Hvad spiser du til morgenmad?

23/10/2024 kl. 13:39 #21
[quote quote=70510]#4: Jeg er glad for jeg ikke spørger dig, men derimod lægerne[/quote] Kan se at mit svar bestemt ikke blev taget vel. Ah well. Ja selvfølgelig skal du konsultere med din læge først og fremmest. [quote quote=70510]Jer der ikke spiser morgenmad, det er faktisk ikke sundt.[/quote] Du døjer med kæmpe vægtproblemer, det kommer ikke bag på mig at du tror at det er usundt at skippe måltider.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/10/2024 kl. 14:41 #22
Spiser sjældent morgenmad. Jeg har simpelthen svært ved at få noget ned de første 1-2 timer jeg er vågen. Problemet er, at jeg så faktisk ofte glemmer at spise noget før middagsmaden, hvilket gør at jeg nok spiser mere og derfor bliver ret træt bagefter. Burde nok bare tage noget frugt om formiddagen.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/10/2024 kl. 15:16 #23
Havegryn og mælk, det har jeg kørt i mange år. Ind i mellem laver jeg havregrød med æble kompot og brændte mandler, det er sindsygt godt. Men det er blot i perioder, tager for lang tid i hverdagen.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/10/2024 kl. 20:17 #24
2% græsk yoghurt med hjemmelavet müsli, chiafrø og lidt hjemmelavet hindbær syltetøj, Grove havregryn, cornflakes og lidt hjemmelavet müsli på toppen, eller en portion havregrød med sukker og smørklat - er altid sulten om morgenen.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/10/2024 kl. 21:34 #25
[quote quote=70510]Jer der ikke spiser morgenmad, det er faktisk ikke sundt. Tænk over det, du har ikke spist siden kl måske 19 dagen før. Kl er måske 6 når du står op, så er der allerede 11 timers fasten, og så vil I vente til frokost med at spise. Ja, det er en vanesag, men det er ikke sundt. Vi bør som mennesker have tre solide måltider om dagen, eller fordele dem lidt ud på dagen.[/quote] Nu ender du selv med at blive "en eller anden random dude på internettet", der fortæller folk, at det er usundt at skippe morgenmaden. Different strokes for different folks. Jeg er ikke selv interesseret i alt det der faste-hejs, men der er fordele og ulemper either way. Det er meget individuelt, hvad der fungerer bedst for folk. Så lige så vel som, at andre måske ikke skal lege faste-guruer, så skal du måske heller ikke lege guru for det modsatte.:)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
24/10/2024 kl. 09:37 #26
Jeg drikker en protein Shake, nemt at styre kalorierne og det mætter godt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/10/2024 kl. 09:45 #27
#24 Jeg tænkte det samme. Først et svar med at man ikke skal stole på hvad fremmede skriver på internettet og så selv komme med et postulat til dem der ikke spiser morgenmad, at det er usundt. Det er lidt komisk.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/10/2024 kl. 10:23 #28
#24 Det må I undskylde. Jeg troede det var almindelig viden. Jeg er hvertfald blevet tudet ørerne fulde gennem hele livet af læger, diætister, sygeplejersker og what not. Jeg trækker det retur. Jeg ved ikke nok faste til at sige det ikke virker
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
24/10/2024 kl. 11:23 #29
Der er desværre en del af de råd om kost som vi alle er blevet opdraget med der viser sig at være lodret forkerte! Selv kostpyramiden er lidt af et scam ;) Sådan er det at bo i et land der støtter landbruget mere end hvad godt er...
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
24/10/2024 kl. 12:17 #30
https://www.eatsmart365.dk/ Jeg er på det her. Nemt, sundt og smager fint, men det er ikke billigt. De kører 25% rabat i øjeblikket med koden: godevaner

