Projekt Vægttab

06/12/2021 kl. 09:58 #21
#0 Gåture er sundt bliv endeligt ved med det, men der hvor du vil få de største resultater, er ved at gå igang med Intermediate Fasting. Kort sagt handler det enkelt vis at gå i periode hvor du kun drikker vand og slet ikke spiser noget. Min familie tager f.eks. en fasting periode ca 1 gang om måneden, hvor de ikke spiser i 5 dage og jeg kan love dig for at kiloerne rasler ned under denne periode. Min bror som døjer med overvægt, taber sig meget hver gang han gør det. Ikke nok med det, når du går på Intermediate Fasting, giver du også din krop ro til at reparere sig selv. For efter ca 18 timer uden mad, går det op for din krop at der ikke er nok mad i maven at forbrænde, så din krop skifter over til at forbrænde dine fedt depoter. Når din krop er skiftet over til at forbrænde dine fedtdepoter, går den også igang med at rense din krop og hjerne for ineffektive- eller udnødvendige celler, som den kan bruge som energi. Et godt eksemple, er at hvis man har et ar med overflod at tyk skind, og man går på Intermediate Fasting, så vil aret nærmest forsvinde, netop fordi kroppen går ind og fjerner den del af året som er unødvendigt for kroppen. Hvis du vil dit vægttab til livs og vil du gerne holde din krop optimal, så gør dig selv den tjeneste og se denne video. https://www.youtube.com/watch?v=vhmtoAYVRSo&ab_channel=Dr.EricBergDC For en fuld guide, kan du efterfølgende følge ham her. https://www.youtube.com/watch?v=LLVf3d0rqqY&ab_channel=ThomasDeLauer

Dette svar blev ændret 4 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/12/2021 kl. 10:23 #22
[postquote quote=31961] Jeg har prøvet noget lignende hvor jeg kun spiste 4 stk frugt om dagen i 3 dage det hjalp ikke særlig meget så gik tilbage til at spise normalt igen
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I LIKE TURTLES
06/12/2021 kl. 10:33 #23
#20 Du er med på, at han allerede har tabt 23kg, ikke?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
06/12/2021 kl. 10:39 #24
#14 Nu skal vi huske at vi alle er forskellige. CICO virker bare ikke for mig. Hvis jeg først for sat tænkerne i noget kulhydrat vil min krop bare ha mere. Hvis jeg helt undlader dem, så har jeg det fantastisk. "Et krydderi bruger jeg og det ku jeg leve af og det er bacon! Kødrigets eget krydderi!" - Sebastian, PIS (Politiets Indsats Styrke) https://www.youtube.com/watch?v=4CugvIiv85c
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/12/2021 kl. 11:06 #25
Den største grund til faste virker er fordi man typisk ender med at spise færre kalorier fordi man har et bestemt "vindue" at spise i... Det er langt fra noget der fungere for alle!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
06/12/2021 kl. 11:31 #26
CICO er Calories In, Calories Out. Det betyder at du skal forbruge mere energi end du tager ind for at tabe dig. Det virker altid og er den eneste måde, hvorpå det kan lade sig gøre. Man kan ikke bryde termodynamikkens love. Der kan så være forskellige måder at opnå et større energitab end energitilførsel. Og her kan det være individuelt, hvilken metode man foretrækker.

