#19 der kommer altid noget bedre rundt om hjørnet. Men hvad og hvornår er Ikke til at sige.
Bedste bud er som altid at købe når det reelle behov er der, og så optimere på dét køb.
13600 var og er en super fed CPU, i det billigere segment. Den kan ikke røres mht Bang for the Buck så de er jo slet ikke lost.
De har bare ikke en fis højere oppe hvor det bliver for dyrt, for varmt og bruger for meget strøm uden der kommer det store ud af det.
Det fede for os er, at der er nogle virkelig gode køb fra begge Lejre. Whats not to Like :-)
Ny pc indlæg igen igen
Selv opdatere jeg til det nyeste når jeg får nyt grej, og når jeg er færdig med at samle / testet så opdatere jeg igen hvis der er noget nyt, og derefter så piller jeg ikke ved BIOS. Så jeg kan relatere til din politik her.
Typisk er updates til BIOS beregnet på kompatiblitet med nye CPU'er, RAM og den slags som man jo ikke har brug for, hvis man ikke skifter disse ting. Derfor bedst at undgå risikoen for at noget går galt.
Hvis man så skal skifte sådan en ting, eller der dukker en kritisk sikkerheds update op, så kan man lægge det på. Som det her er et godt eksempel på.
[postquote quote=55165]
[quote quote=55166]Hvorfor de RAM de er så dyre ?
Corsair Dominator Platinum RGB DDR5-6200 C36 DC de koster næsten 1600kr
Du kan få 6400Mhz til billigere penge.[/quote]
[postquote quote=55167]
[postquote quote=55168]
[postquote quote=55169]
Hvorfor spørger du om folks mening, når du alligevel virker til have smidt alt logik ud af vinduet, og i stedet laver valg ud fra følelser?
Dine mærkelige svar på spørgsmål viser at du spilder folks tid.
Jeg synes det er en fin computer ellers. Jeg forstår ikke helt dit valg iht. RAM, når du vil spare lidt iht. CPU og GPU. Nok mest iht. CPU. Men ellers fint valg.
Nu skal tråden ikke handle om mig, men hvis du ikke kan se problemet i at OP spørger efter råd og efterfølgende ignorere foreslag uden at komme med nogen som helst grund til hvorfor han ikke vil lytte til rådene, udover at han synes navnet "dominator" og "intel" klinger godt, ja så ved jeg ikke hvad jeg skal sige. Jeg synes hans svar er en smule respektløs. Jeg har hvertifald ikke tænkt mig at spilde min tid på google dele for ham, med sådanne svar.
Dette svar blev ændret 3 år siden af knekker.
Det er rigtig, men hvis du virkelig er interesseret i folks mening for at få den mest optimale pc til den bedste pris, hvorfor bruger du ikke lige et 1 minut på at forklare Nightbreaker, hvorfor du ikke vil have de ram han foreslår, og Stultus hvorfor du insistere på Intel frem for AMD? Gerne med sætninger der er baseret på logik.
Dette svar blev ændret 3 år siden af knekker.
Hvor smider han logik ud af vinduet? Hvorfor? ¤5 henviser alene til prisen, og #7 kan jeg ikke umiddelbart se nogen banebrydende logisk forklaring på hvorfor han skulle vælge noget andet? Så hvor og hvorfor smider han logik ud af vinduet i de to eksempler?
"men hvis du ikke kan se problemet i at OP spørger efter råd og efterfølgende ignorere foreslag uden at komme med nogen som helst grund til hvorfor han ikke vil lytte til rådene, udover at han synes navnet “dominator” og “intel” klinger godt, ja så ved jeg ikke hvad jeg skal sige. Jeg synes hans svar er en smule respektløs"
Ignorere forslag? Er det de der forslag som kommer med en vildt logisk forklaring på hvorfor han skal vælge noget andet?
Og hvor siger han at navnene klinger godt? Eller er det noget du tillægger ham og opfinder i mangel på noget at påpege?
Lige pt. kan jeg kun se én repsketløs opførsel i tråden :)