Holy sheeeeet! Det 3080 jeg har er steget 3000 siden jeg købte det!!!! Det er jo bindegalt! Fandme glad for at jeg sad og repeat opdaterede hjemmesider tilbage i december og fik klikket bestil i det vindue på 2 minutter der var før de igen var væk.
#85 Det behøver vi ikke være uenige om. Men når de nu gik til det de gjorde, så er det rimeligt forventeligt, at 3080Ti lander i nogenlunde samme boldgade. :-)
#86 synes godt nok det virker ulogisk.
Jeg købte et 1080 for 4000 kr. Så på 4,5 er prisen på et gfx steget med over 100%.. Alle ved at 20xx serien blev sat latterligt højt i pris! Nu har Nvidia så lanceret endnu en række grafikkort uden at have lageret til efterspørgselen, og derved sørget for at priserne er steget..
Det er sq en fusket måde at køre sin forretning på!
Sammenfatningen af de 4 reviews jeg så er : 10% mere performance for 70% mere listepris.
I det lys, er det et latterligt produkt og som GamersNexus direkte siger : Dont buy it !
Nvidia er blevet producent OG scalper selv. Prisen er sat direkte efter efterspørgslen og er utroligt grådigt, hyklerisk i forhold til msrp på
3080 samt deres “for the gamers” udtalelser men også alm god kapitalistisk tilgang. Hvorfor skulle andre tjene på den store efterspørgsel?
I lyset af de reelle priser på 3080 så er $1200 ikke slemt. Men det er de reelle priser på 3080 til gengæld..
#88 De fleste reviews kan findes her. :)
https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-3080-ti-review-roundup
Men ja konklusionen er fra 95% af dem, "Dont buy!" og de fleste kritisere NVIDIA for at lave dette kort, når chippen som bruges er den samme som til 3080, som de nu kan sælge til højere pris.
#88 Desværre koster 3080 kortene også mere end 70% over listeprisen, så det kan man ikke bruge til noget, nu plejer GamersNexus at stikke ud fra de andre techtubers, men egentlig mon ikke bare man skulle holde sin kæft om ripoff i forhold til listeprisen når man ikke var der ved lanceringen af 30-serien eller 20-serien?
Det er jo intet nyt at xx80/xx80 Ti burde ligge på henholdvis ~$599/$699 for at være prissat korrekt, og hvis man kigger på gaming performance, så er 3090 jo også et ripoff, kontra Titan-serien er dette jo kun tiltænkt gaming.
#89 Problemet er jo at 30-serien er håbløst ineffektiv, og sikkert af frygt for AMD's lancering, valgte at rykke SKU'erne en tak nedaf, 3090 sidder med samme type chip som et Titan ville have haft, 3080 sidder med et 3080 Ti, 3070 med et 3080, osv.
Derfor ender 3080 Ti ud i at (næsten) være et 3090 med halvt RAM.
#93 Ja det opgav de jo allerede efter deres den lorte launch som var 3080'eren, det er vist kun udvalgte europæiske markeder de har valgt at føre FE videre på
Har lige fået mail fra proshop, at de har 3080 kort til salg fra 15:00 hvis andre ikke lige er opmærksom.
Jeg slår lige koldt vand i, da 9500-14500 er et højt beløb denne måned med mange uventet udgifter.
15 af de lange for et 3080Ti...de må ha spist søm.
https://www.proshop.dk/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-Ti-ROG-STRIX-OC-12GB-GDDR6X-RAM-Grafikkort/2955702
#98 Yep. Jeg blev logget ud, og da jeg (5 sek) efter var inde, så var siden jeg kikke på skiftet fra 15+ på lager til (X) og ingenting at gøre. Nogle har nok haft nogle scripts til at overvåge-
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.