#139 Konklusionen er nok, at misinformation og løgn virker, bare skalaen er stor nok.
Præsidentvalg USA, 2024
[postquote quote=70999]
Jeg er meget enig, men hvorfor filen er der ikke nogen som har grebet ind? Straf medierne hvis de fremføre bevisbare løgne og usandheder.
Forlang integritet af medierne - alle medierne (Også MSNBC og lign)
Har fundet er par interessante artikler på Berlingske her til morgen som går ind i hvordan demokraterne ikke repræsentere den klassiske hvide amerikaner fra middelklassen - og måske direkte arbejder imod denne ret store gruppe af vælgere. Det er der ikke specielt meget nyt i, men jeg fik en væsentligt dybere forståelse for problematikken - og kan måske for første gang se dilemmaet for republikanske amerikanere. Tænker mange ville ønske noget andet end Trump, men ser ikke alternativet som en egentlig mulighed.
Det næste store spørgsmålstegn er jo hvad Trump vil gøre med Gaza/Israel og Ukraine konflikterne. Vil han trække støtten til dem, vil han øge den. Hvad vil han gøre?
Han har jo været ude og sige han vil trække støtten til Ukraine, hvis han blev præsident, men samtidig har han sagt han vil være i stand til at stoppe krigen. Det bliver spændende
Det er historiskset altid middelklassen der hjælper fascismen til magten når økonomien er truet og angstpropagandaen får fodfæste, det er lige ud af drejebogen fra Tyskland og Italien. Desuden ser der en ikke ubetydelig minoriet i demokraterns rækker, der ikke kan få sig selv til at stemme på en der aktivt deltager i et folkedrab.
#144 - Israel kommer til at opføre sig endnu mere som en rabiesbefængt hund, og repressionen af palæstina solidaritet og modstand mod folkemord får et nøk opad på insitetsskalaen.
#143 Hvordan sætter man sig ind i det, Knekker? Hvilke uafhængige og objektive kildematerialer har du studeret, for at sætte dig ind i det?
Jeg tror nærmere problemet er, at vælgerne tror på Trump. Og gør man det, er landet lige ved at kollapse og det er altsammen Demokraternes skyld og det er sidste chance for at undgå tredje verdenskrig, at USA bliver en mexikansk provins blah blah.
Der har aldrig været en kandidat som Trump, så måske 8 år ikke er nok til at flytte folks forventninger til hvad en politiker er og ikke er. Den her playbook med løgn og misinformation virker nok ikke lige så godt om 10 år, når vælgerne har brændt fingrene nogle flere gange. Men den virkede denne gang.
Og nu ser det ud til at være officielt ... Pust!
Tillykke til Trump - kondolerer til den vestlige verden.
Er der nogen som helst chance for at Trump finder på noget der er fornuftigt,
som får gode konsekvenser for os i EU?
Eneste positive er at han ikke kan stille op igen. Men den marionetdukke kan sku nå at få lavet meget lort på 4 år. Jeg er lidt nervøs for konsekvenserne.
Ja det er sørgeligt . . .
Lort
[postquote quote=71014]
Ja at han kommer med en god pris på grønland inden de river sig væk, vi kan lige så godt sælge til højestbydende, usa/rusland/kina
[quote quote=71007]#143 Hvordan sætter man sig ind i det, Knekker? Hvilke uafhængige og objektive kildematerialer har du studeret, for at sætte dig ind i det?[/quote]Det er svært at finde objektiv kildemateriale. Det kræver en god portion mavefornemmelse, man skal selv se partiernes interviews osv, og samtidig følge med i hvad der sker i kulisserne når nyhedskanalernes bias og løgne bliver pointeret, hvilket er ret ofte, hvorfor befolkningens troværdighed mod legacy medierne, nu er undersøgt til at være værre end troværdigheden der er overfor de amerikanske politiker, hvilket viser hvor slemt det står til.
Begge partier er korrupte, men alt det manipulation og mærkelige forsøg på ændring af kærneværdier, så som at lade grænserne forblive åbne så landet hvert år bliver overrendt af millioner af illigale immigranter, demokraterne har generelt været woke og pro pubic blockers, og they/them woke cirkus'et, og så ellers gang på gang kvæling af deres mest populære kandidater, tror jeg har alt sammen været skyld i demokraternes tab.
