HO-LEEEEEE-SHIIIIIIIIT!!!
Afsnit 05 er det bedste indtil videre!!
Den bliver sku svær at toppe!
Shit det var fedt.
Alien Earth (med Spoilers)
Bedre end de sidste to, men altså... helt ærligt, hvor mange fejl kan de lave med opbevaringen af ekstremt farlige væsener? Hov, fik ikke lige sat låget på beholderen. Hov, fik ikke sat containeren helt på plads. Glemte lige at tjekke de grønne lys på monitoren. Det er en lidt plat måde at drive plottet frem på.
Men i det mindste var der ikke nogen børn der lallede rundt.
#21 jeg tror ingen af dem, på nær Morrow og kaptajnen, er klar over hvor farlige de aliens rent faktisk er.
De ved absolut intet om dem, og tror måske, de bare er harmløse små dyr.
Hun taler jo også med øjet som om det bare var en hund eller kat 😆
Deres uvidenhed omkring truslen, kan måske forklare hendes halv hjertet arbejde.
Men ja, de skal jo bryde ud de aliens på en eller anden måde 😅
[postquote quote=77647]
Genså dem lige her for 2 uger siden og synes faktisk de var ganske udemærket. ikke på niveaus med de gamle alien men fedt, hvis man ser det lidt mere med "lore" brillerne. for mig erde begge 7/10
[postquote quote=77721]
Jep rigtig fedt afsnit og synes opbygningen giver gode vibes tilbage til den første alien.
Har vi ikke kun set de 3 væsner indtil videre... de der insekter der kommer i vandet og spreder sig som flåter i kroppen, det klamme inteligente øje og så Xenomorph. men de siger de transportere 5 lisvformer i traileren.
test
[postquote quote=77724]
Er det ikke sådan her , de 5 lifeforms
1) Facehugger
2) Alien
3) Bugs
4) Eye alien
5) Plant alien
Det fede ved den her serie er jo,,, den åbner jo også muligheden op for,
(måske i kommende sæsoner), den vil kunne vise hvor de
4 forskellige (da facehugger/alien er fra den samme kilde),
racer, hvilke planater de stammer fra. Og hvordan Weyland har fået fat i dem.
[blockquote] jeg tror ingen af dem, på nær Morrow og kaptajnen, er klar over hvor farlige de aliens rent faktisk er.
De ved absolut intet om dem, og tror måske, de bare er harmløse små dyr.
Hun taler jo også med øjet som om det bare var en hund eller kat 😆[/blockquote]
Du er med på, at det her sker [i]efter[/i] to besætningsmedlemmer er blevet angrebet af facehuggers? Den ene er i koma, den anden - kaptajnen - er død, fordi de prøver at skære facehuggeren af og som konsekvens lærer, at dens blod er syre.
[postquote quote=77730]
Det er rigtig,, men facehuggeren er jo sindsyg klam at se på,
hvor de andre aliens ser mere "harmløse" ud..
Men tja. jeg kan godt se din pointe.
Det blev absolut bedre i E5 - men ja, det er sgu lidt for nemt de kryb slipper ud.
Det måtte de godt ha været lidt mere kreative end bare "glemte at sætte låget på" og "fik ikke lige trykket på knappen" 🙂
Men i det mindste ingen irriterende unger 😁
Noget af dialogen i den serie her... I can't even. "Vi er på en ø midt ude i ingenting. Ingen vej til eller fra."
De er lige fløjet både til og fra. Og deres modstander - Yutani - har vel i praksis nærmest ubegrænsede ressourcer.
Og endnu en tåbelig situation med sikkerheden omkring væsenerne... jeebus christ.
Jeg ser KUN det her færdigt, fordi det er Alien (og af stædighed, haha).
Synes det var et fint afsnit. Desværre fik de rushed scenen med forskeren der skulle hjælpe den døde synch ud. de skulle heller ebare have lukket døren i for ham efter han havde befriet alien i rummet. Det var for dumt. resten var fint. kan godt lide den cooperation del der er med
Gud fader hvor er det tåbeligt.
