jeg tror ikke du forstod helt hvad jeg skrev tidligere.
Islam anderkender både Jødedommen og Kristendommen.
Det betyder at Moses og Jesus har stor betydning også i Islam.
Så pointen er, om du valgte at sætte ild til Biblen i tyrkiet, ville næsten det samme som
at sætte ild til koranen, hvilket i deres øjne ville være fuldstændig vanvittigt og uværdigt.
Som en af de andre skrev herinde, det er komplet hulemands agtigt at brænde religøse bøger af.
Jeg kan også vende den om og spørge dig, hvis mig bare en video fra et muslimsk land, hvor muslimer brænder torahen eller biblen af? Jeg kunne godt tænke mig at se det, fordi jeg tror sipelthen ikke det er noget folk kunne finde på.
Husk på at religionen betyder ligeså meget for dem, som ytringsfriheden gør for os.
Chatgpt er et godt værktøj til at smide nogen gode fakta på bordet.
[quote quote=58077]Som en af de andre skrev herinde, det er komplet hulemands agtigt at brænde religøse bøger af.[/quote] Vi mennesker brænder papir af konstant og i store mængder. Kan du ikke uddybe hvad præcist der er så "hulemandsagtigt" ved handlingen? Når du forsøger at lave forklaringen, husk også at samligne handlingen med muslimer der efterfølgende render rundt smadre ting og er voldige.
[quote quote=58077]Husk på at religionen betyder ligeså meget for dem, som ytringsfriheden gør for os.[/quote]
Måske de i stedet skulle huske samt respektere at de befinder sig i Danmark, og er her på vores premisser, og ikke deres.
Hvad der er vildt, er at der er politiker på Kristiansborg som lige nu er igang med at forsøge at ændre vores love for at akkommendere muslimers krav om at vi skal tilpasse os dem.
Vi har et eksport til Saudi Arabien alene på 7 milliarder kroner.
Hvis regeringen skulle give dem fingeren og sige i kan rende og hoppe, er du så den der hiver tegnebogen frem og kompenserer for de tabte 7 milliarder kroner i statskassen?
Rent ud fra økonomiske briller giver det absolut ingen mening, at lade nogle facister ødeligge så meget for os.
Og ikke for noget, vi har tidligere haft en Paragraf i loven som netop forhindrede de her fjolser at lave det stunt , Blasfemi paragraffen.
Det valgte så Enhedslisten at afskaffe.
#23 Jeg synes problemet er, at det er få tåbelige individer der laver de her aktioner.
Det det burde de muslimske lande sgu tage og huske når de går amok.
Hvis nu det var en tradition i Danmark, at vi alle tændte en koran hver søndag, så fair de føler sig trådt på.
Men det er få tumper der gør det, så at gå så meget amok på hele landet er totalt tåbeligt.
#24 ikke desto mindre er det en realitet at disse reaktioner kommer, og at være fornærmet (det er jeg også) ændrer ikke på dette. Og det er da helt overlagt at dem der brænder koraner af ønsker denne reaktion, ellers ville de jo ikke blive ved. Det skader Danmark fundamentalt, og øger risiko for international terror mod Danmark. Det er sabotage af Danmarks ry udadtil.
Men hvornår er det ellers "dansk" at argumentere med at brænde genstande af? Hvorfor er det et knæfald at undgå dette? DET er hvad jeg ikke kan se. Om det er en koran eller et Ikea-møbel, så ser jeg intet forkert i at forhindre dette, og opfordre til "at bruge sine ord" til at beskrive sine utilfredsheder, som andre vokse mennesker.
#25 Det er princippet i, at vi skal forbyde noget pga. nogens religion.
At det er totalt tåbeligt at de provokerer på den måde er vi helt enige i og jeg vil også se det stoppet - med lov hvis nødvendigt. Men det ændre ikke på, at jeg synes det er en glidebane at gå den vej.
Det er bare ærgerligt at sådan nogle tåber skal tvinge det til det.
De muslimske lande kunne jo bare trække på skulderen og sige, ja det er nogle tosser. Men i stedet så pisker de en stemning op og bruger det som løftestang til, at indføre mere religion i vores lovgivning - det er der hvor de små hår for alvor rejser sig i nakken på mig.
(eller bruger det som en "undskyldning for at opfordre til terror - altså ikke landene med diverse organisationer)
Ret mig hvis jeg tager fejl, men vi behandler muslimer pænt her i landet. Så de muslimske ledere burde i stedet mane til ro og sige." Hey, slap af. Det er nogle enkelte tosser, men generelt er Danmark flinke"
Det handler om proportioner: Det er ude af proportioner, at de bliver så tossede over nogle enkelte tosser.
Den danske regering kræver jo heller ikke lovgivning eller opfordrer til boycut hvis nogle enkelte tåber brænder dannebrog af eller sviner HKH til.
#26 jeg er med på princippet, delvist. Dog synes jeg stadig ikke at det på nogen måde er en OK måde at demonstrere på. Man kan sige sine meninger på en ordentlig måde, ellers kan man holde sin kæft. Og ja, deres reaktioner er latterligt hysteriske, i vores perspektiv, men tydeligvis ikke i deres.
Jeg tror bare at jeg er så praktisk anlagt, at hvis det er en lov som i virkeligheden kun rammer det laveste scum af danskere, der som eneste kommunikationsform er trolling, og samtidig sørger for en fredelig hverdag, så siger jeg med glæde ok til det forslag.
Jeg har svært ved at se det som en glidebane.
Politikerne elsker det. "Se der. Og ikke her. Glem alt om de daglige problemer i vores samfund". Sgu latterligt. Hvilken ændring har det for dig i det samfund du lever i. Intet. Folk piver over noget der ikke ændre det mindste for dem. Besparelser i samfundet burde være på flere folks tanker. Men nej. Husk nu det er de andres skyld. Latterligt.