[quote quote=71007]Jeg tror nærmere problemet er, at vælgerne tror på Trump. Og gør man det, er landet lige ved at kollapse og det er altsammen Demokraternes skyld[/quote]Landet har en kæmpe gæld der reelt set kan kollapse landet hvis der ikke snart tages hånd om problemet. Nu har Trump før været amerikas præsident, så det er ikke som om befolkningen ikke ved hvad de går ind til, mon ikke de tror business manden er bedre egnet til at finde en løsning på det problem end en nobody some Kamala der blot vil føre samme Biden politik.
Jeg tror også det viser det som #142 er inde på, altså hvor slemt det står til med deres politiske kandidater, at folk følte at de ikke havde noget alternativ end Trump, da folk er mere træt af demokraternes spin og løgne end Trumps, der stadig anses som værende en outsider, der kan dræne sumpen i Washington, i en eller anden grad. Det kan jeg forestille mig, er noget som befolkningen stadig håber på.
Selv noget så simpelt og logisk som at kræve voter ID, arbejder demokraterne imod, det er ret absurt.
Dette svar blev ændret 1 år siden af knekker.
#155 Men kære Knekker, du gentager jo bare de samme talking points du har hørt fra pro-Trump medier og influencere. Det er sådan set min pointe. Hvis man føler man passer bedre med dem holdningsmæssigt, så er det egentlig fint nok med mig. Man skal bare ikke tro, at det er der, man får den objektive sandhed.
Selv noget så simpelt og logisk som at kræve voter ID, arbejder demokraterne imod, det er ret absurt.Problemet er du ser det fra en dansk kontekst. I USA er det meget mere indviklet.
Arguments for and against voter identification laws Support "Voter ID laws can stop multiple types of fraud, such as impersonating another registered voter, preventing noncitizens from voting, and stopping out-of-state residents or someone registered in multiple jurisdictions. ... That’s one reason why voters across all demographics support voter ID laws in virtually every poll by almost 80%. This typically includes more than 60% of Democrats ... according to a poll conducted by the Honest Elections Project."[1] - Fred Lucas, The Heritage Foundation (2023) Opposition "Overly burdensome photo ID laws deprive many voters of their right to vote, reduce participation, and stand in direct opposition to our country’s trend of including more Americans in the democratic process. Many Americans do not have one of the forms ofgovernment-issued photo identification that state laws list as acceptable for voting. These voters are disproportionately low-income, racial and ethnic minorities, the elderly, and people with disabilities. Such voters more frequently cannot afford or cannot obtain the underlying documents that are a prerequisite to obtaining government-issued photo ID card."[2] - ACLU (2021)Eftersom problemet med snyd - som jeg generelt kan læse mig til, er væsentligt mindre end de retmæssige mennesker som får frataget deres rettigheder, så kan man sagtens argumentere for det ikke giver mening at have voter ID love. Jeg er helt enig i at på immigrationsområdet og specielt omkring grænsen har demokraterne sovet i timen, dog er det ret vildt at Trump ikke bliver straffet da de så endelig tager sig sammen og forslår en stram reform på området som har opbakning fra begge sider. Den dræber Trump så han kan angribe demokraterne på det område. Det er pinligt af det amerikanske folk.
Tjekkede optællingen lidt i 7 i morges og kunne se kampen om Pennsylvania var i fuld gang. Tjekkede igen fra arbejdet og kunne se der ikke skete den store indhentning fra Harris, så det så lidt skidt ud. Det blev bestemt ikke bedre senerehen. Havde håbet på pollsters undervurderede demokrakterne lidt som de gjorde i midtvejsvalget, samt kvinderne havde mødt op mere talstærkt. Især med nogle af de nye polls der kom ud lige før selve valget. Det skete dog ikke, og Trump vandt endda popular vote. Så man kan heller ikke give skylden til electoral college systemet denne gang.
Men mon ikke der nu bliver slået rekort i presidentielle golftimer over de næste par år. Nu har han bare at holde sig i live til hans tid er sluttet, så Vance ikke ender på posten.
#125 Jeg tror Biden havde klaret sig værre en Harris.
#145 Jeg tror ikke Trump er en Putin-dukke, som nogen påstår. Han er bare ikke så snu, hvilket gør det nemmere for Putin at manipulere ham.
#157 Stemmesnyd er stort set ikke-eksisterende, da der i forvejen er skrap kontrol. Voter ID handler i værste fald primært om at reducere valgdeltagelsen, da republikanerne har en forestilling om, at jo færre der stemmer, jo større chance har de for at vinde. I bedste fald er det en løsning, der leder efter et problem.