110 – Ironien er at Tyrkiet gør det samme med det kurdiske mindretal som Israel gør mod palestinenserne.
Sorry men det er noget sludder. Du snakker om konflikterne i Tyrkiet i 80’erne.
** Det er trods alt 40 år siden.
Israel giver ikke sku statsborgerskab til det palæstinensiske mindretal,
Eller vil have dem som en del af deres samfund. De vil helst bare udslette dem.
De tyrkiske kurdere har allesammen tyrkisk statsborgerskab,
De har også et Parti HDP som får 10-14 % af stemmerne ved det tyrkiske valg. Desværre var det ikke nok Til at de sammen med oppostionen kunne vælte douche-bag’en Erdogan.
Hvis i lige giver PKK propagandaen en pause, der ER altså stor forskel mellem kurdere udenfor Tyrkiet og kurdere i Tyrkiet. Dem der bor i Tyrkiet, er ikke nær så nationalistiske som de PKK sympatiserende der bor udenfor. Ihvertfald ikke dem jeg har talt med.
Jeg synes du skulle Spørge de tyrkere der kommer fra
Tyrkiet, om de virkelig vil løsrive sig.
Jeg synes også det er imponerende at i kan kalde dem for friheds kæmpere.
To grupper der specifikt går efter at dræbe civile, mennesker og bruger gerne
* selvmords bombere til det formål.
Men den form for rationalisering (hvilket er stupidt efter min mening) så kan man vel også kalde ISIS terrorister for Frihedskæmpere.
Ser man tingene fra deres perspektiv :
* Abu Graib fængslet / drab tortur af muslimer
* Mohammed krisen og hån af deres profet og religion
* Guantanamo Bay fængsling og torur af uskyldige muslimer
Jammen så er det nemt nok.
Så er militante ISIS medlemmer jo også i den grad frihedskæmpere!
De kæmper for deres egen stat og imod Vestens åbenlyse undertrykkelse /tortur og demonisering af muslimer. #end sarcasm
Af hvad jeg ved har PKK tilbage i 80’erne måske været en frihedskamp, i dag er det mere en fragt organisation af kokain til Europa fra Afghanistan , og (irionisk nok) undertrykkelse af kurdere der bor uden for Tyrkiet til at betale støtte penge til deres terror organisation. Nå ja så springer de en tyrker i luften i ny og næ, og derfor kan emilsa godt lide dem :)
Jeg vil bare lige understrege :
ISIS , Hamas og PKK er allesammen terror organisationer i min verden.
Så snart man går efter civilemål og man bruger genre bomber eller selvmordsbombere til det formål, så er man terrorist.
Anders Breivik var netop terrorist eksempelvis og ikke “massemorder” som medierne elsker at kalde ham.
#121 - Hvad er man hvis man som stat går målrettet efter civile? Tyrkiet gør det, Israel gør det… Her senest, foruden Hospitaler… har de eksempelvis bombet journalisters hjem, bagere og supermarkeder.
Dertil kommer at alle med bare fem selvstændige brikker inde i hovedet at flytte rundt med, godt ved at den tæppebombning af civile hjem der er foregået knapnok har skrammet Hamas’ infrastruktur og kapacitet der er dybt nede i deres tunnel og bunkersystemer.
RE: Hvad er man hvis man som stat går målrettet efter civile? Tyrkiet gør det, Israel gør det...
Altså nu er der masser af videor og billeder af Israel, fra så sent som i går hvor de gør det du præcis siger.
Men det er godt nok gået forbi mit hovedet, hvis jeg har misset at se videoer og billeder hvor Tyrkiet målrettet
bomber kurdiske byer i Tyrkiet. Og jeg følger ellers godt med i BBC News og andre medier.
Men du er da mere en velkommen til at dele noget, som jeg tydeligvis har misset. Og jeg snakker her om i nyere tid og ikke for 40 år siden :)
[postquote quote=59952]
Israel går lige pt ikke målrettet efter civile, men de er ret ligeglade med dem når de bomber.
