#199 Pas nu på. Højt at flyve, dybt at falde :-)
Minksagen
#197 har en god point. og er faktisk korrekt endnu. Udover dette så har de fleste har været tilfreds med håndtering af Covid19. Møllen havde blæst på samme måde hvis det havde været en anden politiker. Udover dette så er der ikke rigtig nogle der kan være dommer her. Det er alt sammen spil, og hvilket parti gør hvad de kan få at komme ud som vinder. Lige meget om det er rigtigt eller max spin. Personligt jeg er lige glad, for min opfattelse af systemet er at alle er magtliderlig og sætter dem selv først, selv om jeg synes der er mange partier der er stolte af det på den blå side. Er dog lige meget i sidste ende, når de fleste ender der alligeverl.
Dette svar blev ændret 4 år siden af NightBreaker.
#202 - De håndterede det sådan set fint nok, og jeg er overbevist om at hvis venstre og resten af kaoterne over til højre for socialdemokratiet havde været ved roret, så havde danmark kaget rundt som england eller usa og alting havde været mange gange mere ubærligt.
Men Mette Fredriksen har nogle menneskelige anti-kvaliteter der kommer til udtryk i hendes adfærd. Hun er enormt magtfuldkommen og hun er ude af stand til at indrømme egne fejl, samtidig med hun ingen problemer har med at sparke ned af. Derfor har jeg altid hadet hende, fra første gang jeg hørte hende sige et eller andet dybt usympatisk om syge langtidsledige. Anyways, det kan godt være man bryder loven fordi man finder det nødvendigt - og det kan sikkert sagtens retfærdiggøres også i politik. Men man har brudt loven og det mindste man kan gøre er at eje det faktum med oprejst pande. "Ja jeg gjorde hvad jeg fandt nødvendigt og jeg tager hellere end gerne straffen hvis det er ulovligt" burde være mantraet. Det er ikke Mette Fredriksens adfærd, hun smider hellere alle andre ind under bussen end at tage personligt ansvar - for hun er ude af stand til at indrømme egne fejl
Udover at jeg altid har fundet hende afskyelig, så finder jeg hendes opførsel æresløs og ikke en leder værdig.
Dette svar blev ændret 4 år siden af Emilsa.
#203 Spot on.
Det er nemlig ikke hendes fejl der er det værste. Det er hendes ulidelige arrogance og magtfuldkommenhed.
Hun er dybt usympatisk.
Fra pålidelig kilder har jeg, at det ikke er noget nyt. Sådan har hun altid været også i sine unge år.
Rent politisk er jeg meget mere uenig med andre politikkere, men deres person væmmes jeg dog ikke af.
Dette svar blev ændret 4 år siden af Cancerman.
Det er som, jeg er lidt inden på. Det er systemet der er noget i vejen med. Der er ingen konsekvenser i systemet mere.
Socialdemokratiet: “Sammen kan vi skabe endnu mere korruption og råddenskab”
https://www.berlingske.dk/samfund/det-gaar-altsaa-ikke-barbara-bertelsen-er-formelt-involveret-i
[postquote quote=43690]
Det er ikke blevet værre, tværtimod. Det er blevet langt mere gennemskueligt med diverse vagthunde og foranstaltninger, derfor fremstår det slemt.
Politikkerne har alle dage truffet vilde beslutninger, som har haft langt større konsekvenser for danskerne.
Atomvåben på Grønland, Nordsøolien, salget af Dong og vaccinefabrikken...
Sæt tingene i perspektiv, mine herrer. Ingen kan lide Mette Frederiksen, det påstår ingen. Men I skal ikke påstå, at alternativerne er bedre.
#208 Havde du regnet med andet?
Mette vil naturligvis ikke straffe sin bedste venninde - hvem skal hun så lege strapon lege med?
Det er en joke og det skræmmende er, at folk er for dumme til at se hvad der forgår.
#209 Hverken S eller alternativet skal have lov til at slippe afsted med den slags kammerateri
#209 Jeg er ikke helt enige der. Det er blevet værre. Mange er blevet mere ligeglad med hvad de laver. Vi oplever det selv hjemme ved os med vores børn. Hjælpen som vi burde få og er berettiget til får vi ikke. Og det er blevet værre, på bare de 3 år det har stået på.
Det gør en ret kold over for de folk der arbejder i kommunen (desværre). Da de virker til at være total ligeglad med en, så bliver man det selv kold over for dem. Og grunden til det er at der ikke er konsekvenser for dem. Det kan godt være de store sager bliver kigget lidt mere på, men ALT under er blevet, det meget værre.
De fleste folk oplever det bare ikke for de er ikke i kontakt med systemet.
[postquote quote=44247]
Jeg er enig i, at siden 00'erne med Anders Fogh, minimalstat og NPM så er det et andet menneskesyn, man møder i systemet.
Men det kræver et større opgør med store investeringer og villighed til at betale mere i skat. Skattestoppet er det værste, som er sket for velfærden.
#212 skattestoppet har ikke gjort noget godt. Generelt de besparelser der er gjort igen og igen i det samfund, har gjort alt værre. Om det, så er uddannelse, sundhedsvæsenet osv. Det hele falder på økonomi.
Dette svar blev ændret 4 år siden af NightBreaker.
..lidt som at sætte ræven til at vogte høns...
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-07-16-barbara-bertelsen-med-til-at-finde-chef-for-styrelse-med-minksager
[quote quote=44248]Men det kræver et større opgør med store investeringer og villighed til at betale mere i skat. Skattestoppet er det værste, som er sket for velfærden.[/quote]
Hvis jeg var kaffedrikker, så havde jeg sgu nok spyttet den ud over tastaturet, da jeg læste det der.:D
Kan vi evt. prøve at skrue en smule ned for bureaukratiet, inden vi kaster flere penge ned i et sort hul? Vi bør kunne få bedre velfærd for alle de penge, der allerede bruges på det.
#212 NPM kom til under Nyrup, og det er en katastrofe… Hvem fanden fik den ide at detailstyre medarbejdere gennem at værdisætte alle aktiviteter og så hyre en kæmpe managerklasse ind for at holde styr på om hypotetiske “smæk for skillingen” ville have givet en teoretsk profit såfremt det var aktivitet på et marked… Det kan kun koste slanter… Jeg mener, det var præcis den taktik der gav soviet unionen slagside. Man kunne have taget ved lære af historien før man kastede sig ud i den øvelse.
Passér gaden! Intet at komme efter her...
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-02-10-rigspolitichef-thorkild-fogde-genindtraeder
Nuvel, I det mindste lærte vi/pøblen at sige "ikke Lovhjemmel" - lyder også langt bedre end "ulovligt" i almen hverdagstale :-D