Konspirationsteori

23/07/2025 kl. 00:15 #21
Og det var Flight 77 der ramte Pentagon: https://www.reddit.com/r/911archive/comments/1fbpj7k/single_frame_of_camera_capturing_aa77_in_its/ Jeg er også tosset med at tænke på aliens. Jeg tror dog ikke de er her eller nogensinde vil komme hertil. Lige som vi aldrig vil komme ud til dem. Det her sted er simpelthen alt for stort.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/07/2025 kl. 05:15 #22
Der er også 100vis af øjenvidner fra Pentagon som så det ske. Bland andet en fra Als i Sønderjyllands.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/07/2025 kl. 07:56 #23
Epstein er jo nærmest det modsatte af konspiration 😏 Det er mere sandsynligt at det ikke var selvmord end at det var imo. Der er alt for mange blandet ind i den sag!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
23/07/2025 kl. 10:42 #24
#21 men kan man nu også stole på sådan nogle sønderjyder?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/07/2025 kl. 15:20 #25
#23 nu er hun fra Als og jeg løj da jeg skrev Sønderjylland. Jeg er selv fra Aabenraa så du har helt ret i det du skriver :) Dem fra Als er lige som dem fra Lolland, Falster og alt det der som åbenbart ikke er det samme.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/07/2025 kl. 14:23 #26
#20 Det var ikke meningen vi som sådan skulle diskutere dem. Det er jo det fede ved konspirationsteorier. De kan nogle gange være så vilde, at går man ned i det forkerte rabbithul på youtube, så bliver man overbevist. Og, jeg kan ikke se den video du henviser til på reddit. Jeg har ikke en bruger der. #21: De ting jeg har set, der er alle de øjenvidner der er blevet interviewet bagefter, fået deres historier smadret. Og moving on. Husk nu, Rolf er ren :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
24/07/2025 kl. 18:18 #27
#25 Men hvad med WTC 7? Mener du stadig at det var en kontrolleret nedrivning?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/07/2025 kl. 21:08 #28
Ikke rigtig en konspirationsteori, men vil blive overrasket hvis Trump ikke er rodet godt ind i Epstein sagen Godt nok suspekt at Ghislaine Maxwell pludselig svarer på alle spørgsmål til Trumps justitsminister, men intet fra mødet så er offentliggjort Skal hun så "rense" Trump for spekulationerne der sværmer om ham, mod hun får noget? Hvem ved, kortere straf, bedre forhold eller noget helt andet Hun har åbenbart aldrig vidnet eller forsvaret sig i sagen mod hende, så hun sidder næsten helt sikkert inde med kritisk viden om Trump og mange andre.. Spekulation, men ikke mere end demokraterne står og kommer med lignede forebyggende anklager

Dette svar blev ændret 1 år siden af Birdm.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
27/07/2025 kl. 11:47 #29
Jeg tænker ind i mellem, at systemet/staten grundlæggende er blevet mere fokuseret på at sikre egen vækst og velfærd, end borgernes ve og vel. Det sidste bliver brugt som en undskyldning for det første, og et godt stykke hen af vejen så er det en slags symbiose der virker for begge. Når så storebælt her sidste uge viser sig *ikke* at have muligheden for at åbne portene en super varm lørdag eftermiddag, når betalingssystemet går ned - så ligner det bevis på min 'teori'. Det var helt enkelt så fjernt for 'systemet' at få tanken, at man da kunne lade folk køre igennem så længe betalingsproblemerne var der - at det slet ikke fremgik i nødproceduren oven svigt i betalingssystemet. Tænk lige over, hvor vildt det egentligt er, at man slet ikke har det som mulighed. Det er jo ikke ligesom en restaurant som bliver ved med at lave mad til folk der ikke kan betale. Broen står der bare. Der er ikke noget yderligere produkt der udleveres. Broen bliver ikke 'brugt op' eller lide skade. Det vildeste er vel nærmest, at ud over lidt opstød på SoMe, så finder folk sig i dette.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/08/2025 kl. 20:26 #30
Måske en mere mind twister? En lille hovedpine? Hvis et land taber en krig og mister sine arkiver, fordi fjenden tager dem som krigsbytte (herunder strategier og planer), så kan disse dokumenter senere bruges imod landet som bevismateriale af historikere. Dvs. landet som taber bliver udstillet for al tid - og du kan ikke rigtig modargumentere pga. bevismateriale. Men hvis landet vinder krigen, er der ingen, der får adgang til dets planer. Dermed — selv hvis de indeholder de samme intentioner (herunder udryddelse) — bliver landet aldrig anklaget fordi der er ingen beviser. Det gør at historie er en stor fed løgn.

