#39.
Den gennemsnitlige løn du qouter der er jo ikke for en. Uuddannet i tyverne. Du skal vel næsten op i fyrrerne, selv med en god uddannelse, for at ramme det niveau. Og der skal du ved have min en lang videregående uddannelse eller en niche stilling hvor der er mangel på arbejdskraft.
Hvad er gennemsnittet for en nyuddannet? Det er mere spændende
Jeg er aabenbart Rig (FB post)
Ok, så lad os få det på plads med gennemsnit, for det er også noget vås at sige, at ~ 47.000 er et gennemsnit. Nuvel, måske hvis man inkluderer top % også, hvor det kan fluktuere ekstrem meget.
Den her test er god:
https://www.dst.dk/embed/compareyourincome
Hvis vi går med gennemsnittet, og de ca. 47.000 som nævnes, 2 voksne og 2 børn, hvilket giver "bob-bob" 60.000 udbetalt med fradrag, og en bolig på 2 mio. så er man i top 12% blandt alle danskere 20 - 34 år og i top 22% for øvrige DK.
Med udgangspunkt i testen, hvis man har en indkomst på 40.000 efter skat (hele husstand, altså 2 personer) ~ vel omkring 35.000 i løn pr. person før fradrag så passer det med at man ligger med 50/50 af danskerne på hver side.
Dette svar blev ændret 2 år siden af Gyldenglad.
Gennemsnittet trækkes noget op fordi nogle få tjener utroligt meget. Medianen er måske et bedre udgangspunkt - jeg mener den ligger på omkring 42k.
Korrekt gennemsnits (mean) er utroligt daarligt at bruge med data hvor du ikke har en lininer effekt fra dine varedie og/eller har treshold
hvis du har 2 lande med samme moent.
Land A har et gennemsnits indtjenne paa 1millionm credits
LAnd B har en gennemsnits indtjening for 60.000 credits
Vi ved at leve standard for bare at overlevede er 50.000- kredits.
saa er det nemt at tror at LAn A har flere folk deroverleves end Land B. men det er ikk noedvendighvis sandt
Land A can have 1 person ud af 10 der tjener 10 million og de restende 9 tjener nul og doer
overlevles procents paa det aar er kun 10%
Land B kan vvare helt flad og alle tjenvers 60.000 kr og overlevelses procent er 100% paa trods af daarlige gennemsnits indtjening
Saa det er helt ret at bruge gennemsnitsloen over hele danmark, og inkluder en stor gruppe af folk der har haft mere post huskeb til at foroege ders indtjennings. ti let eksempetl der er pre -huskoeb er i bung og grund bare en stor fejl og mangel paa forstaaelse af data analyse
Forkert matematik der er brugt og forkert data input.
--------------
Sætning fjernet ud fra de her to regler:
3. Det er et krav, at alle henvender sig til hinanden i en sober tone. Også selvom en anden bryder denne eller andre regler. Hvis et emne eller en diskussion, tager overhånd. Kan man henvende sig til en moderator. Personlig opgør imellem en eller flere parter frabedes, og bør tages uden om rushers.dk, overholdes dette ikke kan det medfør sanktioner.
4. Der tolereres ikke posts, der kan opfattes stødende, diskriminerende, indeholder seksuelt indhold eller som er unødigt provokerende. Ej hellere posts, der henviser til at bryde loven, hverken direkte eller med slet skjult henvisning
//Kenkari, Moderator
Dette svar blev ændret 2 år siden af SvenBent.
3. Det er et krav, at alle henvender sig til hinanden i en sober tone. Også selvom en anden bryder denne eller andre regler. Hvis et emne eller en diskussion, tager overhånd. Kan man henvende sig til en moderator. Personlig opgør imellem en eller flere parter frabedes, og bør tages uden om rushers.dk, overholdes dette ikke kan det medfør sanktioner.
4. Der tolereres ikke posts, der kan opfattes stødende, diskriminerende, indeholder seksuelt indhold eller som er unødigt provokerende. Ej hellere posts, der henviser til at bryde loven, hverken direkte eller med slet skjult henvisning.
//Kenkari, Moderator
Dette svar blev ændret 2 år siden af knekker.
4. Der tolereres ikke posts, der kan opfattes stødende, diskriminerende, indeholder seksuelt indhold eller som er unødigt provokerende. Ej hellere posts, der henviser til at bryde loven, hverken direkte eller med slet skjult henvisning.
//Kenkari, Moderator
Dette svar blev ændret 2 år siden af Paybacktime.
Jeg takke til Kenkari for at skaere med scalpel og ikke bruge grovboersten og smide hele indlaaegt ud.
Saa skal jeg nok proeve at holde mig fra sarkiste stikninger.
anyway jeg fandt dette lille tool som nok er lidt mere interesant end blot at bruge et gennemsnits indkomst
https://www.dst.dk/extranet/testdinindkomst/index.html
bare lige et hint. slutrsultat viser baade for hele danmkaks dit by omraade og din alder.
Saa hvis du rode lidt med tallen og kigger paa alders gruppen saa vil du se at 30.000 kr er ca median inkomsten for 20 til 34 arrige for et par
saa jo det er nok svaert for de flest at ligge HELE deres indkomst til side
HVis du er single i samme aldresgruppe og har 30.000 maanedelig ndkost ligger du over 72% af din alders gruppe i indkomst
det viser tydelig fejlen ved at bruge en gennesmntis vaerdie over en storgruppe hvor kune en mindre undegruppe realt set e representivt for hvad der snakkes om
-- edit --
bah jeg er for langsom gyldeglad har alelrde vist dette.
igen med daarlig matematik og data analyse er det nemt at komme med nogle helt horrible forkerte resultater
Dette svar blev ændret 2 år siden af SvenBent.