Præsidentvalg USA, 2024
Interessant CNN-artikel om hvorledes politiske organisationer i USA scammer godtroende borgere for enorme summer gennem automatiske donationer.
Så er det i dag at det går løs!
Håber godt nok det ikke går helt galt derover ... Har amerikansk familie som er oprigtigt bange for muligheden for borgerkrig i en eller anden grad uanset hvem der vinder.
#104 De rigtigt ekstreme grupper er forhåbentlig for små til at borgerkrig bliver aktuelt. Men de har da kæmpe problemer derovre, det er helt sikkert.
#100 Ja - USA er en utroligt mærkelig blanding af dels at have f.eks. super cutting-edge teknologi og samtidig være virkelig tilbagestående på andre områder.
[postquote quote=70940]
Jeg er egentlig ikke bange for de små grupper - men mere bange for hvad der kan ske når store grupper af "normale" mennesker kommer til at samles og så clasher med hinanden. Det er jo USA det her, så det vil ikke være brosten eller pinde de kaster efter hinanden ...
Måske specielt hvis Trump taber - hvad kan han finde på at sige, eller .. ikke sige?
Dog frygter jeg en Trump sejer endnu mere, men det er mere på den lidt længere bane.
#106 Når man går rundt og er så pisse nærvøs som du udviser lige nu, så er du let at manipulere med, det er tydeligt at høre at medierne har fået skovlen under dig. Der er enorm lille chance for at der opstår en borgerkrig iblandt den almindelig befolkning, og generelt det at bruge tid på at frygte ting som er udover din kontrol, er komplet spild af tid der kun resultere i stress som leder til dårlig velværd.
Sluk for nyhederne, lær at slappe af, det skal nok gå alt sammen, uanset hvem der bliver den næste præsident.
Dette svar blev ændret 1 år siden af knekker.
[postquote quote=70949]
Huh?
Tror du skal læse hvad jeg skriver en gang til. Jeg frygter ikke full skala borgerkrig - jeg har familie som frygter det i "en eller anden grad".
Personligt frygter jeg store folkmængder hvor folk kan begynde at skyde imod hinanden. Det vil jeg bestemt mene er en "reel" frygt og ikke taget ud af ingenting.
At jeg skulle være "let at manipulere" er ret vildt statement ... :-(
Bush vs Al Gore tog 36 dage efter valget, for at der kom en afgørelse..
Jeg tror vi ender ud i det samme her.
Taber Trumpeten, så vil han bare benægte benægte og benægte!
Det bliver en kedelig affære, og røvsygt at høre om, fordi den mands
er så stor en kujon og så ynkelig er klam er personlighed, at han er genetisk (næsten)
programmeret til at lyve og aldrig erkende tab. Det eksisterer ikke i hans muse hjerne..
At de fleste stupide amerikanere så vælgere at stemme på ham, og se mellem fingrene med
hans millard løgne (and counting), det er en helt anden debat :D hhahahaha
Okay vi ser lige bort fra alle de gramatiske fejl jeg lige lavede der hhhahahahaha.
Måske ikke borgerkrig men jeg er da spændt på hvad han opildner til denne gang og ser igennem fingrene med og hvor lang han vil gå denne gang, han er trængt langt op i en krog denne gang, ergo vil man gå længere vil jeg mene og han er gammel så ikke så meget at miste.
Der kan sagtens opstå ballade hvis Trump taber. Især på diverse valgsteder, hvor de ansatte længe har været udsat for dødstrusler og chikane fra hans følgere. For Danmark kan det måske have noget betydning for eksport af nogle varer, da de bliver meget dyre for amerikanerne, hvis Trump øger tolden på dem. Derudover tror jeg ikke det får den store betydning for os i Danmark, hvem af de to, som vinder.
Dette svar blev ændret 1 år siden af Deadlights.
Trump er nok også meget glad for, MSM begraver historien om Epstein-optagelserne fra 2017, der nu er dukket op. En af de få, der rapporterer om historien er The Daily Beast.
Ikke et dyt omkring det på Fox, CNN, Associated Press, New York Times etc.
Dette svar blev ændret 1 år siden af Deadlights.
Jeg tror vi kan komme til at se noget lignende som i 2020, hvor de tidlige stemmer der optælles primært er mandlige Trump-stemmer, fordi de har det med at stemme tidligt og ved personligt fremmøde, og disse typisk tælles først. Trump vil tage føringen og erklære, han har vundet. Så vil MAGA begynde at protestere på valgstederne og forlange, man stopper optællingen af stemmer. Men som de senere stemmer og brevstemmerne begynder at blive optalt, begraves republikanerne af Harris-stemmer gennem en kombination af vanlige demokratstemmer med en kæmpe bunke kvinde-stemmer oveni.
Og så begynder det igen.. For helvede hvor er jeg bare træt af den kæmpe klovn!
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-11-05-politiet-er-paa-vej-siger-trump-og-taler-om-massiv-valgsvindel
I det mindste kunne det tyde på, at han er ved at gardere sig mod et kommende nederlag.
Fingers crossed! Kom så for helvede da, USA!
#117 Jeg skulle lige til at skrive det samme.
Det er ikke første gang i dag han kommer med det vrøvl.
Der er ingen tvivl om, at han varmer op til, at så tvivl om resultatet hvis han taber.... Fordi hvis han vinder, så kan du være sikker på, at det var "the most secure and fair election ever. There has never been a more fair election"
Så er valget vist afgjort. Jeg fik ret i min stemme herinde.