Daaayum. Første møde med Hades! Jeg fik ham ned på under 20% i liv. I hvert fald i første fase. Jeg gætter på, at der er flere.:)
Nå, på den igen!
Månedens spil: Hades
Bwahaha. I andet forsøg nakkede jeg ham med 1(!) hp tilbage! Altså fase 1... Jeg døde med det samme lige bagefter.:D
#81 Næh, det kommer jo meget an på spillet. Jeg regner da med at skulle prygle Hades på et tidspunkt. Også selvom jeg ikke når det i denne måned.:) I øvrigt er der vist pænt meget indhold i spillet, efter man har banket Hades.
Nu har jeg også endelig fået taget mig sammen til at få fingre i den der Scrying Pool. Jeg er pt. på 17 escape attempts og 3723 foes slain. Det er da også en slags hack'n'slash.:)
Jeg er på 40. forsøg og afsluttede historien omkring 35. forsøg, så nu er det bare grind for at få alting låst op. Det bliver lidt lettere efterhånden som man lærer hvad der fungerer og hvad der ikke gør. Jeg er begyndt at skrue op for sværhedsgraden og det gør tingene lidt mere interessante. Men der er ikke længere den store følelse af fornyelse udover når man lige får låst op for et nyt aspect af ét af våbnene.
#84 Jeg forventer også, at der går mange forsøg endnu, før jeg rent faktisk tæver Hades. I forhold til, hvad der fungerer, så prøver jeg selvfølgelig altid at gøre Zagreus så badass som muligt, men når der er et Fated Choice tilgængelig, så trumfer det. Også selvom det ikke er det bedste valg på det tidspunkt. Jeg vil jo også gerne opfylde nogle profetier.:)
Der er dog én profeti, jeg med sikkerhed ikke får opfyldt. Den med alle Duo Boons. Jesus, det må tage lang tid at få den.
Jeg har lige smadret Theseus og Asterius pænt nemt. Jeg er egentlig igang med at gå efter at klare nogle profetier og andre opgraderinger, så jeg kan buffe op til at smadre Hades om 5-10-15 runs.
Men mit byg med buen på dette run er vildt. Jeg tænker godt, at jeg i hvert fald kan nå til fase to hos Hades.:) "Desværre" skal der hentes barn nu, og jeg skal nok spille det nye Mario Party i aften, så jeg ved sgu ikke lige, hvornår jeg kommer videre med det her run. Måske først i morgen eller søndag.
Jeg har klaret Hades tre gange nu. Hvor mange gange skal der til før man gør historien "færdig"?
Jeg kunne godt tænke mig lige at gøre den del færdig i hvertfald, men jeg kommer næppe til at grinde for at få låst alle tingene op. Mest fordi der jeg synes der er kæmpe forskel på hvor gode nogle af våbene er.
Jeg lå mest på et 7/10 for det meste af måneden, men jeg lander nok på 8/10 her til sidst, da nogle builds bliver rigtig sjove at spille igennem, hvis man får de rigtige boons.
Måske det bedste roguelike jeg har spillet, men det er heller ikke en genre der tiltaler mig normalt. :)
Jeg mener, at det er omkring 10 gange. Hvis du også vil have Epilogen med, så er det nogle flere gange, da du skal samle og dele en del Nectar/Ambrosia ud.
For mig er Hades en 9/10, og meget tæt på en ren 10/10. Der er en smule for meget grind til sidst (jeg mangler stadig profetien med alle Duo boons), men jeg har været fuldt underholdt i alle mine runs.
Så fik jeg færdiggjort mit run fra i fredags, og 24. gang blev lykkens gang. Hades er "gennemført".:D Ganske passende, at det sker på månedens sidste dag. Med det sagt, så er jeg bestemt ikke færdig med Hades. Fedt spil! Og jeg kan klart anbefale at give den gas med noget Festive Fog. Den kan blive ret ond.:)

[postquote quote=28262]
Lækkert du fik farmand ned:) hvordan ramte du sidste fase? Noget HP/defiance tilbage?
Er selv på 62 runs pt. Og 78% i trofæ fremgang, vil rigtig gerne køre 100% men de sidste trofæer kræver en del flere runs er jeg bange for og er ved at være lidt udbrændt i Hades:)
#95 Jeg havde ikke fuld HP, da kampen startede. Jeg var nok ca. 100 under, så på omkring 220. Og jeg kørte med Stubborn Defiance, så det var kun én gange 30%. Den var vist ikke brugt endnu, da jeg kom til fase 2. Derudover brugte jeg den keepsake, der gør, at man ikke tager skade de første 4 gange (2 stjerner), man bliver ramt i en bosskamp. Måske alt i alt ikke det bedste setup i forhold til HP, men det gik da.:) Efterfølgende har jeg fået maxet Death Defiance, så nu prøver jeg at bruge den i stedet for Stubborn.
Oops, I did it again! Denne gang med knuckles og generelt et væsentligt svagere build. Det var heller ikke "meningen", at jeg skulle komme så langt. Oh well, two in a row.:) Jeg startede vel kampen med lidt over 50% HP og to Death Defiance. Og jeg havde 5 HP tilbage til sidst, så det passede jo lige.:D