, er at lave karakter mord på personen ved at kalde ham en galning eller andet nedladende. Det er ret sølle.

Dette svar blev ændret 4 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
19/04/2022 kl. 11:09 #83
#81 jeg har ikke kaldt ham en galning... Jeg siger bare at det er sundt at beholde sin kritiske sans over for hans motiver. Og der er helt tydeligt tale om forgudning for nogles vedkommende. Nogle af hans motivationer virker til at være egoistiske, mens andre er mere tydeligt for at gøre noget godt. Det er ikke sort og hvidt, og der er bestemt intet forkert i at forholde sig kritisk, tværtimod.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
19/04/2022 kl. 11:34 #84
Jeg fik vist ikke formuleret mig tydeligt, jeg beklager misforståelsen. Min kritik var ikke myntet mod dig, men mod Nickell som nævnte ordet "galning". Og jeg er enig, man skal generelt forholde sig kritisk og være i stand til at tænke selv, men det er ikke ensbetydende med at man nødvendigvis skal forsøge at lave karakter mord på folk når de gør sig exceptionel bemærket, for at få det bedre med sig selv.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
19/04/2022 kl. 12:39 #85
Jeg har ikke kaldt manden for galning. Jeg pointerede blot, at der ofte er ret kort fra det ene til det andet. Det er en talemåde. Ordet blev skrevet af mig, men du kan da ikke tage det ud af kontekst på den måde. Jøsses...
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/04/2022 kl. 08:15 #86
I forlængelse af jeres snak omkring brændstof til Musks raketter, så er tanken at hans Spaceship motor skal benytte sig af en lidt nemmere tilgængelig blanding af materialer der også findes i stor stil på Mars. Dvs. flydende ilt og metan. Om det under afbrænding er bedre for miljøet end RP-1 der bruges de andre motorer skal jeg ikke kunne sige. Lige meget om man kan lide ham eller ej, så burde hans meritter da tale for at han har lavet en masse spændende ting, og fået skubbet til grænserne for hvad der er muligt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/04/2022 kl. 11:01 #87
Så er voksenbabyen blevet fornærmet igen: https://twitter.com/elonmusk/status/1517707521343082496?t=zNcvTCPUpWuarXlEsFSzYA&s=19 Bill Gates har en kæmpe short på Tesla og det er Musk så fornærmet over, at han laver ovenstående Tweet. Ligemeget hvor mange gode projekter han har gang i, så er han er simpelthen ynkelig. Jeg forventer, at jeg nu bliver svinet til af kulten og får læst og påskrevet, at jeg bare er for uintelligent til at indse at Musk er gud. ?

Dette svar blev ændret 4 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/04/2022 kl. 17:00 #88
Nu, hvor vi er i gang: https://twitter.com/fintwit_news/status/1517708439811727363?t=-kQdtPUyFG7YPGXVl98tlA&s=19
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/04/2022 kl. 18:32 #89
#87 Hele den tråd er guld værd. Musk bliver i den grad gjort til grin.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/04/2022 kl. 19:39 #90
#86 Hvis du vil videregive en historie, så videregiv den i det mindste med det rette kontekst. Læser man sms korrospondancen imellem Bill Gates og Elon Musk, så rækker Bill ud til Elon ved at foreslå at lave forretning sammen. Elon svare ikke direkte på Bill's spørgsmål men spørger i stedet om det er sandt at han har en halv milliard dollars short position på Tesla, hvorpå Bill svare, "Sorry to say, I haven't closed it yet", hvorefter Bill har frækheden til at følge op med "I would like to discuss philanthropy possibilities". Hvordan du vil vende og dreje den, så viser Bill ikke kun fuldstændigt mangel på situationsfornemmelse, men Bill har endda en Foundation som er didikeret til at hjælpe menneskeheden, og så shorter han samtidig et firma som arbejder for et bedre klima. Det er hykleri og respektløs. Er Elons tilsvining af Bill barnligt og unødvendigt? Jo men lige i spejlet før du taler. Dit indlæg virker mest af alt mere som forsøg på trolling, postet alene med formålet at få en reaktion ud af folk som jeg der er mere inde i emnet end du øjensyneligt er. #88 Der kan gøres grin med alle, hvis man er fjollet nok.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/04/2022 kl. 20:07 #91
#89 Musks opførsel er et fremragende eksempel på hvorfor, at så mange ikke kan lide ham og hvorfor Nickell har ret, når han siger der er meget kort fra gal til genial. Der er ikke noget galt i, at Gates har en short mod Tesla - sådan er markedet bare. Det der er galt er, at Musk tager det personligt. At Gates har en short mod Tesla siger intet om, hvad han mener om Teslas handlinger - det siger noget om, at han ikke forventer, at Teslas aktie kan holde kursen og han derfor kan tjene penge på den falder. At prøve at forsvare Musks barnlige opførsel med, at Gates ingen situationsfornemmelse har er langt ude. Gates har mange gange rost Musk og Tesla. Shorten er ren business og at Musk ikke vil være med til hvad det end var af "philanthropy possibilities" Gates ville snakke om, siger mere om Musk end om Gates. Hvis Musk kunne tjene penge på en short mod MS, så ville han da på ingen måde tøve med at gøre det samme. Når det kommer til at hjælpe andre, så er Musk stadig en noob ift. Gates som har hældt milliarder i gode gerninger. Tråden handler om "Musk er et geni" - så der er vist ikke noget galt i, at vise hvordan der netop er meget kort fra gal til genial. Musk har lavet nogle fantastiske ting - det tror jeg de fleste af os er enige i - men at han (lidt for ofte) opfører sig som en komplet idiot er ingen hemmelighed. Det er rammende, at du anklager mig for ikke at videregive historien i den rette kontekst. "Bill Gates har en kæmpe short på Tesla og det er Musk så fornærmet over, at han laver ovenstående Tweet." Jeg kan jo så passende spørge hvor kontekst er i Musks tweet? "in case u need to lose a boner fast" Det kan man vist dårligt kalde "rette kontekst" Så prøv lige at tænke over det en gang til: Synes du helt seriøst, at det er modent og værdigt af Musk, at fordi han er sur på Gates, mobber ham med hans vægt? Hvad ville du have sagt om Gates, hvis han havde mobbet Musk med sin skaldethed pga. noget forretning? Nå, ja: Hvis Musk så gerne vil gøre noget godt, hvorfor bruger han så ikke sine $43 mia på det, i stedet for at købe Twitter i arrigskab over, at han ikke kan opfører sig som han vil? Det er om noget den mest tåbelige brug af penge der er set i lang tid.