Dette svar blev ændret 1 år siden af Slettet bruger.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/10/2024 kl. 12:24 #31
Når folk er syge så er tidligere diskussioner og uenigheder fuldstændig ligegyldig, her er folks helbred det aller vigtigste. [postquote quote=70561] Nu var mit indlæg mere ment som et emne som jeg foreslog du lavede lidt research på og selvfølgelig i samarbejde med lægen, alt sammen i håb at du kommer dig bedst muligt. Uanset hvor uenig du end er i forhold til mit foreslag, så synes jeg det viser din karakter eller skal jeg sige mangel på karakter, når du følte behov for at latterliggøre et indlæg fra en person (trods vores uenigheder), som egentlig bare ville dig godt. Ikke nok med at du følte behov for at være nedladende mod mig omkring anbefalinger fra "random internet person", så formåede du i samme åndedrag (som andre også påpejer), at lave akurat selv samme "fejl". Hele dit indlæg fik mig til at tænke tilbage på den gang jeg som ung, arbejede som svejer på en metal fabrik, trods fabrikken bød på nogle flinke og gode mennesker, så stødte jeg godt nok også på meget billige og simple mennesker fra arbejderklassen, der opførte sig direkte ubehøvlet og bare generelt mærkelige. Disse typer havde generelt en negativ persona, og besad ikke evnerne eller interessen til at forstå eller værdsætte, når folk gjorde eller forsøgte at gøre noget godt for dem, hvilket selvfølgelig ikke levnede meget plads til at folk gider at hjælpe dem fremover. Jeg ved ikke hvilken problemer du har haft med din familie, der har gjort dig til den du er i dag, men din opførsel er hvertifald ikke normal.

Dette svar blev ændret 1 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/10/2024 kl. 12:33 #32
[quote quote=70561]Jeg troede det var almindelig viden. Jeg er hvertfald blevet tudet ørerne fulde gennem hele livet af læger, diætister, sygeplejersker og what not.[/quote] Du (og alle os andre) har fået masser af ting at vide igennem årene, som har været "almen viden", som ikke nødvendigvis passer længere. Eller som måske er blevet mere nuanceret. Igen, jeg aner ikke en kæft om faste, så nu snakker jeg mere generelt. Vi bliver hele tiden klogere og lærer nye ting.:)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
24/10/2024 kl. 14:01 #33
#30 nu sparker du godt nok også til en som lige nu ligger ned og forsøger at udstille den forudindtagethed som du selv, i min verden, er kendt for herinde. Lad det da passere og slap lidt af.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/10/2024 kl. 14:08 #34
Måske bør den "som ligger ned" ikke starte med at lange ud efter folk der rækker en hånd ud for at hjælpe ham? Ja han er syg, men så vidt jeg kan se, er han stadig sig selv, det giver ham altså ikke frikort til at opføre sig grimt.

Dette svar blev ændret 1 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/10/2024 kl. 15:30 #35
Havregryn med banan, vindruer og hakket mandler, overhældt med havremælk. Konen spiser det samme, men med noget protein pulver med chokoladesmag, da hun har lidt svært ved at få nok protein, da hun ikke er den store kød fan. Jeg har i 40 år aldrig spist havregryn, men har gjort det de seneste år, det er faktisk ok hyggeligt, og mætter ok. Havremælken er fordi konen ikke tåler almindelig mælk, og så går der mindre mælk til spilde ved at jeg hælder havremælk på. Havde en periode hvor jeg lavede smoothie til morgenmad, det var også overraskende godt, som i det kunne jeg snildt klare hverdag. Det var banan, frosne jordbær, chiafrø, mandler, havregryn, grønkål/spinat alt efter hvad der var i fryseren, og så juice til det blev flydende. Namme-nam.. Førhen var det enten rundstykke, franskbrød.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/10/2024 kl. 20:00 #36
Er vild med varm havregrød, men laver det stort set aldrig. Normalt er det alm. havregryn og proteinpulver. Spiser normalt 4-5 måltider om dagen.

Dette svar blev ændret 1 år siden af Deadlights.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/10/2024 kl. 09:21 #37
3-400g skyr, 35g musli suppleret med en kop kaffe.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/10/2024 kl. 11:18 #38
#33 Der er massere diatister som siger at fasting ikke nødvendigvis virker, men ofte kan processen i fasting gøre at man har nemmere ved at holde ved. Ved diet eller ændring af kost er der kun en ting der virker, og det er mere eller mindre fuldstændigt lige meget hviken måde man gør det på, hvis du spiser færre kalorier end du forbrænder så går man ned i vægt. Det er ikke almen viden at faste virker, fordi det ikke nødvendigvist er sandt, hvad der virker for dig virker ikke nødvendigvis for andre.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/10/2024 kl. 12:59 #39
[postquote quote=70567] Det er sku en dyr gang tynd havregrød

Dette svar blev ændret 1 år siden af Ghidora.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
25/10/2024 kl. 13:20 #40
Læs lidt om Autophagy inden i siger at faste kun virker fordi man ikke indtager føde. Nogle siger at det bare handler om at indtage færre kalorier end man forbrænder og det er også sandt, men det kan ofte lede til en forfærdelig sult hvis de kalorier man så faktisk spiser ikke medføre not mæthed. Der er forskel på kalorier.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.