Dette svar blev ændret 11 måneder siden af Slettet bruger.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/08/2025 kl. 20:56 #31
#29 Der er ikke noget nyt i, at det er vinderen, der skriver historiebøgerne.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
25/08/2025 kl. 21:05 #32
#30 Det er satme tragisk. Man skal i hvert fald starte med at tilføje, "der var engang en lobbyist" når man læser om religion eller historie i det hele taget.

Dette svar blev ændret 11 måneder siden af Slettet bruger.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
04/09/2025 kl. 15:12 #33
Nogle gange er ting meget åbenlyse, og det virker for åbentlys, at der er noget galt. I Tyskland er der kommunalvalg d. 14 september. I delstaten Nordrhein-Westfalen er seks medlemmer af AfD, som vel næsten svarer til at blande Dansk Folkeparti med Rasmus Paludan og give dem fri tøjler, døde inden for13 dage. Det lokale politi kan ikke finde noget kriminelt ved alle de dødsfald....
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
04/09/2025 kl. 15:57 #34
#32 det var da en af de bedre konspirationsteorier :)) Spændende at høre om der kommer noget frem, eller det bare er et virkelig påfaldende tilfælde.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/09/2025 kl. 07:01 #35
En tanke jeg gerne vil dele – især dem som godt kan lide at reflektere. En af mine undervisere i ledelse sagde engang noget, der virkelig satte gang i tankerne: "Folk, der tror på konspirationsteorier, er dumme mennesker, som søger simple svar." Det var lidt konfronterende og en underlig udtale, som han ikke rigtig byggede videre på. Det skal siges, at han havde en ret vild baggrund: tidligere rådgiver for en minister, direktør for en dansk våbenfabrik, uddannet i militæret med kurs mod generalsrang – og psykolog. For nylig faldt jeg over en video, som netop understøtter hans udtale. Den bygger på forskning fra Yale og Stanford og viser, hvor let vi bliver manipuleret – og hvor lidt vi egentlig forstår om de mekanismer, der styrer os. Det var en øjenåbner. Ikke bare i forhold til verdens ledere, men også til vores egne chefer og beslutningstagere. Hvis du har 20 minutter, så se den. Den ændrede min måde at tænke på – både som medarbejder og som menneske. https://www.youtube.com/watch?v=Ix4nKNDKhTQ

Dette svar blev ændret 10 måneder siden af Slettet bruger.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/09/2025 kl. 07:51 #36
TL;DR – Videoen giver mening i forhold til, hvorfor Trump er præsident – og ikke kun det, men også hvorfor en person som Steve Witkoff er udvalgt til at repræsentere USA i udlandet. Altså en person, som Trump kender fra golfklubben, og som har arbejdet som ejendomsmægler. Ikke ligefrem en person på papiret der har de nødvendige og tilstrækkelige politiske kompetencer. Men teknisk inkompetence kan være et bevidst valg – så længe loyaliteten ikke er til diskussion? Se den ellers og lad os diskutere :)