Dette svar blev ændret 4 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/04/2022 kl. 05:12 #92
[quote quote=40620]Der er ikke noget galt i, at Gates har en short mod Tesla – sådan er markedet bare. Det der er galt er, at Musk tager det personligt.[/quote] Du er blevet fortalt af troværdige venner og bekendte at Martin render rundt i byen og kalder din datter for en luder. Martin vil dog rigtig gerne være venner med dig. Du svare ikke på hans spørgsmål, i stedet konfrontere du Martin for at høre om det er sandt at han har kaldt- og stadig render rundt og kalder din datter for en luder. Martin bekræfter at det desværre er sandt at han stadig render rundt og kalder din datter for en luder da det muligvis er god forretning for Martin, men han vil dog stadig rigtig gerne være tætte venner med dig, er du frisk Cancerman? Iøvrigt det at han kalder din datter for luder skal du altså ikke tage personligt. Faktisk enhver aggression imod Martin fra din side, vil blive anset som "barnlig", "ynkeligt" "umodent" og din reaktion vil også bekræfte at der ikke er langt fra genial til gal. [quote quote=40620]Det er rammende, at du anklager mig for ikke at videregive historien i den rette kontekst. “Bill Gates har en kæmpe short på Tesla og det er Musk så fornærmet over, at han laver ovenstående Tweet.”[/quote] Jeg går ud fra at du er sarkastisk her, men du misser den del af konteksten hvor han ikke blot bekræfter at han har en gigantisk short position på Tesla, men i samme samtale har frækheden til efterfølgende at spørge om de ik' skal lave forretning sammen. Jeg er heller ikke helt sikker på om du forstår hvilken negativ effekt en short position har på Tesla aktien? Tesla's værdig afhænger også at hvor stor en short andel der ligger som pres på aktien, jo større presset er, jo mere vil aktien falde i værdi. Elon har majoriteten af sin formue i Tesla aktier. Bill vil lave forretning med Elon, fordi Bill ved at Elon råder over et et stort beløb, det beløb vil Bill gerne vil have sine fingre i. Mens han forsøger at hive penge ud af Elon fra den ene side, er Bill også igang med at forsøge at få Elons Tesla formue til at falde på den anden side. At du ikke kan se problemstillingen i alt det jeg nævner, ved jeg ikke hvad jeg skal sige til, det virker hvertifald meget besynderligt og er grunden til at jeg oprigtigt tror at du stadig forsøger at trolle denne debat. [quote quote=40620]At prøve at forsvare Musks barnlige opførsel med, at Gates ingen situationsfornemmelse har er langt ude. Gates har mange gange rost Musk og Tesla.[/quote] I dette klip, foreklare Rob Mauer ganske fint hvordan Bill forsøger at slange sig ud af de spørgsmål som han blev konfronteret med tilbage i 2020. Hør nu her, han kører en foundation som hævder at bekæmpe klimaforandring, og han har det fint med at tale om alle sine aktie investeringer for kort tid siden, men når det så kommer til sin short position i Tesla, så taler han pludselig ikke længere åbent om sine aktie investeringer. Sikke en hykler af et fjols. https://youtu.be/Hf7kokfNuaU?t=532

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/04/2022 kl. 08:18 #93
#91 Din sammenligning er så tåbeligt, at der er tydeligt, at du er så forblændet af Musk at lige meget hvad han gør så vil du forsvare det. Du prøver at gentage det samme vrøvl som sidst, men det bliver det ikke bedre af. Det er ren business men Musk er et pattebarn og begynder at mobbe Gates. At du ikke kan se hvor himmelråbende latterligt det er, er temmeligt skræmmende.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/04/2022 kl. 08:45 #94
Det eneste jeg høre dig sige, er en masse udenom snak i form af konklusioner og påstande og fornærmelser, strippet for argumenter. Med andre ord, du siger en masse, uden egentlig at sige noget. Det gør det svært at tage dig seriøs.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/04/2022 kl. 08:48 #95
Er argumentationen, at Musk sagtens kan synke til det her niveau, fordi andre gør andre ting? Manden bør da være mere professionel. Det har Teslas ledelse vist også ønsket omkring hans tweets.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/04/2022 kl. 08:56 #96
