Minksagen

28/10/2021 kl. 07:14 #21
#18 Det er totalt underordnet om det var det rigtige eller ej at aflive de mink, så det gider jeg slet ikke gå ind i. Det er katastrofalt at regeringen opfører sig på den måde. Det bliver ikke bedre af, at de SMSer er væk for evigt. Jeg har utroligt svært ved ikke at kalde vores statsminister for ord der ikke engang er en afdanket havneluder værdig - det er simpelthen så grotæsk, at hun slipper afsted med det her. Jeg håber i den grad hun kommer til at brænde i helvede for den måde hun behandler demokratiet på. (Altså ikke bogstaveligt talt, men hun skal edermanme føle konsekvensen)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2021 kl. 09:15 #22
#19 - Når det kommer til sager ift ministres embedsførelse, så gælder loven vel netop kun i det omfang, at der er flertal for en rigsretssag. Der er ikke engang pligt til at tale sandt foran Mink-kommissionen, så der er nok et stykke til en rigsretssag.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2021 kl. 09:29 #23
[postquote quote=27956] De ord, som ikke er en havneluder værdig, dem kan du passende bruge i flæng om de siddende ministre, nutid som datid. Både Irak-kommisionen og barnebrudskommisionen døjer/døjede med slettede SMS'er/mails. At din harme kun rammer den siddende minister, det må stå for din egen regning. Det er et demokratisk problem, det indrømmede jeg faktisk. Desværre blander mange æbler og pærer sammen, og derfor måtte jeg lige nuancere coronahåndteringen. Desuden; hvad har havneludere nu gjort dig?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2021 kl. 09:39 #24
#22 Der er ikke mange politikkere der kan se sig fri for diverse anklager - det er vi 100% enige i. Men MFs omgang med sandheden, hendes politisering af embedsværket, hendes tydelige ønske om, at kontrollere alt - og bla derfor aldrig stiller op til interview men kører alt over SoMe osv. osv. gør, at hun står først i køen til en røvfuld. Jeg siger ikke andre politikkere er perfekt, men hun har taget alle dårligdommene og gjort det endnu værre - og nu skal hammeren edermanme falde, så vi kan få lidt respekt tilbage for demokratiet. Havneludere har ikke gjort mig noget og jeg beklager naturligvis at jeg sammenlignede noget så modbydeligt som MF med dem ;-)

Dette svar blev ændret 4 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2021 kl. 09:59 #25
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-om-slettede-smser-jeg-blev-raadgivet-af-statsministeriet Rådgivningen blev iøvrigt givet via SMS, så det kan desværre heller ikke dokumenteres af.. uhm.. sikkerhedsmæssige grunde ???
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2021 kl. 10:09 #26
#24 Det er en dårlig joke. Hvis folk får fat i den telefon, så har de adgang til meget andet mere saftigt end sms'er. Sikkerheden ligger ikke i, at hun sletter sin data, men at telefonen er behørigt låst og kan remote wipes i det sekund den er væk - alt andet er latterlige søforklaringer. Og hvad fanden kan vi bruge "jeg blev rådgivet af statsministeriet" til? Det er jo helt tydeligt, at STM ikke længere er et neutralt embedsværk men socialdemokratiets forlængede arm. Det er virkelig, virkelig skidt at det er nået dertil hvor man ikke længere stoler på hvad ministerierne siger, fordi de formentlig er blevet så politiske, så de siger hvad der passer ind i fortællingen/får besked på af ministrene.

