Ja ja.. verden går videre.
Det er utvetydeligt at vi fra mandag d. 14. Marts, dvs på mandag, har en ny årsopgørelse. Som altid, tester skattestyrelsen (Eller hvad de nu kalder sig efterhånden) sikkert, så vi får adgang fredag aften.
Hvad forventer I? Er der sket nogle store ændringer for jer?
Årsopgørelsen 2021
Min sagde 12k via skatteguiden. Så håber den rammer nogenlunde
Det er utvetydeligt, at jeg regner med at få alle mine penge tilbage.
Regner med at få et smæk pga. et fornuftigt aktieår.
Desværre er en del af aktierne lagerbeskattede og har tabt meget i værdi pga. Ukraine. Derfor kommer jeg til at blive beskattet af en værdistigning, der ikke længere er der.
Well, sådan er gamet.
Håber på så tæt på 0,- som muligt ?
Historisk plejer jeg at lande på omkring +3000, men jeg tror sidste år var mere interessant.
Mindre kørselsfradrag
Renter jeg ikke har haft påført forskudsopgørelsen
Mit første registrerede tab for salg af aktier.
Nyt job med en variabel bonus
Så det bliver interessant at se om de vil have mere, eller om jeg får nogle penge tilbage.
Jeg regner med at den ligger tæt på 0, der er ikke sket det store i løbet af det sidste år.
Regner med at skulle have penge tilbage, da jeg endnu ikke har ført befordring og håndværker fradrag, som var større i 2021, end i 2020, så selv med bonus i løbet af året, så burde der være lidt til overs :)
Verdens kedeligste år. Tænker tæt på 0.
Ifølge Skatteguiden skal jeg betale 5k tilbage. Håber jeg har glemt nogle fradrag
Jeg skulle gerne ligge omkring 2-300 kroner jeg skal have tilbage.
Så det er bare spot on. :)
Ifølge skatteguiden omkring 14k.
Vi har gasfyr. Gæt hvad de penge skal bruges på :-(
Downloadede den der app I himler op om - den siger jeg skal af med flere penge :/ (Lige godt 6000 ekstra)
Vi må se hvad det ender med.
Damn, ifølge appen skal jeg have 8k tilbage. Men sidste år var også lidt bizart.
Kan man ændre oplysninger efterfølgende ? Jeg har ikke fået kørsel lagt ind feks :(
Bah, -2k til konen. Vi må se, om det stemmer.
[postquote quote=38308]
Ja naturligvis!