#93 Det jeg hører dig sige er, at du har ikke flere gode argumenter for, at Musks mobning er helt ok. Du prøver helt seriøst, at argumentere for, at fordi Gates og Musk har en forretningsuoverensstemmelse, så er det helt ok, at Musk voksenmobber Gates med hans vægt? Så helt simpelt: Synes du det er elegant og "verdensmandsagtigt" at Musk mobber fordi han er utilfreds med noget forretningsrelateret?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/04/2022 kl. 09:19 #97
#94 Jeg synes du laver en interessant betragtning, som jeg tænkte på at addressere i mit tidligere længere indlæg, men droppede det for undgå at indlæget blev for lang. Da Bill Gates i sine spæde dage var igang med at gøre MS til det de er i dag. Hvis han ikke købte sine rivaler ud, hyrede han advokater til at sætte dem ud af spil. Bill er derudover kendt for at have styret MS med hård hånd, lidt ligesom Steve Jobs gjorde det. Når de så lykkedes at få modstanderne sat ud af spil har MS kørt monopol strategier som skulle sørge for holde alt konkurrence fra komme ind på markedet. Der er ingen tvivl om at Bill er en kold egoistisk skid. Bill er blot en person ud af de fleste fra eliten som bliver forgudet fordi ingen tør stå frem i offentligheden og kalde ham for det han i virkeligheden er. Det er så her hvor Elon kommer ind i billedet. Det er så fandens forfriskende at have en person som Elon(med sine egne fejl) blande sig i eliten og være total ligeglad med status que. Han taler fra hjertet uden filter, han viser omverdenen for det Eliten i virkeligheden er, og det er at de er alle sammen(inklusiv ham selv) blot almindelig mennesker som kan opføre sig som børn, er modbydelige, grådige og udspekulerede, altså mennesker som kan lave fejl, ligesom du og jeg. Så har du folk som Cancerman der snakker for at forsøge at beholde status que, han mener at de skal opføre sig ordentligt og ikke være barnlig. Bill gates slår alt konkurrence ihjel med modbydelige taktikker, får virksomheder til at gå konkurs så folk ikke længere har et job, der kan resultere i at de ikke længere kan betale deres regninger eller sunhedsforsikringer, og må gå fra hus og hjem og håbe på at de ikke får kræft imellemtiden. Så sider Cancerman her og tuder over at Elon opføre sig "barnligt" fordi han postede en Emoji der ligner Bill?? Tydeligvis er Cancerman's perspektiv i hele denne sag fuldstændig malplaceret, og det gør det som sagt, meget svært at tage hans klage alvorligt.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/04/2022 kl. 09:23 #98
Vi diskuterer ikke, om Bill Gates har gjort sig fortjent til at blive hængt ud. Vi diskuterer Elon Musks gøren og laden.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/04/2022 kl. 09:55 #99
Den er jeg med på, men for at kunne diskutere Elon's reaktion overfor Bill, bliver man også nødt til at forstå hvor vreden kommer fra. Elon's post af billedet der samligner en gravid mand med Bill, er barnligt ja, men har du da aldrig gjort noget barnligt selv i dit voksne liv? Den måde Bill har behandlet Elon's barn, hvilket er Tesla (den tortur, stress og gråd som Elon har gået igennem for at undgå Tesla fra at gå konkurs adskellige gange til at blive den mastodont de er i dag), så kan jeg sagtens forstå at Elon tager Bills short position personligt, som motiverede ham til at latterliggøre Bill i åben skue. I fokusere udelukkende kun på billedet han postede og dømmer ham ud fra det, i virker ikke synderligt interesseret i at forstå HVORFOR Elon reagere som han gjorde. I er blot ude for at finde smuds, pege fingre og dømme ham for noget så ligegyldigt som et Emoji Icon. Den vinkel kan man ikke rigtig bruge til noget.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/04/2022 kl. 10:00 #100
Elon’s post af billedet der samligner en gravid mand med Bill, er barnligt ja, men har du da aldrig gjort noget barnligt selv i dit voksne liv? Den måde Bill har behandlet Elon’s barn, hvilket er Tesla (den tortur, stress og gråd som Elon har gået igennem for at undgå Tesla fra at gå konkurs adskellige gange til at blive den mastodont de er i dag), så kan jeg sagtens forstå at Elon tager Bills short position personligt, som motiverede ham til at latterliggøre Bill i åben skue.
Hahahahahahahahahahahahaha, forfanden kan du ikke selv se hvor ynkeligt det her er ved at blive... det er jo grotesk det her.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.