nævn en fundamental god ting som denne regering har sat i værk.Er det ikke denne her regering der har skåret på A-kasse for nyuddannede, så de kun er dækket i 1 år i stedet for 2 år? Det synes jeg da er en meget god ting. Topskattelettelsen er også god.
Rest In Peace - Blå Blok
#41 Du har måske ret. Måske skal vi skære gevaldigt ned på pladserne på de uddannelser, der producerer så mange arbejdsløse, i stedet for at være irriterede over akademikernes arbejdsløshed på bagkant ;P
Ja, det er for søren nødvendigt. Du skal ikke kunne læse 5-6 år (eller mere) på uni på offentlig forsørgelse, med gratis uddannelse, og så bagefter kunne hive a-kasse hjem i 2 år uden at arbejde.
Og for at være helt tydelig, så er jeg kæmpe tilhænger af gratis uddannelse af høj kvalitet, og også kæmpe tilhænger af en gavmild SU. Men de fleste jeg kender går ud og tjener en masse skattepenge hjem til statskassen som tak.
Synes bare 2 år var alt for lang tid. 1 år er endda i overkanten, men de fleste vil jo gerne ud og arbejde, så 1 år er fint hvis man har virkelig svært ved at finde noget.
#41: Argumentationen går på at højtuddannede akademikere skal "tvinges" over i praktiske fag, i stedet for at sove den af på dagpenge i to år efter de er uddannet.
Idéen er god nok, den er bare lidt grov.
#43: Lige under 3 procent som det er lige nu. Og alligevel kan jeg ikke finde et job som fleksjobber
Det mest skræmmende er da flertalsregeringer!??
Er dét fremtiden for DK?
Ikke engang #Køter kan ♥ske det, eller?
https://ibb.co/CzHZK9t
xD
Det der foto beviser bare denne her regerings eksistensgrundlag. Alle ekstremisterne, både på venstrefløjen og højrefløjen, hader solid, moderat, rimelig og fornuftig politik.
Den slags platugler, lige fra enhedslisten til nye borgerlige, må og skal holdes uden for indflydelse i dansk politik, hvis de ikke vil være med til at indføre rimelig, afbalanceret, fornuftig politik. Hvis man skal ty til hån ligesom billedet i #49, så kan man bare ikke være med, courtesy of Moderaterne og LLR.
Venstrefløjen er lige så sur over, at MF har givet topskattelettelser, som højrefløjen er over-.. Ja, whatever #49 er sur over i det billede det.
https://www.dr.dk/nyheder/politik/pres-paa-k-ledelsen-vokser-de-goer-det-svaerere-mig-vaere-konservativ
Kritikken hagler i disse dage ned over den konservative ledelse, og nu melder endnu en kritiker sig i koret.
Ifølge John Wagner, der i 1988 til 1992 var partiets generalsekretær, er de Konservative med formand Søren Pape Poulsen i spidsen slået ind på en helt forkert kurs i retning af gold opposition.
Derfor er Wagner dybt bekymret for de Konservative, som efter hans mening er ved at udvikle sig til et protestparti på fløjen frem for et midtsøgende indflydelsesparti.
- Der er noget, der tyder på, at man trækker mere til højre, bliver mere nationalkonservativ og nationalliberal, end at man bliver socialkonservativ og internationalt orienteret, siger han til DR's politiske podcast Slotsholmen.
Ifølge John Wagner var det blandt andet forkert, at De Konservative ikke gik med i regeringen henover midten. Det var også en fejl, at de Konservative, i modsætning til blandt andre SF og Liberal Alliance, ikke var med i den seneste finanslov. Og så er John Wagner dybt uenig i de Konservatives modstand mod et lovindgreb, der skal forhindre koranafbrændinger.
—————————————————-
Sidste gang vi havde en regering hen over midten, var 20 år siden, og den gang gik det i opløsning efter 1 år, Hvor denne regering står solidt fast.
Jeg vil gerne høre kritikkerne af den, kan i overhovedet pege på en seriøs modkandidat i blå blok til Mette Frederiksen, hvis der var valg i morgen?
Skulle det være Pernille Vermund?
Pape er dead man walking lige nu.
Det bedste bud er vel Vanopslagh.
Elleman er ikke et seriøst bud og i Venstre venter man vel kun på at få en stærkere kandidat. LA tænker jeg vel styrkes af at Venstre folk bevæger sig i den retning, grundet kaos i Venstre.
Pape er exit så må vi se hvem der kommer i stedetfor
Vanopslagh virker os som det eneste seriøse modkandidat, plus han har fat på de unge vælgere, selvom jeg er pisse uenig med ham :)
Nå, hvor mange dage vil i sige Pape har tilbage som formand for K?
Jeg gætter på tops 100 dage.
Mia Wagner går på sygeorlov
Av for søren. Venstre var ellers godt i gang med at lave justeringer, der skulle føre dem tilbage på sporet. Mia var et ambitiøst valg. Måske lidt af et sats.
Ærgerlig udvikling efter så kort tid. God bedring til Mia Wagner