#9 Hahaha fu.. en tastefejl af rang jeg fik lavet der
🙂 Ja så kan det vidst godt blive mere end problematisk både at tørre sig samt at få det skyllet ud [b]:o)[/b]
#7 Fiskekonserves jeg bruger er typisk Makrel og Torskerogn - Fleggaard har Amanda Torskerogn til 34,95 kr for en 3 pak (Bilka tager 70.31 for samme 3 pak).
https://www.fleggaard.dk/da-dk/amanda-luksusrogn-3-pak-200-g-500024790
Fleggaard kører så også yderligt tilbud på torsken pt., som du kan se i ovenstående link - 8 x 3 pak / 24 dåser for 250,- (så ender 3 pak pris på 31,25,-)
Oksefars også billigt dernede Fleeggaard 400G 8-12% 36,66,- dkr (MEN her kan LIDL DK ofte være med, så hold øje med LIDL DK tilbudsavis)
Makrel på dåse plejer jeg så bare at hente i Bilka når de kører tilbud (har jeg ikke fundet billigere i tyskland/fleggard) - kan anbefale at du installerer Bilka Plus appen på din smart phone, de kører hele tiden Bilka Plus tilbud, men også kupon tilbud . Prisen pt. på 10,- dåsen for Sæby makrel er ikke den billigste, jeg rykkede på Bilka Makrel tidligere på året her og hentede da 96 dåser hjem
🙂 Dengang var de helt nede på ca 49,- kr for 1 x 6 pak Sæby Makrel (standard pris dengang var prisen 72,- for 1 x 6 pak = 1152,- for 96 dåser) (men via Bilka Plus app. kom jeg helt ned på 49,- = 784,- for 96 dåser ), så ja jeg hev 16 pakker / 96 dåser med hjem, og sparede kassen
🙂 🙂 🙂
https://www.bilkatogo.dk/s?query=makrel
Tun på dåse (altid den med vand), henter jeg i tyskland, du kan finde ok tun til omkring 1 euro og nogengange under på tilbud (Aldi/Lidl/Kaufland)
Bruger iøvrigt typisk disse 2, når jeg handler i DK
https://www.tilbudsugen.dk/ - Søgning på specifik vare
https://minetilbud.dk/ - Tilbudsaviser fra "alle" dagligvare forretninger (inklusivt eks. FAKTA tyskland, så kan du sammenligne lidt)
Og ellers tænker jeg bare du skal køre lidt rundt når du er ved grænsen, det betaler sig klart at tage en heldags tur en lørdag - Gå en dybere tur i deres ALDI, find og se hvad prislejet ligger på de varer du har brug for. Som sagt daglivarer som kartofler, frugt og grønt er generelt meget billigt i ALDI, ligeledes alle deres konserves varer, ydermere er der altid tilbud også. Kylling har jeg ikke købt dernede, køber jeg som regel også i BILKA, 200 G portioner på tilbud i Bilka Plus App., eller når de har stor tilbud på eks. 7 kilo frosne kyllingbryst, så hiver jeg 3-4 poser med hjem af dem
🙂 OG ellers er COOP365 DK også billigst med kylling herhjemme er min erfaring.
Opsumering:
[b]ALDI tyskland[/b]: Frugt, Grønt, Kartofler, Nudler, Rosiner, Mandler, Konserves (Kidney Bønner, Kikærter, Tomater, Majs mm), Knorr FIX til 5kr på tilbud (Chilli Con Carne, osv), Shampoo, Bodyshampoo, Olivenolie, Røvpapir
[b]FLEGGARD tyskland[/b]: Sodavand (husk at registrere dit kørekort online, så er du fri for at skulle udfylde papiret i forretningen)
Oksefars, Æg, Slik
🙂
Og ellers skriv ned i din liste hvad du går efter specifikt, og kør eksempel en tur i ALDI/LIDL dernede, og sammenlign det kan svare sig
🙂
Apropos proteinpulver, ja det er "smart" med færdigblandede drikke - men indholdet er ikke helt optimalt, for typisk med et højt antal kalorier og for lavt protein indhold. Man kan mange gange falde over "billigt" proteinpulver i alverdens supermarkeder, men hvis du kigger nærmere på indholdet så er der samtidigt med den "lave" pris også et lavt konkret indhold af protein pr. 100G - altså 100G protein pulver er ikke = 100 G protein når man kigger efter. Protein pulveret fra eksempel 'Scitec' den røde variant, ligger på hele 71G protein pr. 100G (de billige alternativer/andre producenter, kan eks. være helt nede på ca. 50G), og så er der jo ikke noget sparet, tværtimod. Mener den Blå Scitec er endda 76G protein pr. 100 (noget af det højeste du kan få), ligeledes er kalorierne lave.
1 Scoop Scitec protein (30G) blandet i vand, giver dig 21G protein og 111 kalorier. Når man iøvrigt handler protein hos Ironfitness i Flensburg, får man altid en gratis shaker med - og tager kun 30 sekunder at shake den
🙂 Anyway, man skal selvfølgeligt bare gøre det man vil og hvad der passer en selv
🙂
5000G Scitec protein (den store spand) = indeholder 166,6 protein driks (1 scoop), og til 106€ / 791,- dkr for en spand med 5000G = 4,7 dkr pr. drik
🙂
Go' Søndag og Rigtig god shopping!