Ontopic så har venstre alle dage gjort det svært for dem selv. For mange hjælpe partier med fokus på egen behov. At de vil gå over midten har kun noget med magt at gøre, for dem der er i det nuværende parti.
Dette svar blev ændret 2 år siden af NightBreaker.
#27 Jeg stemmer blåt, er ikke religiøs og så gerne blasfemiparagraffen genindført. Og mht. om det er en glidebane, så har vi nogle hundrede års erfaring med hvad der kommer efter den paragraf: Ingenting.
Blasfemiparagraffen forhindrede overhovedet ikke religionskritik. Husk lige at Muhammed-tegningerne var længe inden den blev afskaffet!
Det eneste, der kom ud af det, var at menneskeligt affald som Rasmus Paludan og co. kunne få massiv mediedækning af deres racisme og at vi som samfund fik en stor regning for deres “demonstrationer”, som nu var lovlige.
Ironisk thumbs up emoji…
Var verden samlet set værre eller bedre efter den lovændring? Klart værre i min optik. Og det siger altså noget om beslutningens kvalitet.
[postquote quote=58087] Du svarede jo overhovedet ikke på noget af det jeg spurgte dig om?
Som Cancerman er inde på, så er det ikke rimeligt at et helt land skal holdes ansvarlig for hvad nogle få individer gør, specielt ikke når det handler om noget så ligegyldigt som at brænde noget papir af.
Vi har været igennem disse forsøg på afpresning fra muslimske lande før med muhammedtegningerne, og her mistede vi også noget export for en kort periode, men regeringen stod ved princippet om yttringsfrihed. Lige så snart dramaet havde lagt sig, kom exporten tilbage.
Slå kold vand i blodet og få dig en ryggrad. Det skal nok gå alt sammen.
Det handler om proportioner: Det er ude af proportioner, at de bliver så tossede over nogle enkelte tosser.
----------------
Helt enig, og husk på at det sker også den anden vej desværre.
Jeg er ret sikker på hvis spurgte folk i istanbuls gader eller i egypten,
¨kender du Rasmus Paludan, ved du hvad han har gjort?¨ 99% vil ikke ane hvem han er,
og hvad han har gjort.
På samme måde som at et få tal udnytter afskaffelsen af Blas.paragrafen,
så har du et få tal af Konservative politiske ledere som udnytter dette 100%.
De vil skulle 10 x hellere snakke koran afbrændinger og symbol politik, end at komme med en forklaring på deres aktuelle dårlige politik og økonomi.
Det var den bedste gave i hele verden for Erdogan, at han kunne kræve det ene og det og 3. af sverige, fordi paludan lavede det stunt. I et land med sindsyg dårlig økonomi,
og høj inflation, det er ligefør at jeg vil sige Paludan fik hjulpet Røvhullet erdogan ret meget med at blive genvalgt.
Knekker ikke før at du har svare på om du personligt vil kompensere for 7 milliarder kroner om året, hvis de følger din ikke særlig gennemtænkte løsning.
Jeg tænker at de fleste danskere har ikke lyst til at kaste landet ud i en kæmpe økonomisk krise i denne usikre tid. Du siger eksporten er vendt tilbage ja, men tiden er en anden i dag. social medier har en magt som man ikke har set før.
https://edition.cnn.com/style/article/dolce-gabbana-karen-mok-china/index.html
Dolce gabana lavede en reklame med nudler som pissede Kina af, reklamen blev aldrig udgivet før de havde tabte 37.000.000.000 USD som følge af det.. og for at citere CNN
"Chinese consumers have neither forgiven nor forgotten Dolce & Gabbana."
[quote quote=58109]Knekker ikke før at du har svare på om du personligt vil kompensere for 7 milliarder kroner om året, hvis de følger din ikke særlig gennemtænkte løsning.[/quote]
Lad mig forstå dig ret. Jeg stiller dig først nogle simple spørgsmål som du nægter at svare på. Du kræver derimod at jeg først svare på spørgsmål du stiller EFTER mine spørgsmål? Af hensyn til god orden, tænker jeg at du først burde svare på det der bliver stillet, hvorefter jeg så svare på dine spørgsmål. Det er en ret enkel og respektfuld diskussions form og som jeg er sikker på du forstår.
Afskaffelsen af Store bededag vil da ske på et eller andet tidspunkt alligevel...
Den blev jo indført som en sammenslutning af flere kristelige helligedage... og når folk alligevel ikke bruger dagen til kristendom så er det jo bare en dag der ikke er fulgt med tiden. så væk med den, især når folk er begyndt at kalde det for en feriedag...
#33 så er der da dømt "open season" på de fleste danske helligdage...Det er vel stortset kun nytårsdag og grundlovsdag tilbage hvis det ikke må have religiøse rødder?...
EDIT: ikke at jeg synes det er ubestridt dårligt at afskaffe dage der ikke betyder noget for befolkninngen, men så skal der sku komme nye til.... Ellers må de lave ferieloven om så vi har ret til mere ferie istedet for helligdage...
Cancerman, hvis jeg må nævne en ting mere godt som regeringen har gjort.
Zelenskyy besøg og 16-19 F16 kampfly til
Ukraine, de får den dog meget senere. Men stadigvæk.
#38 Det er sødt at du bliver ved med at prøve. ?
Det er bare en skam, at du ikke selv kan se hvor tåbeligt det ser ud, at du forgæves prøver at fremhæve regeringen som noget helt fantastisk.
Du er lidt lige som de der Trump tilhængere der ikke kan forstå hvorfor han skal tiltales for forbrydelser. ?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.