Dette svar blev ændret 4 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2021 kl. 10:47 #27
#21 Det er muligt, men det hjælper ikke just på politikerleden, når de folkevalgte pisser på loven. Og slet ikke, når det sker uden nogen konsekvenser.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
28/10/2021 kl. 20:19 #28
https://www.dr.dk/drtv/episode/debatten_-de-slettede-smser_281024 Cringe..
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2021 kl. 20:48 #29
Så bliver der sgu snart uddelt så mange næser at ingen dansk politiker nogensinde kommer til at bryde reglerne igen!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2021 kl. 21:07 #30
Jeg har stemt rødt hele midt liv, ved sku ikke hvad jeg skal fremover. Kan virkelig ikke forstå at man slå en autoslet funktion til (har jeg aldrig hørt om findes xD), og slet ikke dokumentere noget så vigtigt. Hele denne makværk, og brud på vores grundlov, er helt ude i skoven. IMO Mette og hele hendes regering burde væltes, inde fra, og der skal stilles nye folk op. De hører slet ikke til et sted hvor de har magt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2021 kl. 21:12 #31
#27 Man ved ikke om man skal grine eller græde. #28 Næser er sgutte nok #29 Dejligt at se der også er røde vælgere, der kan se at den er helt gal. :-)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2021 kl. 06:48 #32
Politikere og politisk hykleri i en nøddeskal https://www.bt.dk/politik/lars-loekke-om-slettede-smser-i-statsministeriet-har-aldrig-hoert-om-det?fbclid=IwAR2b0y38XOPdWeX6oFsd5skJ98UiEELkyat0URrOCm9yNpb1oSfpdjcoAAE
Kommissionen undrede sig dog over, at der på Løkkes gamle tjenestetelefon var et mystisk hul i sms-udvekslingerne mellem Løkke og Pind på næsten et år.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
29/10/2021 kl. 10:04 #33
Ved sidste valg kunne jeg langt om længe få mig selv til at stemme blankt hvilket jeg har haft lyst til længe og har været rigtig godt tilfreds med. Desværre med den udvikling der har været er jeg nok desværre nødt til at gå tilbage til noget borgerligt, (dog ikke noget nyt af slagsen ?) #22 Venstre støttede I det mindste op om en rigsretssag mod Inger Støjberg. Det håber jeg fandme også Socialdemokratiet gør hvis (forhåbentlig når) det kommer dertil.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2021 kl. 10:04 #34
#31 Hvorfor fanden har han ikke husket at føre sine SMS'er med over i øvrigt? :D On-topic: Generelt tænker jeg den eneste sikkerhedsmæssige tiltag der skal tages i forhold til "SMS" er en komplet deaktivering heraf. For det første vil jeg se det som lidt problematisk hvis man har adgang til data fra da man var statsminister (underordnet at man måske kunne huske det) For det andet er netværket ikke sikkert så det skal slet ikke sendes over luften, eller igennem usikre 3. parter. Så skulle man da hellere have en chat app til embedsmænd "end to end" kryptering (det bliver selvfølgelig ikke ægte E2E) som automatisk journaliserer beskederne. Hele infrastrukturen er jo nærmest serveret på et sølvfad fra NemID/MitID

Dette svar blev ændret 4 år siden af Fisker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2021 kl. 10:20 #35
#33 Yup, jeg er enig - De må til at bruge Teams i stedet.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2021 kl. 10:29 #36
#34 Skype for Business :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2021 kl. 11:57 #37
#31 Der er vel ingen, der er overraskede over, at både rød og blå stue er fyldt med røvhuller.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
29/10/2021 kl. 12:10 #38
#33 - Skal afsenderen af en sms så hver gang spørges hvilken sag, som pågældende vil journalisere beskeden på? Det er ikke alting, som der er pligt til at journalisere, så jeg kan ret hurtigt forestille mig, at de fleste sager bliver et pænt stort og uoverskueligt rod. Arkiverer alting, måske, men ikke journalisere. #35 - Der er trods alt skiftet til Teams :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2021 kl. 12:23 #39
#33 DET du'r ikke! SMS er Babaeras 'pisk'(main tool), når tropper skal rives rundt i små cirkler :-D Men god ide er det da.

Dette svar blev ændret 4 år siden af StultusX2.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
29/10/2021 kl. 13:16 #40
På tide med et modangreb ;-) https://www.dr.dk/nyheder/seneste/opsigtsvaekkende-brev-fra-bisiddere-i-minkkommissionen#main Er Operation Protect the Queen endelig sat i værk? Bliver interessant at følge...

Dette svar blev ændret 4 år siden af StultusX2.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.