#99 - Hvordan føles det at være holocaust revisionist?
Folkedrab
# 100 Det er vildt let, da jeg ikke ser israelernes forsvar som Holocaust, men en måde at ramme Hamas.
Men hvis du referer til 1948 så var Jerusalem afskåret og Jøderne måtte bane vej, for at komme dem til undsætning, at jøderne så tog lidt mere land end FNs forslag, det er vel hvad der sker, når man bliver presset 😄
100# Jeg kunne også spørge, hvordan er det at bygge op til et terrorangreb?
I 2025 er det åbenbart ikke længere givet, om folk er for eller imod at udsulte små børn til døde.
#104 ikke alt for godt, da de også er blevet klyngebombet mange gange før. Israel har talt om at sætte tropper ind her på det seneste, dette er bare alt for farligt ligenu.
#105 de får jo bevidst mange børn for at bruge dem som skjold. Hamas skulle efter sigende spise godt. De ender krigen når de har lyst.
@red82dk
Hvordan er bosættelserne lovlige?
Du siger samtidig det ikke er folkedrab, men at Israel kan udrydde P hvis de ville. Men, det er vel Folkedrab, hvis de bare dræber på må og få og siger "ahmen, det er en Hamas mand" uden at kunne bevise det, right?
#107 Det at palæstinenserne får betaling for at israelerne bosætter sig der, er for mig en ny vinkel, jeg aldrig har hørt fra nyhederne. De får det til at lyde at de bare smutter ind som ulovlige migranter. Om det så er lovligt ved jeg ikke, da jeg ikke kender juraen dernede. Men Israel har ihvertfald penge med i hånden.
Deres mål er ikke at få ram på så mange civile som muligt, derfor kalder jeg det ikke et folkedrab. Deres mål er at få ram på Hamas. Endda at få dem væltet og indsætte en ny "regering" derinde.
De vil nok også snart have tropper derind, når det vurderes sikkert. Så er der færre civile tab
[quote quote=77392]De får det til at lyde at de bare smutter ind som ulovlige migranter. Om det så er lovligt ved jeg ikke, da jeg ikke kender juraen dernede.[/quote]
Hvis du ikke ved om det er lovligt eller ulovligt, hvordan kan du så udtale dig om det?
Og ja, selvfølgelig betaler Israel deres egne borgere for at bosætte sig på palæstina's område, som de har gjort i mange år, både i Palæstina og på Vestbredden. Har du overhovedet fulgt med i hvor meget land Israel har taget fra Palæstina gennem tiden?
111# Israel betaler sikkert deres egne borgere, men de betaler også palæ for at bosætte sig
[postquote quote=77402]
To ting. Har du en kilde på det?
Og hvor bosætter Palæstinenserne sig henne?
Verdens største akademiske sammenslutning af folkedrabsforskere har fastslår i en resolution: at de juridiske kriterier er opfyldt for at konstatere, at Israel begår folkedrab i Gaza. 86 procent af de stemmeberettigede medlemmer i International Association of Genocide Scholars har stemt for.
https://www.reuters.com/world/middle-east/israel-is-committing-genocide-gaza-scholars-association-says-2025-09-01/
[postquote quote=77655]
Godt du lige skriver det - så ringer jeg straks til Benjamin og beder ham ophøre omgående! med henvisning til resolutionen, selvfølgelig.
Den hollandske avis Volkskrant har i dag offentliggjort en stor undersøgelse baseret på vidnesbyrd fra 15 internationale læger, der har arbejdet på hospitaler i Gaza. De beskriver, at de under deres ophold har set til sammen 114 børn under 15 år med målretteee skudsår i hoved eller brystkasse. De fleste af børnene døde på stedet af deres skudsår. Flere læger fortæller, at skuddene så ud til at være affyret af skarpskytter, droner e.l. Nogle af lægerne smuglede billeder, røntgenfotografier og andre noter ud af Gaza.
Som Volkskrant fremhæver, er udenlandske journalister fortsat udelukket fra Gaza. De her læger er derfor blandt de sidste og eneste internationale øjenvidner.
Hvis historien virker bekendt, er det fordi The New York Times i oktober 2024 bragte en lignende artikel, hvor 65 læger, sygeplejersker og paramedicinere beskrev det samme mønster med børn under 12 skudt i hoved eller bryst. Volkskrants fund føjer sig direkte til de vidnesbyrd og udvider således dokumentationen.
At to uafhængige journalistiske undersøgelser, med forskellige kilder, når til sammenfaldende konklusioner, er anklagerne svære at afvise eller afskrive som isolerede uheld.
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2025/gunshot-palestine-children-israel-war~v1819649/
#116 Kommer der til at ske noget snart for at få sat en stopper på alt det her? En udvikling - tænker du snuser lidt rundt i hjørnerne.
Please sig ja. Jeg er ved at blive godt og grundig deprimeret. Eller frustreret - når jeg læser indlæg fra typer herboende Trumpister.
Dette svar blev ændret 10 måneder siden af Slettet bruger.
#117 - Uanset hvad der sker, så er det for lidt for sent… Jeg sidder lige og læser en analyse der når frem til 680k døde i Gaza
[blockquote] When deaths resulting from imposed deprivation (indirect deaths) are factored into mortality data, the total figures will be higher than those from only violent deaths (direct deaths). Eminent epidemiologist Professor Devi Sridhar (chair of Global Health, University of Edinburgh) reported in an article in The Guardian a ‘conservative estimate of four indirect deaths per one direct death’. Assuming that deaths from deprivation were four times the violent deaths, then the 136,000 violent deaths after 15.5 months of killing (25 April 2025) would imply 544,000 Gaza deaths from imposed deprivation, and that the total Gazan death toll would accordingly be 136,000 violent deaths plus 544,000 from imposed deprivation, leading to a staggering total of 680,000 deaths by 25 April 2025. Most of these victims, as indicated in earlier counts by the Ministry of Health are women and children. [/blockquote]
https://arena.org.au/politics-of-counting-gazas-dead/
#117 - Uanset hvad der sker, så er det for lidt for sent… Jeg sidder lige og læser en analyse der når frem til 680k døde i Gaza
[blockquote] When deaths resulting from imposed deprivation (indirect deaths) are factored into mortality data, the total figures will be higher than those from only violent deaths (direct deaths). Eminent epidemiologist Professor Devi Sridhar (chair of Global Health, University of Edinburgh) reported in an article in The Guardian a ‘conservative estimate of four indirect deaths per one direct death’. Assuming that deaths from deprivation were four times the violent deaths, then the 136,000 violent deaths after 15.5 months of killing (25 April 2025) would imply 544,000 Gaza deaths from imposed deprivation, and that the total Gazan death toll would accordingly be 136,000 violent deaths plus 544,000 from imposed deprivation, leading to a staggering total of 680,000 deaths by 25 April 2025. Most of these victims, as indicated in earlier counts by the Ministry of Health are women and children. [/blockquote]
https://arena.org.au/politics-of-counting-gazas-dead/
Dette svar blev ændret 10 måneder siden af Emilsa.