Ligesom de også har været ligeglade med civile når de har besat områder.
Ikke helt det samme, og så alligevel.
#124 - De går målrettet efter civilbefolkningen, det kan der ikke herske nogen tvivl om. De tester hvor meget de kan slippe afsted med før dem der holder hånden over dem siger stop.
#Jeg vil også sige, det kan godt være det tyrkiske militær ikke deler flyers ud inden de bomber, men ud fra hvad jeg ved så går de mål rettet efter PKK I bjergene, og ikke efter landsbyer med kurdisk/tyrkisk civil befolkning.
Og ja, Det er så sødt af det israelske hær at de deler flyers ud, men de bruger kraftedme fosfor granater, og som emilsa skriver, er fløjtende ligeglade med hvor hvor mange civile det går ud over.
#129 - Jeg forstår ikke at det kan komme bag på nogen at Israel altid opfører sig ekstremt uproportionelt og griber til kollektiv afstraffelse og terror af civil befolkningen. Det er sket så mange gange før, det sker hele tiden også i fredstid.
Jeg synes man i anledning af hvad der sker nu, skal se den her fra 2014 - husk undertekster
https://www.youtube.com/watch?v=8JNzI80sPgw
Så vidt jeg ved, defineres krigsforbrydelser ud fra hvad der er ens intention
Når Hamas, laver stillinger der beskyder Israel klods op af skoler, FN-bygninger osv, er det jo for at kunne hive det humanitære kort hvis de eller civile bliver ramt
Tror så samtidigt Israel ser rimelig stort på civile i nærheden, da de ellers ville handikappe sig selv for meget
Så collateral er der da helt sikkert
Ikke fordi jeg er specielt pro-Israel, men Ben Gurion havde fin quote en gang, der stadig holder syntes jeg "We will only have peace with Arab nations when they learn to love their children more than they hate us."
[postquote quote=59986]
Google siger nej til at jeg må se det!
"Så vidt jeg ved, defineres krigsforbrydelser ud fra hvad der er ens intention"
Interessant #133. Men er det ikke bare for det meste defineret af dem der vinder?
Cenk går fuldstændig amok i dette interview.
Og hatten af for Piers for ikke at afbryde manden og give ham tale tid
https://youtu.be/YRFKkmsDpuw?si=geCsgAso-5_ynIjP
#136 - Det er tæt på at jeg tror Piers Morgan er en pro-palæstina psyop, han inviterer flere og flere ind der totalt jorder ham
https://youtu.be/4idQbwsvtUo?si=jLINdQYasBFwVBlE
https://youtu.be/df9M8KbQZSA?si=-x5ULTcXtCscmwW4
#135 Nu har etikken udviklet sig en del siden 1948, i hvert fald i vesten.
Jeg er bestemt ikke fan af man vurderer historiske "fejl" ud fra moderne etik, det må være samtidens der gælder
Desuden syntes jeg #55 vid forklarer det meget fint, den virker faktuel, selvom det er en israeler der har lavet den
Ellers forklar hvad der er forkert :)
Men jo, hans argumenter om hvad der skete for 2-3000 år siden, virker ret irrelevant...
Jo, til dels, men der er nu en del stats og NGO´s der undersøger krigsforbrydelser i det omfang der er muligt
Her feks fra Ukraine-krigen https://en.wikipedia.org/wiki/War_crimes_in_the_Russian_invasion_of_Ukraine
Hvis bare halvdelen af sager om krigsforbrydelser i Ukraine-krigen er rigtige, er den også på et helt andet niveau end det vi ser både før og nu i Israel, men hvor er ramaskriget fra de samme som render og fordømmer Israel ?
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danmark-undlod-stemme-en-oejeblikkelig-humanitaer-vaabenhvile-mellem-israel-og-hamas
OK!
..er jeg den eneste, der har gemt et billede af Lars i Mujahideen klæder?
#138 OK...så længe I har styr på dét. Inshallah☮