Dette svar blev ændret 4 år siden af Deadlights.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/12/2021 kl. 11:37 #27
[postquote quote=31969] Præcis! Det er ualmindeligt simpelt! ;)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
06/12/2021 kl. 11:56 #28
#25 #26 Aint nobody got time for dat!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/12/2021 kl. 12:56 #29
Jeg har prøvet noget lignende hvor jeg kun spiste 4 stk frugt om dagen i 3 dage det hjalp ikke særlig meget så gik tilbage til at spise normalt igen
Det er desværre fordi du gjorde det forkert. Meningen er at du slet ingen ting skal spise, for lige så snart du stopper noget i munden, signalere du til kroppen at den skal stoppe med at tærre af dine fedt depoter og skifte over til at forbrænde mad igen, desuden er 3 dage alt for kort tid at konkludere noget som helst. Intermediate Fasting er den mest effektive måde at tabe sig på, din krop har intet at forbrænde andet end dit fedt, så selvfølgelig virker det. Nogen folk føler sig presset for at få dagen til at gå uden at spise noget, er så en anden snak. For sulten kan være slem de første 2-3 dage, men derefter dumler irritationen som kroppen udsætter dig for, i håb om at få en til at spise igen. Den følelse skal man blot lære at ignorere.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/12/2021 kl. 14:07 #30
Virkelig godt gaaet!!! Du har fundet noget der virker saa bliv ved med det! Til alle dem der pröver at overbevise OP om deres diät, vi er alle forskellige. Det er virkede for dig virker ikke nödvendigvis for andre. Hvorfor er det at alle der har held med at tabe sig bliver total fanatikere for det system de brugte og alle det ikke virker for "har ikke viljen/vil det ikke nok"?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/12/2021 kl. 14:17 #31
Nogen er desværre meget påvirket af de ting de ser på youtube og som DE syntes passer ;)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
06/12/2021 kl. 14:23 #32
Lige for at pudse min egen glorie mht. vægttab er jeg lige kommet igennem et større et af slagsen. Jeg har tabt 45kg siden foråret, ved at tælle kalorier. Hvis man er religiøs omkring sin indtastning, og har gåpå modet, så er det egentlig rimelig simpel matematik. Jeg har selvfølgelig mistet noget muskelmasse, som jeg lige så stille er gået igang med at genopbygge. Bla. ved armbøjninger, som jeg aldrig har kunne tage én af, nu kan jeg tage 10-12 stykker af gangen, gør jeg 3-4 gange om dagen. Ligeledes har jeg købt løbesko, og er begyndt at træne op til 5km. Det står så lige lidt stille pga. isslag i hele nordjylland. Men jeg kan godt mærke at man LYNHURTIG kommer tilbage i samme dumme spiral, så fra egentlig ikke at tælle kalorier mere, er jeg gået tilbage til det, da jeg føler jeg mister overblikket lynhurtigt. Og hvis der er noget jeg ikke vil, er at ende i samme vægtklasse igen som før.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/12/2021 kl. 14:30 #33
[postquote quote=31996] Løbetræning har selvfølgelig sine fordele for helbredet, men er ikke nødvendigvis det rigtige valg hvis du vil i gang med at bygge "masse". Jeg ville hellere lave mindre del cardio og så mere styrketræning... Muskelmasse har også den fordel at det kræver flere kalorier ;) Derudover så er der virkelig mange der får skader af at løbe... specielt hvis formen ikke helt er der!

Dette svar blev ændret 4 år siden af Ghidora.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
06/12/2021 kl. 14:43 #34
Og nogen forsøger at sætte spørgsmålstegn ved det der bliver sagt, blot fordi de tror de ved bedre. Du har jo ikke kommet med et eneste argument hvorfor Intermediate fasting ikke er en god løsning. Stram nu lidt an. Du nævner en masse træning, som han har nævnt ikke passer ham, så det er jo ikke fordi du er mere lyttende til det der bliver sagt, end jeg. Træning er sundt og et fint supliment til at yderligere at forbrænde kalorier, men det er som nævnes, "et supliment" til det vigtige, hvilket er man først og fremmest holder konsummeringen af mad, lavere end det der forbrændes, derfor er Intermediate Fasting en no-brainer.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/12/2021 kl. 16:05 #35
[postquote quote=31998] Jeg har ikke anbefalet #0 at træne? Der er lille evidens for at faste er meget bedre end blot at være i kalorieunderskud. Det kan være rigtig svært at blive ved med at faste, det er fint hvis man kan/vil. Men det er bare ikke for alle!

Dette svar blev ændret 4 år siden af Ghidora.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
06/12/2021 kl. 16:08 #36
[quote quote=31979]Intermediate Fasting er den mest effektive måde at tabe sig på, din krop har intet at forbrænde andet end dit fedt, så selvfølgelig virker det.[/quote] Igen, du er med på, at #0 har tabt 23kg, ikke? Han gør tydeligvis noget, der virker for ham. Og så har han i øvrigt ikke spurgt om gode råd til vægttab. Hvilket er forståeligt, da han jo allerede klarer det enormt godt.:)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
06/12/2021 kl. 16:31 #37
Der er lille evidens for at faste er meget bedre end blot at være i kalorieunderskud.
Godt at vi i så fald er enig om at du ingen evidens ej heller har på at Fasting ikke er en effektiv redskab til at tabe sig, og alle andre positive anti-aging side effekter som det medbringer.
Det kan være rigtig svært at blive ved med at faste, det er fint hvis man kan/vil. Men det er bare ikke for alle!
Igen, OP har ingen steder sagt at det var svært, blot at han ikke kunne se nogen forskel efter blot 3 dage hvor han egentlig ikke rigtig fastede. Det han derimod gjorde opmærksom på var at styrketræning ikke tiltaler ham, altså den styrketræning du alligevel vælger at tale om i dit tidligere indlæg. Jeg er sådan set ligeglad med at du går ind for styrketræning, men når du vælger at lave indlæg som #30, så spørger du jo selv om at få igen.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/12/2021 kl. 16:50 #38
Skal vi ikke bare blive enige om at #0 har gjort det rigtig godt, og nu har han lidt forskellige andre råd han kan overveje. Bare inden det helt afsporer :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/12/2021 kl. 17:07 #39
Det var #31 jeg anbefalede at styrketræne?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
06/12/2021 kl. 17:59 #40
Mit før og efter ? https://imgur.com/a/wX4Urrq
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.