Morrow ved, at Boy var skyld i, at Maginot styrtende ned... Hvorfor bruger de ikke det I "forhandlingerne"?
Boy er ulidelig: Alt for overspillet og direkte plat.
Børnene er som sædvanligt ulidelige og igen et ultra tyndt plot ift hvordan specimens slipper ud.
Ingen vagter ved de farlige aliens? Ingen Der holder øje med overvågningen?
Det er sgu for latterligt.
De har vitterligt lige ævlet om hvordan, at der er skruet op for sikkerheden på øen, så ingen stjæler dem.... Men de holder åbenbart ikke lige øje der hvor de rent faktisk opbevares.
Som PBT så ser jeg den kun færdig fordi det er Aliens og nu skal jeg se hvor meget de (igen) har fucket den franchise
Ikke for noget med hold kæft hvor i whiner omkring den sikkerhed.
Hvis det var jer der havde lavet serien :
Synth in the room: “oh that feeding chamber door is broken. I guess there’s no food for you then little flyes.” The End
Written by Paybacktime
Directed by Cancerman
Du kunne også have Bevæbnet vagter i rummet, og 24 timers overvågning, og sensorer uden for burene der sætter alarmerne i gang.
Problemet er bare at du ikke har en episode, og du ikke har en historie , hvis monsterne aldrig kommer ud!
Alien 1:
They find the the first alien Egg,
“Hey cap that egg looks scary, fuck this lets leave it alone and get back to the ship. “
Cap:” I agree, let’s go”
The End
Written by Paybacktime
Directed by Cancerman
Alien 2:
Ripley: how many Real missions with xenomorphs have you been on?
Lieutenant Scott Gorman: I’ve only done simulated missions.
Ripley: well then count me out. I’m not going.
The End
Written by Paybacktime
Directed by Cancerman
🤣😆
Dette svar blev ændret 10 måneder siden af Canis_lupus.
#35 Man kunne sagtens ha skrevet en historie, hvor det hele ikke afhænger af, at menneskerne er dybt inkompetente.
En mere sofistikeret flugt udtænkt af aliensne ville ha klædt serien.
At du/jeg ikke har evnerne til det, er jo ikke ensbetydende med, at det ikke kan gøres. 🤷
Hvis du er glad for det tåbelige plot, så fred være med det - men lad være med at lægge op til debat og bagefter blive sur, når folk ikke deler dine holdninger. 🙂
De skal dog have ros for, at de konsekvent holder scenery osv i original Alien stil 🙂
Dette svar blev ændret 10 måneder siden af Cancerman.
JEg fik set afsnit 6 i nat, og jeg vil give Cancerman ret. De børn/synths er simpelthen for dumme. Ja, de er kun 12 år, men hold nu op hvor er de dummere end en væltet spytbakke.
Især hende der tror hun er gravid kan virkelig pisse mig af. Og deres løsning? Jow jow, vi sletter bare hendes hukommelse.
I det mindste slap vi for at Wendy/marcy bliver endnu mere fucked, hvis det havde været hendes bror der var blevet inficeret.
#35 Det oplagte svar på at skabe noget kaos ville jo være Morrow. Han har både motivationen (loyalitet over for Yutani + hævngerrighed over for Boy) og evnerne.
Problemet med at bevæge plottet fremad gennem at lade karakterer gøre noget utroligt stupidt igen og igen er, at de holder op med at føles som karakterer; de bliver reduceret til simple "plot devices" uden anden funktion. Og det er bare super kedeligt.
[quote quote=77970]Problemet med at bevæge plottet fremad gennem at lade karakterer gøre noget utroligt stupidt igen og igen er, at de holder op med at føles som karakterer; de bliver reduceret til simple “plot devices” uden anden funktion. Og det er bare super kedeligt.[/quote]
Præcis!