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/09/2025 kl. 08:07 #37
Tænk at her gik de fleste og troede Trump havde været på den forkerte side af Epstein sagen, jeg gjorde i hvert fald, og nu siger de jo at han blot har været CIA's insider for at fælde Epstein, how wrong I was.. En konspirationsteori jeg mere og mere begynder at tro på er https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Replacement_conspiracy_theory jeg synes faktisk der begynder at være lidt mange ting der peger i mod min ellers åbne holdning om at immigration er en god ting, om end jeg altid har ment at folk skulle integreres inden der skulle flere ind. Men når jeg ser hvad der sker i England, Tyskland, Sverige m.fl. hvor store dele af landene er det immigranter der udgør størstedelen af befolkningsgrupperne i visse byer. Og at integrationen har fejlet med mere kriminalitet som tyveri, voldtægter, drab osv. I Sverige er det jo så grelt at der er ekstremt mange unge mellem 15 og 17 der er involveret i drabssager, hvor det var omkring 10 i 2013, til 395 i 2024. Og der bliver generelt slået mere end dobbelt så mange mennesker ihjel i Sverige end hvis DK og NO slog sig sammen. Jeg synes det er skræmmende at læse om grooming gangs i England, og hvordan folk der har skrevet ting på Facebook får længere straffe end udlændinge der voldtager helt unge piger, besvares jeg har kun læst 2 eksempler, men dog rigtig mange om folk der er blevet arresteret for at skrive noget på nettet. Hvor dommeren ligger vægt på at gerningsmanden kommer fra et land hvor han ikke ved det er forkert. Det har jeg det ret svært med. Eller ham der blev nappet af politiet for at råbe I love bacon. Ikke meget ytringsfrihed. =) Interessant nok viser en video som denne meget godt hvorfor det kan være svært at hjælpe alle. https://www.youtube.com/watch?v=l6tSqGCfoCI
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/09/2025 kl. 08:17 #38
#36 Nu har jeg set videoen. Den understreger bare menneskeskabte problemer, i stedet for at tage ansvar - så fralægger man det. Det er det politiske budskab. Det gør man med chokoladekugler, som om folk var i børnehaven(hvor mange fingre har jeg). Simpelt fordrag for simple mennesker, i en kompleks verden vi ikke er skabt til. Kan du også se videoen som jeg har linket til? Jeg er især interesseret i din holdning.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/09/2025 kl. 10:22 #39
#37 jeg kan ikke se du har linket til en video. Det kan godt være det er en simpel video jeg linker til, beregnet til simple mennesker. Men faktum er at det vi kalder den vestlige verden føder færre børn, mens indien og Afrika m.fl. vokser relativt hurtigt. Dvs. selvom vi i Vesten stagnerer, så kommer der flere mennesker i verden. Det er vel fakta der er svært at løbe fra. At han via bolsjer viser hvor meget de vokser med, er vel bare et alternativ til at have gjort det med grafer og powerpoints. Jeg blev ikke ret meget klogere på hvilket budskab du forsøgte at kommunikere, måske fordi jeg, som du skriver må være i målgruppen for folk der er i børnehaven, så du bliver nødt til at gøre mere ud af at forklare dit budskab.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/09/2025 kl. 11:08 #40
Se #34. Jeg har ikke kaldt dig eller nogen børnehavebarn noget nedladende. Jeg observerer blot, at det er tankevækkende, hvordan man kan tage noget så komplekst som sult og reducere det ned til chokoladekugler alle kan relatere til. Og amøben står og får en oprejsning af niveauet som kommunikeres helt bevidst. Ikke at tunge objektive forskningsresultater er egnet til amøben heller, de bliver også forskruet ift. en meget stor Yale undersøgelse(se video). Det er mærkværdigt. For når du ser videoen, som jeg har linket til, er der en forskel på noget i stil med (ikke direkte oversat): At sige: "Jeg fjerner hungersnød i Afrika" – eller det modsatte: "Vi passer på os selv, så må de selv rode med det." Altså et direkte og simpelt svar, som udløser mere politisk opbakning end at sige: "Det tager 120 år. Jeg skal bruge de mest teknisk dygtige forskere, og nogen skal stilles til ansvar for krigsforbrydelser begået af Vesten." Det er altså den verden, vi lever i. Vi er ikke interesserede i en løsning – vi er interesserede i tanken om en løsning. Man kan også tale om kriminalitet i Sverige. Hvem skal egentlig stå til ansvar (udover de kriminelle)? Hvorfor stemmer folk på dem, der råber "de skal smides ud", frem for dem, der rent faktisk gør noget – eller dem, der har en langt mere bæredygtig løsning? Så kritikken, som videoen bærer, er netop, at folk i dag ser verden ud fra simple perspektiver. Fordi vi – i bogstaveligste forstand – ikke er gearet til andet. Det var lidt opfordring til iagttagelse(fænomenologi) snarer end at påtage sig en holdning(som vi igen og igen tvunget ud i).

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.