Måske ser jeg spøgelser...
Men er jeg den eneste der oplever rushers.dk som en anelse mere træg end i starten?
Og hvis det drejer sig om hosting fordi der kommer mere data og trafik, så er det måske ved at være på tiden at genoptage den snak om brugerbetaling? Eller donationer?
Performance på rushers
Jeg har ikke lagt mærke til noget.
Okay, bare for at få en mere saglig debat om det, så ligger jeg altså ret konsekvent på over 1000ms i svartider. Og ofte også over 2000ms.
Nu antog jeg at det var sådan for alle, så det er måske det første, der er værd at finde ud af :) Og det næste er selvfølgelig om det er vigtigt?
I den sammenhæng kan jeg sige, at det er noget jeg bestemt lægger mærke til. Men det irriterer mig ikke (kun meget lidt :o... - en del :D )
Jeg har heller ikke bemærket noget.
Jeg kan nu godt mærke en forskel på load tiderne.
Men, jeg mente også der var et problem på det hedengangne DR ved oprettelse af indlæg, så jeg er nok bare skør og gammel
[postquote quote=11950]
Jeg oplever hverken nogen mærkbar ændring på pc eller iPhone.
Jeg synes ikke svar tider eller opslag er ændret siden dag 1 :) Måske er der nogen som ser spørgelser, eller så forbindelsen bare gal i deres ende og ikke på siten.
På PC har jeg en konsekvent en "TTFB" (Time to First Byte) på oftest 1.5-2 sekunder (Rammer få gange 3-4 sekunder), men resourcer(css filer o.l.) i sig selv har ret lav TTFB, ca. 50ms. så måske en flaskehals i noget DB adgang eller måske bare generelt sløvt at køre PHP og Wordpress på IIS.
Edit: For folk som vil følge med, så kan i finde tallene via Dev Tools (Chrome, Edge) ved at trykke F12, skifte til "Network"-fanen og trykke F5, den første linje er jeres TTFB for selve requestet.
Dette svar blev ændret 5 år siden af Fisker.
Et helt grundlæggende problem er, at det er tæt på umuligt, at slå noget som helst caching til, da alt data på siden er levende data (forummet)
Hvis det bare var en flok nyhedsartikler, der ikke ændrede sig så ville det nemt kunne caches - det kan forummet ikke.
Nuvel, vi kan da sikkert godt lave et eller andet hejs, men der er heller ikke nogen der gider og sidde med 5,10,15 minutters gammel data på forsiden.
Her kan i se utilization for hhv database og web server de sidste 24 timer:
https://imgur.com/a/PA3OGOI
altså der går altid lige et par sekunder, fra jeg trykker enter, efter at have skrevet "rushers.dk", til den rent faktisk kommer ind på siden - i modsætningen til mange andre sider som indlæses ufatteligt hurtigt
Dertil er der yderligere 2 sekunder hver gang jeg trykker på fx. en tråd.
det er selvfølgelig ikke længe.
men de fleste andre sider jeg besøger er nærmest instant.
jeg er utålmodig!
#18 Jeg må nok skuffe dig med, at det nok ikke bliver anderledes lige nu :-)
Det kunne sikkert godt køre hurtigere, men WordPress og specielt bbPress er ikke det hurtigste dyr i skoven.
Kigger gerne lidt på det, men har temmelig travlt i øjeblikket, så det bliver når jeg har lidt tid en gang i mellem. :-)